ازش غذایی سیب چوبی

0 3,816

 نام علمی سیب چوبی لیمونیا اکیدیسیما، است سیب چوبی یکی از میوه های بومی هند است  که با نام های مختلفی شناخته می شود از جمله سیب فیلی و سیب میمون . دلیل نامگذاری به سیب فیلی این است که یکی از غذاهای مورد علاقه فیل ها است .  اما در مناطق دیگر به دلیل سفت بودن پوسته آن به سیب چوبی می شناسند. این میوه یکی از میوه های مقدس در هند است که به طور وسیعی این میوه را کشت و مصرف می کنند ، این درخت می توانند تا ۹ متر رشد کند.اما در ادامه قصد داریم نگاهی به خواص سیب چوبی و ارزش غذاییش بپردازیم.

آشنایی با خواص سیب چوبی

ارزش غذایی سیب چوبی

میوه درخت سیب چوبی تقریبا قطری به اندازه ۹تا۵ سانتی متر دارد که داخل آن از پالپ قهوه ای و دانه های کوچک سفید تشکیل شده است که بیشترین کاربرد را در ساخت مربا یا در ساخت نوشیدنی با شیر و نارگیل و یا یا استفاده از بستنی یخ زده را دارد.  آب سیب چوبی دارای کالری فراوانی بوده که از خواص زیادی هم برخوردار است که از برگ آن هم استفاده دارویی فراوانی می شود. از جمله مواد مغذی که در این میوه وجود دارد: تانن، کلسیم، فسفر، فیبر، پروتئین، آهن است. این میوه کمک فراوانی به هضم غذا می کند و بهترین دارو برای درمان مشکلات گوارشی است که در ادامه از خواص بیشتر آن آگاه می شویم.

خواص پرشمار سیب چوبی

خواص سیب چوبی

کمک به هضم غذا و ضد یبوست : سیب چوبی یک میوه بسیار عالی برای هضم بهتر است و کمک زیادی به نابود کردن کرم های روده می کند. استفاده از صمغ این میوه کمک فراوانی به درمان اسهال و مشکلات گوارشی می کند. میوه سیب چوبی برای  افرادی که مبتلا به زخم پپتیک یا شمع هستند توصیه فراوان می شود. از ویژگی ها و خواص سیب چوبی ملین بودن است باعث جلوگیری از یبوست و مشکلات مربوط به آن می شود که بدلیل ضد قارچ و ضد انگل بودنش سلامت دستگاه گوارش را تامین می کند.

فوایدر درمانی ودارویی سیب چوبی

کمک به تصفیه خون: مخلوط سیب چوبی با آب گرم و قند یک تصفیه کننده عالی خون محسوب می شود که سبب کاهش فشار بر روی کبد و کلیه می شود

کمک به کنترل دیابت: این میوه کمک فراوانی به کاهش شدت بیماری دیابت می کند همچنین مقدار ورود قند به جریان خون و سطح گلوکز و انسولین را هم کنترل می کند.

درمان مشکلات تنفسی: از خواص سیب چوبی استفاده از برگ این درخت است که کمک زیادی به درمان سرما خوردگی و بیماری های تنفسی می کند و همچنین در درمان سرفه و گلو درد و از بین بردن خلط هم کمک شایانی می کند.

تقویت انرژی بدن: صد گرم پالپ سیب چوبی دارای ۱۴۰ کالری می باشد که این مواد مغذی باعث افزایش فعالیت اندام و متابولیسم می شود.  وجود این حجم از کالری در این میوه  باعث می شود بدن انسان قوی تر و دارای ماهیچه های قوی تر می شود

مفید برای کلیه: مصرف سیب چوبی برای کسانی که دچار مشکلات کلیوی هستند بسیار توصیه می شود .مکانیزم  سیب چوبی به این صورت است که با سم زدایی کلیه ها آن ها از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری و محافظت می کند.

مفید برای کبد: سیب چوبی منبع خوبی از بتاکاروتن است و می تواند مشکلات کبدی را درمان کند. وجود تیامین و ریبو فلاوین  دو عنصر موجود در میوه است که سلامت کبد را تضمین می کند.

از دیگر خواص سیب چوبی  رفع دل درد در کودکان، مقاوم سازی لثه ، بند آوردن خون ریزی لثه ، درمان زخم معده و…است

 

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود