اپلای ارزان

0 3,706

دریافت مدرک تحصیلات عالی در کشور های بزرگ و پیشرفته موفقیتی بزرگ است.

 تحصیل در خارج از کشور تجربه ای است که زندگی افراد را تغییر می دهد. با این حال یکی از مشکلاتی که سد راه افراد مختلف می شود، هزینه ی تحصیل در خارج از کشور است. اما خبر خوب این که امکان اپلای ارزان نیز هست تا با کمترین هزینه بتوانید تحصیلات خود را در کشور های بزرگ دنیا ادامه دهید. بسیاری از کشور های جهان، به خصوص کشور های اروپایی، امکان تحصیل با هزینه بسیار کم را نیز فراهم کرده اند که در ادامه به توضیح درمورد آن ها خواهیم پرداخت.
بهترین کشور ها برای تحصیل با هزینه کم

1.    اسپانیا
اگر می خواهید با هزینه کم اپلای کنید، اسپانیا گزینه خوبی است. اسپانیا را به دلیل داشتن آب و هوای مدیترانه ای، مردم محلی خون گرم و قیمت های مقرون به صرفه چه برای تحصیل و چه برای زندگی می شناسند. شما همچنین می توانید زبان اسپانیایی خود را در این کشور تقویت کنید. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور شما بیش از هفتاد انتخاب خواهید داشت؛ از این رو می توانید بدون نگرانی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در این کشور بگذرانید. به طور کلی هزینه های زندگی در اسپانیا به این شرح است:
•    متوسط هزینه تحصیل: 300 تا 3500 یورو در سال تحصیلی (در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان بین المللی)
•    میانگین هزینه زندگی: 600 تا 1000 یورو
برای اپلای ارزان باید بدانید که هزینه زندگی در اسپانیا نسبتا پایین است. هزینه ای که برای زندگی در این کشور نام برده شد، به غیر از مواد غذایی شامل مواردی از جمله حمل و نقل و فعالیت های اجتماعی مانند شرکت در باشگاه می شود. خبر خوب دیگر برای کسانی که قصد اپلای با هزینه کم را دارند، این است که مقرون به صرفه ترین دانشگاه های اسپانیا، بهترین دانشگاه های آن هستند. بهترین دانشگاه های اسپانیا عبارت اند از دانشگاه BEBS، UOC و EIT.
2.    فرانسه
کشور بعدی که برای اپلای ارزان می توانید آن را در نظر بگیرید، فرانسه است. فرانسه مقصد تحصیلی محبوب برای بسیاری از دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. این کشور به دلیل داشتن فرهنگ غنی، آثار هنری فراوان و سیستم آموزشی باکیفیت، یکی از بهترین گزینه ها ها برای ادامه تحصیل است. همچنین بهتر است بدانید که فرانسه کشوری مقرون به صرفه برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی در بین کشور های اروپایی است.
•    متوسط هزینه تحصیل در فرانسه: 170 تا 650 یورو در سال
•    میانگین هزینه های زندگی: 700 تا 950 یورو در ماه
هزینه های ذکر شده تمام هزینه های زندگی را از جمله مسکن، غذا، مسافرت، تفریح و حمل و نقل در بر می گیرد. البته نکته مهم این است که تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی کمی بالا تر است و ممکن است به 450 تا 600 یورو در سال تحصیلی برسد. بهترین و مقرون به صرفه ترین دانشگاه های فرانسه عبارت اند از دانشگاه های تلکام پاریس، کوت دازور و یونی ایفل.

3.    آلمان
تحصیل در آلمان را می توانیم یکی از بهترین راه ها برای اپلای ارزان بدانیم. آلمان را می توان یکی از محبوب ترین و بهترین مقاصد تحصیلی اروپا دانست؛ زیرا دانشگاه های آن به دلیل کیفیت بالای آموزشی، فرصت های تحقیقاتی پیشرفته و هزینه مقرون به صرفه در سطح جهانی شناخته شده اند.
شما دانشگاه خود را می توانید از میان 300 دانشگاه در آلمان انتخاب کنید. بیش از 10 دانشگاه این کشور در بین بهترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند. دانشگاه های آلمان بیش از 900 مدرک بین المللی کارشناسی ارشد و کارشناسی را ارائه می دهند.
ممکن است در برخی از شهر های آلمان هزینه های زندگی کمی بالا تر باشد؛ اما هزینه تحصیل در این کشور از تمامی کشور های اروپایی کم تر است. به همین دلیل است که تحصیل در آلمان به هدف بسیاری از دانشجویان تبدیل شده است.
•    هزینه تحصیل در آلمان: رایگان در دانشگاه های دولتی (البته یک هزینه ناچیز در حدود 150 یورو در هر ترم برای به عنوان هزینه های اداری از شما دریافت می شود.)
•    هزینه های زندگی: 800 تا 110 یورو در ماه
اگر به دنبال اپلای ارزان هستید، کشور آلمان مقصد مناسبی است. مقرون به صرفه ترین دانشگاه های آلمان، دانشگاه های بین المللی علمی کاربردی IU، هامبورگ و کلن هستند.
4.    ایتالیا
اگر به دنبال اپلای با هزینه کم هستید، تحصیل در ایتالیا می تواند انتخاب مناسبی باشد. ایتالیا کشوری مقرون به صرفه چه برای تحصیل و چه برای زندگی است. همین موضوع سبب شده است که سالانه هزاران دانشجو و گردشگر بین المللی وارد این کشور شوند.
•    هزینه تحصیل در ایتالیا: متغیر از 0 تا 2000 یورو در سال تحصیلی (در دانشگاه های دولتی)
•    میانگین هزینه زندگی در شهر های بزرگ: 900 تا 1600 یورو در ماه
•    میانگین هزینه زندگی در شهر های دانشجویی (پیزا، پادوآ، تورین): 600 تا 1100 یورو در ماه
برخی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها برای تحصیل در ایتالیا دانشگاه های Vita-Salute San Raffaele، بنیاد کالج اروپایی پارما و Università Cattolica del Sacro Cuore هستند.

جمع بندی
اگر به دنبال اپلای ارزان هستید، بیشتر کشور های اروپایی انتخاب های مناسبی هستند؛ زیرا هزینه تحصیل و زندگی در آن ها مقرون به صرفه است. آلمان و ایتالیا دو مورد از بهترین انتخاب ها برای اپلای با هزینه کم هستند. دانشگاه های اروپایی به دلیل کیفیت بالای آموزش و برنامه های بورسیه ای متنوعی که ارائه می دهند، از بهترین مقاصد برای تحصیل به شمار می روند. در کشور هایی که می توان در آن ها با هزینه کم به تحصیل پرداخت و از جایگاه علمی بالای دانشگاه های آن ها بهره برد، اسپانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا هستند. در این نوشته سعی کردیم که دیدی همه جانبه از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور ها ارائه دهیم و ویژگی های هر یک را از این نظر بررسی نماییم. شما می توانید با مراجعه به سایت سیم آخر و بهره گیری از مشاوره رایگان این موسسه، راه خود را برای تحصیل در کشور های اروپایی هموار تر کنید.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود