برای درمان سرفه خشک در خانه از این روش ها استفاده کنید

0 93

سرفه های معمولی معمولا بی ضرر هستند، اما ممکن است سرفه های مزمن و مداوم از علائم و نشان دهنده ابتلا به یک بیماری خاص باشد. با این حال می توان اکثر سرفه ها را با روش های طبیعی و ساده به راحتی درمان کرد. سرفه ها به طور معمول به دو دسته تقسیم می شوند، نوع اول سرفه های خشک هستند که بدون خلط و ترشه ایجاد می شوند و نوع دوم سرفه های مرطوب نام دارند که با ترشح و خلط همراه هستند. برای درمان سرفه خشک می توان از مواد طبیعی و بدون هیچ عارضه ای استفاده کرد.

 ایجاد سرفه های خشک یکی از مشکلات رایج بعد از ابتلا به سرما خوردگی است که با هر بار سرفه به دلیل خشکی سینه و گلو سوزش شدید در این نواحی ایجاد می شود. در سرفه های خشک هیچ نوع تشکیل و ترشح موکوسی وجود ندارد. برخی از افراد با بروز این سرفه ها سریع به سراغ شربت، دارو های شیمیایی و آنتی بیوتیک ها می روند، که بهتر است برای درمان سرفه های خشک از انواع داروی گیاهی برای سرفه استفاده کنیم.

درمان سرفه خشک

روش های درمان سرفه خشک در خانه

برای درمان سریع سرفه های خشک در خانه با روش های طبیعی می توانید از دمنوش های ساده و یا موادی مثل سبزیجات، عسل، زرد چوبه و بسیاری از مواد غذایی موثر و مفید که موجب تسریع در بهبود این سرفه ها می شود و همچنین درد و سوزش گلو و قفسه سینه را به سرعت کاهش می دهد استفاده کرد. روش های طبیعی و مفید برای درمان سرفه خشک به شرح زیر هستند.

درمان سرفه خشک

زردچوبه

زرد چوبه دلیل خواص درمانی مفیدی که دارد راه خوبی برای درمان سرفه خشک می باشد. یکی از روش های ساده برای استفاده از مزایای زردچوبه برای بهلود سرفه خشک تهیه دمنوش آن است. برای تهیه آن می توانید یک قاشق چایخوری زرد چوبه و به همان اندازه یک قاشق چایخوری زنیان را در یک فنجان آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و صبر کنید تا حجم آن نصف شود. سپس چند قاشق عسل به آن بی افزایید و حداقل دو بار در روز این دمنوش را میل نمایید.

زردچوبه برای درمان سرفه

سیر

سیر به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی که دارد برای درمان خانگی سرفه بسیار موثر و مفید است. برای تهیه شربت سرفه با سیر، دو تا سه حبه سیر را در مقداری آب بجوشانید و به آن یک قاشق پونه کوهی اضافه کنید. هنگامی که دمای این مایع به دمای اتاق رسید مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید سپس میل نمایید. این مایع یا شربت به کاهش سوزش و درمان سرفه خشک و همچنین تنفس بهتر کمک می کند.

درمان سفره با سیر

لیمو

لیمو به دلیل غنی بودن از ویتامین C به مقابله با عفونت ها کمک میکند. همچنین به کاهش سرفه های خشک و کاهش التهابات گلو نیز کمک میکند. برای استفاده از خواص لیمو برای درمان سرفه، لیمو با عسل را با هم بجوشانید و سپس میل نمایید. این شربت ساده را بسته به شدت سرفه به طور روزانه مصرف کنید. همچنین می توانید به مخلوط لیمو و عسل، فلفل قرمز هم اضافه نمایید.

درمان سرفه با لیمو

شیر و عسل

اضافه کردن عسل به شیر داغ کمک می کند تا سرفه های خشک شما کاهش یابد. مخلوط شیر و عسل دردها و سوزش گلو و قفسه سینه که ناشی از سرفه های خشک است، کاهش می دهد. عسل دارای خواص کاهش دهنده درد می باشد که به پاکسازی موکوس موجود در گلو و التیام گلو کمک می کند. می توانید این نوشیدنی گرم را هر شب قبل از خواب مبل کنید.

درمان سرفه با عسل

زنجبیل

خواص ضد ویروسی در زنجبیل معروف است. برای استفاده از خواص زنجبیل برای درمان خانگی سرفه خشک، ابتدا مقداری زنجبیل تازه را له کنید و به آن مقدار کمی پودر دارچین و میخک اضافه کنید. این مخلوط را درون یک فنجان آب داغ بریزید. این مایع گیاهی موثر سرفه های مداوم، سوزش و درد گلو و همچنین سینه را کاهش می دهد. برای دریافت نتایج مطلوب بهتر است روزانه ۴ بار این محلول گیاهی را میل نمایید.

درمان سرفه با زنجبیل

 تمام درمان های طبیعی که در این مقاله ذکر شده است، برای التیام و بهبود سرفه های خشک موثر هستند. با وجود این که این درمان های گیاهی علاوه بر برطرف کردن سرفه های خشک فواید فراوانی را به بدن می رسانند، اما اگر درمان سرفه خشک با دارو های طبیعی بیشتر از ۲ هفته بهبود نیافت حتما به پزشک مراجعه نمایید. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از درمان های خانگی به روش طبیعی و همچنین طب سنتی برای درمان انواع بیماری های به بخش درمان خانگی و طب سنتی مراجعه نمایید.

منبع : نصرینو

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود