ویژگی های گوشی شیائومی Poco X2

0 4,282

گوشی شیائومی Poco X2 با مشخصات فنی عالی و قیمت مناسب معرفی شد. ما در این مقاله قصد داریم مشخصات فنی گوشی شیائومی پوکو X2 را مورد بررسی قرار دهیم.

شرکت شیائومی از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام پوکو ایکس ۲ رونمایی کرد. بدون تردید این گوشی هوشمند را می‌توان به عنوان یکی از قدرتمندترین و شیک‌ترین گوشی های شیائومی معرفی کرد که توانایی‌های بسیار زیادی دارد و آینده درخشانی دارد. با این که گوشی چند روزی است معرفی شده و توانسته نظرات زیادی را به خود جلب کند، اما از الان داوطلبان زیادی دارد و بدون تردید می‌تواند سودآوری زیادی برای شیائومی داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم شیائومی poco x2 را مورد بررسی قرار دهیم.

مشخصات کلیدی شیائومی Poco X2 :

  • صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچ
  • تراشه کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ جی
  • باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • رابط کاربری MIUI 11 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰

طراحی

گوشی شیائومی Poco X2 - 1

گوشی جدید شیائومی ، بدون شک دارای یکی از بهترین طراحی‌ها بوده و می‌توان گفت که یک شگفتی در سال ۲۰۲۰ به حساب می‌آید. هنگامی که به ظاهر گوشی شیائومی پوکو f1 نگاه می‌کنیم، نمایشگر تمام صفحه آن توانسته زیبایی دستگاه را تا حد زیادی افزایش دهد و به همین دلیل، می‌توان گفت با یک پدیده مواجه هستیم.

نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه در حدود ۸۸٫۸ درصد است که نشان می‌دهد حاشیه بسیار کمی در اطراف نمایشگر وجود دارد. توجه داشته باشید که بخش جلوی گوشی شیائومی Poco X2 از محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد و شاهد فرم آلومینیومی آن هم هستیم. مجهز بودن یک گوشی به فرم آلومینیومی علاوه بر زیبایی، می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت بالای دستگاه باشد.

این گوشی موبایل دارای صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچ IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۲۰ است. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، اکثر کاربران در سراسر جهان علاقه‌مند به گوشی‌های هوشمندی هستند که نمایشگر بزرگ داشته باشند. نمایشگر بزرگ می‌تواند هنگام بازی یا تماشای فیلم و حتی مرور اینترنت، رضایت کاربران را فراهم کند و به نظر می‌رسد ارزان قیمت بودن شیائومی poco X2 نتوانست مانع از به کارگیری نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی شود و شرکت شیائومی توانست بهترین و جدیدترین گوشی خود را با یک نمایشگر عالی و باکیفیت، تجهیز کند.

توجه داشته باشید که صفحه نمایش این گوشی از HDR10 پشتیبانی می‌کند که نتیجه‌ای به غیر از افزایش کیفیت هنگام نمایش فایل‌های مختلف نخواهد داشت.

بدون تردید می‌توان طراحی و زیبایی گوشی جدید شیائومی را منحصر به فرد دانست و کسانی که قصد دارند با کمترین هزینه، یک گوشی هوشمند قدرتمند و باکیفیت در اختیار داشته باشند، می‌توان گفت شیائومی پوکو ایکس ۲ انتخاب بسیار خوبی است.

سیستم عامل

گوشی شیائومی Poco X2 - 5

گوشی جدید شیائومی مجهز به رابط کاربری MIUI 11 بوده که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ است. توجه داشته باشید که رابط کاربری می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در تجربه کاربران داشته باشد و مبتنی بودن آن بر جدیدترین سیستم عامل گوگل، می‌تواند تاثیر زیادی در نظر کاربران داشته باشد. البته شرکت شیائومی توانسته با MIUI 11، طرح‌های خاص خود را هم نهادینه کند و عملکرد نرم افزاری دستگاه را افزایش دهد.

سخت افزار گوشی شیائومی Poco F1

گوشی هوشمند جدید شیائومی مجهز به تراشه هشت هسته‌ای ۸ نانومتری کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ جی بوده و شاهد استفاده از پردازنده گرافیکی Adreno 618 هستیم. توجه داشته باشید که این تراشه کوالکام جدید بوده و در کنار پردازنده گرافیکی، می‌تواند قدرت مثال‌زدنی را در اختیار کاربران قرار دهد. بدون شک می‌توان جدیدترین بازی های موبایل را با این گوشی هوشمند و با کمترین ضعف در نمایش جزئیات گرافیکی اجرا کرد.

شیائومی پوکو X2 در سه مدل مختلف و بر اساس تفاوت در میزان حافظه داخلی و رم عرضه شد که می‌توان آن‌ها را به ترتیب زیر اعلام کرد:

  • ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

توجه داشته باشید که این گوشی هوشمند از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند، اما باید میکرو اس دی را در خشاب سیم کارت و به صورت اشتراکی قرار دهید. همچنین نوع حافظه ذخیره‌سازی هم UFS 2.1 است که می‌تواند سرعت نقل و انتقال اطلاعات را افزایش می‌دهد.

دوربین شیائومی پوکو X2

گوشی شیائومی Poco X2 - 2

یکی از بخش‌هایی که شیائومی در آن توانسته موفقیت‌های خوبی کسب کند را می‌توان دوربین دانست و این گوشی دارای دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.9، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2، سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4 است.

بدون شک سنسور ۶۴ مگاپیکسل اصلی می‌تواند در گرفتن تصاویر نقش ویژه‌ای داشته باشد، اما نباید قرارگیری سنسور ماکرو و اولترا واید در کنار یکدیگر را برای ثبت تصاویر باکیفیت از فاصله نزدیک فراموش کرد. در حالت کلی می‌توان گفت تصویربرداری این گوشی در محیط کم نور و شب به لطف حالت تاریک یا همان Night Mode، عملکرد خوبی دارد. همچنین نباید قابلیت‌هایی همانند اسلوموشن و لایو فوکوس را هم فراموش کنید که هر کدام می‌توانند در ارتقاء سطح کیفی و عملکرد دستگاه موثر باشند.

شرکت شیائومی برای گوشی هوشمند جدید خود دو سنسور سلفی ۲۰ و ۲ مگاپیکسل را در نظر گرفته است؛ سنسور ۲۰ مگاپیکسل اصلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 همراه بوده و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق هم با گشودگی دیافراگم f/2.4 همراه است. توجه داشته باشید که سنسورهای سلفی دوگانه به صورت افقی و در سمت راست قسمت بالای نمایشگر درون یک حفره دوگانه قرار دارند. لازم به ذکر است در بخش عقب هم یک طراحی خاص دایره شکل را شاهد هستیم که ۴ سنسور درون یک ماژول عمودی موجود درون دایره قرار گرفته‌اند. البته دو فلاش ال ای درون دایره و در قسمت پایین ماژول عمودی قرار گرفته‌اند.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی شیائومی Poco X2 - 4

این گوشی شیائومی قدرت خود را از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند و شاهد پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع ۲۷ وات هستیم که می‌تواند در مدت زمان ۶۸ دقیقه، شارژ دستگاه را از صفر به ۱۰۰ درصد برساند. حسگر اثر انگشت این گوشی هم در بخش کناری قرار دارد و قرار دادن انگشت دست روی آن به منظور بازگشایی قفل نمایشگر، ساده است.

بد نیست بدانید که این گوشی از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متر پشتیبانی کرده و اسپیکرهای آن هم قدرت بالایی دارند. البته نباید سنسورهای شتاب سنج و مادون قرمز آن را هم نادیده گرفت. این دستگاه در تنوع رنگ آبی (Atlantis Blue)، بنفش (Matrix Purple) و قرمز (Phoenix Red) در دسترس قرار دارد. منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود