گلودرد چرکی را چگونه در خانه درمان کنید؟

0 4,064

گلو درد از اولین نشانه های سرما خوردگی است به خصوص در فصل های پاییز و زمستان که آب و هوا تغییر می کند. بنابراین برای درمان گلودرد چه کاری می توان انجام داد؟

دوران نهفتگی گلو درد چرکی بین سه تا پنج روز است و به طور معمول بیشتر علایم در طی همین چند روز خود را بروز می‌دهند. مشکل بلعیدن غذا٬ سرفه‌ مخاطی٬ تورم و التهاب در گلو٬ ضعف جسمانی٬ خستگی٬ تب٬ کم‌اشتهایی٬ سردرد٬ تعرق زیاد و تهوع برخی از علایم شایع این بیماری محسوب می شوند. برای درمان خانگی گلو درد چرکی به مطالعه ادامه این مقاله بپردازید.

درمان خانگی گلو درد چرکی:

برای درمان خانگی گلو درد چرکی به شیوه های ذکر شده در ذیل عمل نمایید:

  • غرغره کردن دارچین و فلفل:

یک لیوان آب گرم بردارید و به آن نصف قاشق پودر فلفل سیاه و یک قاشق نمک و نصف قاشق پودر دارچین اضافه کنید. دوبار در روز این محلول را غرغره کنید تا چرک گلویتان را برطرف کند.

  • غرغره کردن زردچوبه:

یک لیوان آب داغ برداشته و نصف قاشق نمک و نصف قاشق زردچوبه به آن بیفزایید. دوبار در روز با این محلول غرغره کنید. زیرا یک راه درمانی در تسکین گلو درد چرکی محسوب می شود.

  • غرغره کردن آب نمک:

نصف قاشق نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. نمک یک ماده‌ی ضدعفونی‌کننده بوده و باعث کاهش التهاب و از بین رفتن خلط می‌شود و یک درمان مناسب برای گلو می باشد.

  • غرغره کردن جوش شیرین:

نصف قاشق جوش شیرین را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و برای آنکه خیلی سریع از شر گلو درد چرکی خلاص شوید با این محلول غرغره کنید.

درمان های خانگی گلو درد چرکی

  • غرغره کردن سرکه سیب:

یک قاشق سرکه‌ی سیب را با ۲۵۰ گرم آب ترکیب نمایید. هر نیم ساعت این محلول را غرغره کنید تا بعد از دو روز تاثیرات مفید آن را بر روی بیماری خود ببینید.

درمان گلو درد چرکی در منزل

اضافه کردن سس تند به غذا، مکیدن پاستیل، خوردن آلاسکا نیز در درمان درد گلو چرکی تاثیر گذار می باشد. همچنین ما در این سایت از درمان خانگی سرماخوردگی با عسل، درمان سرماخوردگی کودکان، درمان گلو درد، نیز نوشته ایم.

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود