۵ توصیه برای رفع بوی بد دهان

0 3,797

برای درمان و رفع بوی بد دهان در ابتدا باید علت آن را دانست و بعد به دنبال راه درمان رفت. در مواردی با یک مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و دهانشویه مشکل قابل حل می باشد و مواردی هم نیازمند پیگیری و درمان بیماری های که شخص به آن ابتلا دارد ، می باشد.

بوی بد دهان باعث لطمه زدن به شخصیت افراد در جمع های خانوادگی و اجتماعی می شود. اگر در رفع بوی بد دهان اقدامی توسط فرد نشود از روی خجالت و شرم رفته رفته شخص به انزوا و گوشه گیری و دوری از جمع روی می آورد. و مشکلی را به مشکلاتش اضافه خواهد کرد بدون اینکه تلاشی برای حل مشکلش انجام دهد.بوی بد دهان قابل درمان است کافی است اقدامات درمانی را انجام داد و درمان را پیگیری کرد.

درمان و رفع بوی بد دهان با توصیه های پزشکی

 در این جا با علل و درمان مخصوص هر علت بوی بد دهان آشنا خواهید شد ،که باتوجه به نوع دلیل بوی دهان می توان برای درمان و رفع بوی بد دهان اقدام کرد.

رفع بوی بد دهان

بوی بد دهان به دلایلی به وجود می آید که برای درمان و رفع بوی بد دهان راهکارهای جداگانه ای می توان در نظر گرفت :

۱ – علت اول و درمــــــان آن

علت بوی بد دهان :  استفاده کردن موادی در طول روز مانند پیاز ، سیر، سیگار و …

درمــــــــــــــــــــان :  بوی بد مواد مصرفی با مصرف نکردن و یا کاهش مصرف به تدریج از بین خواهد رفت و همچنین مسواک زدن با دقت دندان ها و روی زبان و جویدن آدامس های بدون قند در کاهش بوی بد موثر است.

۲ – علت دوم و درمــــــان آن

علت بوی بد دهان :  عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و وجود دندان ضعیف و باقی ماندن خرده ریزهای مواد غذایی مصرفی در دهان و میان دندان ها و تجزیه آن ها توسط میکروارگانیزم های موجود در دهان و تولید گازهای مختلف با توجه به نوع مواد مصرفی

درمــــــــــــــــــــان : مسواک زدن اصولی و درست و بادقت و استفاده از نخ دندان بهترین راهکار برای برداشتن خرده ریزهای مواد باقی مانده در دهان می باشد.

۳ – علت سوم و درمــــــان آن

علت بوی بد دهان :  پوسیدگی دندان ها و وجود حفره هایی در دندان ها که موفق به از بین بردن مواد باقی مانده در میان دندان ها و لثه ها نشویم.

درمــــــــــــــــــــان :  معاینه توسط دندانپزشک و اقدامات درمانی و پرکردن دندان های پوسیده هم باعث جلوگیری از پیشرفی پوسیدگی می شود و هم بوی نامطبوع از بین خواهد رفت.

۴ – علت چهارم و درمــــــان آن

علت بوی بد دهان :  بیماری ها لثه ای ، التهاب و تورم و عفونت لثه ها محل مناسبی برای انباشته شدن مواد غذایی برجای مانده و تجزیه آنها توسط میکروارگانیزم ها و تولید بوی بد و نامطبوع می باشد. و عفونت لثه ها نیز به خودی خود بوی شدید و متعفنی از خودشان تولید می کنند.

درمــــــــــــــــــــان :  اقدام به درمان بیماری لثه ها از مرحله ابتدایی تا بدترین مرحله رفع بوی بد دهان با مراجعه به دندانپزشک صد در صد قابل حل می باشد.

۵ – علت پنجم و درمــــــان آن

علت بوی بد دهان :  زیر پر کردن نامناسب دندان ها که مواد پرکردنی از دیواره ی دندان بیرون زده باشند ، محل مناسبی برای تجمع پلاک ها خواهد بود و همچنین پروتز های ثابت دندان که مناسب ساخته نشده باشند و تمیز کردن آن غیر ممکن است.

درمــــــــــــــــــــان :  اگر زیر پرکردنی های دندان از دیواره ی دندان بیرون میزنند و پروتز های ثابت دندانی که مناسب ساخته نشده باشند و تمیز کردن آن غیرممکن باشد راهی جز تعویض وجود ندارد.

۶ – علت ششم و درمــــــان آن

علت بوی بد دهان : دیابت شیرین ، عفونت های ریوی هنگام تنفس بوی بدی را تولید می کنند و بیماری های مختلف گوارشی و معدوی همچون سرطان معده

درمــــــــــــــــــــان :  مراجعه به پزشک و اقدام به درمان بیماری هایی که به آن ها ابتلا دارند به تدریج با کاهش بوی بد دهان مواجه می شوند.

۷ – علت هفتم و درمــــــان آن

علت بوی بد دهان :  سینوس های فکی ، حلق و لوزه ها نیز محل مناسبی برای تجمع خرده ریزهای مواد غذایی مصرفی هستند که دسترسی برای از بین بردن آن ها وجود ندارد.

درمــــــــــــــــــــان : برای رفع این بو که ناشی از سینوس های فکی ، حلق و لوزه ها می باشد دندانپزشک کاری نمی تواند انجام دهد ، زیرا علت بوی نامطبوع مربوط به گوش و حلق و بینی می شود که با مراجعه به متخصص گوش و حلق و بینی مشکل قابل حل می باشد.

یک توصیه ی مفید برای درمان و رفع بوی بد دهان و جلوگیری از ابتلا به آن ، روزانه به طور صحیح از مسواک و نخ دندان و دهانشویه های مناسب استفاده کنید. رعایت بهداشت دهان و دندان و تغذیه ی مناسب و به موقع مخصوصا مصرف صبحانه ی کامل را در دستور کار خود قرار دهید تا کمتر چنین مشکلی برای شما اتفاق بیفتد.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود