ویژگی های گوشی ریلمی ۵ آی (Realme 5i)

0 3,922

گوشی ریلمی ۵ آی (Realme 5i) با مشخصات فنی بالا و قیمت ارزان معرفی شد. ما در این مقاله قصد داریم مشخصات فنی گوشی ریلمی ۵i را بررسی کنیم.

در حال حاضر تولید گوشی های هوشمند، علی‌الخصوص گوشی های هوشمند ارزان قیمت به یک رقابت جذاب میان تولیدکنندگان تبدیل شده است. شرکت‌های زیادی هستند که در زمینه تولید گوشی موبایل با قیمت مناسب و امکانات بالا فعالیت دارند. بر اساس اطلاعات موجود، شرکت اوپو یکی از بهترین کمپانی‌های موبایل بوده که در راستای تولید گوشی ارزان قیمت فعالیت دارد و توانسته موفقیت‌های بسیار خوبی را هم به دست آورد. این شرکت در حال حاضر از گوشی جدید ریلمی ۵ آی (Realme 5i) خود رونمایی به عمل آورده است که در کنار مشخصات فنی قدرتمند، قیمت فوق‌العاده ۱۲۶ دلاری دارد. ما در این مقاله قصد داریم گوشی Realme 5i را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

طراحی و صفحه نمایش گوشی ریلمی ۵ آی

گوشی ریلمی 5 آی - 1گوشی هوشمند جدید ریلمی دارای طراحی خاص و منحصر به فردی است. با این که بدنه دستگاه و فرم آن از جنس پلاستیک باکیفیت است، اما نمی‌توان جذابیت آن را انکار کرد. هنگامی که به گوشی جدید و ارزان قیمت Realme 5i نگاه می‌کنیم، احساسی به ما دست می‌دهد که گویی در حال نگاه کردن به یک گوشی پرچمدار هستیم. شرکت اوپو توانایی بسیار زیادی را در طراحی گوشی های هوشمند در سال‌های گذشته از خود نشان داده و هم اکنون شاهد ابتکار عمل آن در تولید گوشی ارزان قیمت ریلمی ۵i هستیم.

بخش عقب دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که هنگام قرارگیری در برابر نور، بازتاب بسیار زیبایی از خود نشان می‌دهد که به راحتی می‌تواند نظرات کاربران زیادی را با سوی خود جلب کند. همچنین نمی‌توان از چینش زیبای سنسورهای چهارگانه و محل قرارگیری حسگر اثر انگشت هم گذشت که هر کدام از آن‌ها به تنهایی نقش مهمی را در زیبا جلوه دادن گوشی Realme 5i بر عهده دارند.

گوشی هوشمند جدید و ارزان قیمت ریلمی با وزن ۱۹۵ گرم، مجهز به صفحه نمایش ۶٫۵۲ اینچ IPS LCD با وضوح ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۲۰ است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه آن هم در حدود ۸۳٫۲ درصد است که به خوبی نشان می‌دهد بیشتر فضای جلوی گوشی از نمایشگر تشکیل شده و تفاوتی با اکثر گوشی های جدید و گران قیمت ندارد. افراد زیادی طرفدار داشتن گوشی ارزان قیمت با نمایشگر بزرگ هستند و بدون تردید می‌توان گفت ریلمی ۵ آی می‌تواند رضایت آن‌ها را به خود جلب کند. یکی دیگر از ویژگی‌های گوشی جدید ریلمی را می‌توان داشتن محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس دانست که می‌تواند از نمایشگر در برابر حوادث احتمالی محافظت به عمل آورد. ما حتی این ویژگی را در برخی از گوشی های گران قیمت هم شاهد نیستیم.

نرم افزار و سیستم عامل

گوشی ریلمی 5 آی - 2
گوشی جدید ریلمی در بحث نرم افزار هم دارای رابط کاربری Color 6 بوده که مبتنی بر اندروید ۹ است، اما خبر خوش را می‌توان انتشار اندروید ۱۰ دانست که در آینده نزدیک و توسط کمپانی اوپو اتفاق خواهد افتاد. داشتن اندروید ۱۰ می‌تواند اهمیت زیادی برای کاربران داشته باشد و باعث شود تا ارزش گوشی ارزان قیمت ریلمی ۵ آی بیشتر نمایان شود. شما می‌توانید به راحتی کلیه اقدامات نرم افزاری خود را با گوشی جدید ریلمی و سیستم عامل قدرتمند آن، انجام دهید.

سخت افزار گوشی Realme 5i

گوشی جدید ریلمی ۵ آی مجهز به تراشه هشت هسته‌ای میان رده کوالکام اسنپدراگون ۶۶۵ (چیپست ۱۱ نانومتر) بوده و در کنار پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 610، می‌تواند از عهده اجرای بازی های سنگین با جزئیات گرافیکی بالا، به خوبی برآید. باید بدانید استفاده از تراشه‌های میان رده در چنین گوشی های ارزان قیمتی هم به خودی خود یک مزیت به حساب می‌آید و به نظر می‌رسد ریلمی سعی دارد نظر کاربران در سراسر جهان را به سوی خود و محصولاتش جلب کند.

گوشی جدید اوپو در دو مدل مختلف و بر اساس تفاوت در میزان رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود که عبارتند از:

  • ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی

احتمالا پایین بودن حافظه داخلی اصلی کمی باعث ناراحتی شود، اما خب قیمت ۱۲۶ دلار آن جایی برای بحث و دلخوری باقی نمی‌گذارد، اما این پایان ماجرا نبوده و شرکت ریلمی برای گوشی جدید خود از خشاب کارت حافظه جانبی هم استفاده کرده تا کاربران بتوانند به وسیله یک میکرو اس دی، فضای ذخیره‌سازی را ۲۵۶ گیگابایت دیگر افزایش دهند. توجه داشته باشید که خشاب کارت حافظه جانبی به صورت جداگانه در دسترس قرار دارد؛ یعنی با خشاب سیم کارت، مشترک نیست.

در مجموع می‌توان گفت گوشی ریلمی ۵i توانسته در زمینه سخت افزار، بیشتر از حد انتظار در مقایسه با قیمت بسیار مناسبی که دارد، ظاهر شود.

عملکرد دوربین گوشی ریلمی ۵i

گوشی ریلمی 5 آی - 3شگفتی همین جا است! گوشی ۱۲۶ دلاری با چنین مشخصات سخت افزاری و نمایشگر، دارای دوربین چهارگانه هم است؟ بدون تردید می‌توان ریلمی ۵i را به عنوان یک نقطه عطف در تولید گوشی های ارزان قیمت به حساب آورد. گوشی ریلمی ۵ آی دارای چهار سنسور در بخش عقب بوده که به صورت عمودی قرار گرفته‌اند و شامل سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.3، سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4 می‌باشد.

دوربین گوشی جدید ریلمی از پانوراما، HDR و سایر ویژگی‌های مهم که برای تصویربرداری و فیلمبرداری ضروری هستند، پشتیبانی می‌کند. علاقه‌مندان به دوربین سلفی هم دارای یک سنسور ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 هستند که در طراحی ناچ قرار گرفته است.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی ریلمی 5 آی - 4گوشی هوشمند و جدید ریلمی ۵ آی قدرت خود را از باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند و شاهد پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع ۱۰ وات هستیم. واقعا نمی‌توان این مسئله را به راحتی باور کرد که گوشی جدید و ارزان قیمت ریلمی با کلیه امکانات سطح بالایی که دارد، در کنار باتری قوی ۵۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز به فناوری شارژ سریع هم باشد، اما این غافلگیری بزرگ می‌تواند باعث شود تا ریلمی ۵i همانند یک ستاره بدرخشد. اینطور که پیداست، کاربران می‌توانند با خیال راحت کلیه کارهای خود همانند مرور در اینترنت یا انجام بازی‌های جدید را با خیال راحت انجام دهند، زیرا این باتری قدرتمند می‌تواند مدت زمان زیادی باعث روشن ماندن گوشی شود.

شاید یکی دیگر از بخش‌های مهم گوشی که بعید به نظر می‌رسید در ریلمی ۵ آی ۱۲۶ دلاری ببینیم، حسگر اثر انگشت بود، اما این گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت بوده و در بخش مرکزی بخش عقب قرار گرفته است. شما می‌توانید به راحتی از این قابلیت به منظور برقراری امنیت گوشی استفاده کنید.
گوشی ریلمی 5 آی - 5

سایر ویژگی‌های گوشی ریلمی ۵ آی :

  • وای فای
  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • نسخه ۵٫۰ بلوتوث
  • پشتیبانی از OTG
  • شتاب سنج
  • قطب نما
  • رادیو

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی هوشمند جدید ریلمی در دو رنگ سبز و آبی در دسترس قرار خواهد گرفت. بدون تردید می‌توان گوشی جدید ریلمی را به عنوان گل سر سبد گوشی های ارزان قیمت حال حاضر جهان معرفی کرد و افرادی که قصد خرید گوشی ارزان با امکانات بالا را دارند، باید این دستگاه را در لیست خرید خود قرار دهند.

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود