ویژگی های گوشی سامسونگ S20

0 4,006

گوشی هوشمند سامسونگ S20 به عنوان پرچمدار ۲۰۲۰ سامسونگ معرفی شد. ما در این مقاله قصد داریم با بررسی سامسونگ گلکسی S20 همراه شما باشیم.

سال ۲۰۲۰ هیجان انگیزتر از هر سالی برای طرفداران گوشی‌های موبایل شروع شده و می‌توان سال را سال رقابت سامسونگ با آیفون دانست. شرکت سامسونگ در سال جاری با Galaxy S20 که ابتدا با اس ۱۱ شناخته می‌شد، کولاکی به راه انداخته و پرچمدار خود را با یک ارتقاء انقلابی نسبت به نسخه قبلی راهی بازار کرده است. گوشی گلکسی اس ۲۰ (Samsung Galaxy S20) در سه نسخه معمولی، پلاس و اولترا راهی بازار شده است و شامل ویژگی‌هایی که است که قبلا سامسونگ قولش را داده بود. ما در این مقاله قصد داریم گوشی سامسونگ S20 را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

طراحی سامسونگ S20

در یک نگاه کلی به تغییراتی که گلکسی S20 داشته است، می‌توانیم به تغییرات دوربین اشاره کنیم. دوربین سلفی این گوشی گرایش بیشتری به مرکز پیدا کرده و کوچک‌تر شده است، همچنین حاشیه‌های باریک‌تری را در طراحی دستگاه شاهد هستیم. دوربین عقب این گوشی با یک بهینه‌سازی بزرگ و انقلابی روبرو شده و بزرگ‌تر از قبل دیده می‌شود.
گوشی سامسونگ S20 - 1این گوشی مجهز به صفحه نمایش ۶٫۷ اینچ داینامیک آمولد با وضوح ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۲۰ است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه ۹۰٫۵ درصد هم به خوبی نشان می‌دهد که بیشتر فضای جلوی گوشی را نمایشگر تشکیل داده است. این گوشی مجهز به محافظ گوریلا گلس ۶ برای بدنه شیشه‌ای بوده و شاهد یک بدنه و فرم آلومینیومی آن هستیم که احساس خوبی را به کاربران خواهد بخشید. گواهی IP68 گلکسی اس ۲۰ نشان از مقاومت خوب آن در برابر گرد و غبار و آب دارد؛ در حقیقت این گوشی جدید سامسونگ می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک و نیم متر آب دوام بیاورد. همچنین این گوشی از HDR10+ پشتیبانی می‌کند و صفحه نمایش آن هم Always-On است.
سیستم عامل محصول جدید سامسونگ اندروید ۱۰.۰ است و در طراحی چیپست از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای با سه مجموعه تکی، سه‌تایی و چهارتایی از هسته‌های پردازشگر Kryo 585 استفاده شده است. پردازنده گرافیکی Adreno 650 این گوشی هم عملکرد مشابهی نسبت به نسخه ۲۰۱۹ این مدل دارد.
گوشی سامسونگ S20 - 4

دوربین

گلکسی S20 از همان ابتدا با هدف رقابت با دوربین فوق‌العاده گوشی‌های آیفون، بازاریابی خود را شروع کرد و گویا سامسونگ وعده‌های خود را به خوبی عملی کرده است. این گوشی هوشمند دارای دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۶۴ مگاپیکسل تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.0 به همراه سنسور ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد که با ترکیبی خاص در یک ماژول مستطیل شکل در سمت چپ قسمت بالای بخش عقب قرار گرفته‌اند. همچنین یک فلاش ال ای دی هم در سمت راست سنسورها و درون ماژول قرار گرفته است که به خوبی در تصویر مشخص است.
گوشی سامسونگ S20 - 2شما می‌توانید با ورود به برنامه دوربین پرچمدار ۲۰۲۰ سامسونگ ، قابلیت‌هایی همانند Night Mode، اسلوموشن، پانوراما، لایو فوکوس و سایر موارد را برای ثبت تصاویر و فایل‌های ویدیویی باکیفیت، مورد استفاده قرار دهید.

در طراحی این دوربین از فناوری Pixel Binning استفاده شده و سامسونگ توانسته در یک صفحه یک میلی‌متری، ۲.۴ میکرو پیکسل جای دهد.  قابلیت زوم اپتیکال گوشی گلکسی S20 سامسونگ، ۵ برابر افزایش پیدا کرده و افزایش دراماتیکی را در زمینه عکس‌برداری در نور کم شاهد هستیم.

فناوری دیاگرام دوگانه در طراحی دوربین گلکسی اس ۲۰ سامسونگ استفاده نشده است و سامسونگ با دوربین بهبودیافته خود، به خوبی این خلا را در گوشی رفع کرده و جایگزین مناسبی را برایش ترتیب داده است. لازم به ذکر است این گوشی جدید سامسونگ مجهز به دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسل بوده که قابلیت‌های ویژه‌ای هم دارد.

صفحه نمایش

سامسونگ در نمایشگر گوشی گلکسی S20 تغییرات شگفتی را صورت داده است و شاهد افزایش قابل توجه صفحه نمایش آن هستیم. نسخه معمولی این گوشی ۶.۲ اینچ، نسخه پلاس ۶.۷ و در نهایت نسخه اولترا دارای اندازه ۶٫۹ اینچی است و خمیدگی نمایشگر هم در این نسخه‌ها حذف شده است. این حذف البته واکنش‌های ضد و نقیضی داشته است و عده‌ای موافق و عده‌ای هم مخالف بوده‌اند.
گوشی سامسونگ S20

مشخصات سخت افزاری گلکسی S20

گلکسی S20 با استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ باعث افزایش رندر گرافیکی تا ۲۰ درصد می‌شود و راندمان گوشی را هم تا مرز ۳۵ درصد افزایش داده است. بزرگ‌ترین بهبود در این زمینه را حافظه رم به خود اختصاص داده است و با داشتن ۱۲ گیگابایت رم که در نسخه اولترا به ۱۶ گیگابایت می‌رسد، عدد بزرگی را برای سال ۲۰۲۰ به ثبت رسانده است و کاملا قابل رقابت با آیفون ۱۲ خواهد بود. البته این تراشه مخصوص نسخه‌های ایالات متحده آمریکا بوده و برای سایر مناطق جهان از تراشه اگزینوس ۹۹۰ (چیپست ۷ نانومتری پلاس) استفاده خواهد شد.

توجه داشته باشید این گوشی هوشمند برای نسخه جهانی مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 بوده که در کنار تراشه قدرتمند اگزینوس، می‌تواند از عهده اجرای بازی‌ها و دیتاهای سنگین آن به همراه نمایش فایل‌های ویدیویی باکیفیت بالا، به راحتی برآید.

شبکه

سامسونگ باز هم از فناوری ۵G در این گوشی استفاده کرده است و سرعت عظیمی را در زمینه اتصال اینترنتی در گوشی فراهم می‌کند. تکنولوژی وای فای ۶ هم به صورت استاندارد در این گوشی به‌کار رفته و تغییرات بزرگ گوشی را در این زمینه هم ثابت می‌کند.

همچنان نبود قابلیت Face ID در این سری هم دیده می‌شود، اما سامسونگ با استفاده از Qualcomm Sonic Max توانسته سنسور اثر انگشت گوشی را با تحول عظیمی روبرو کند. این فناوری ۱۷ برابر بزرگ‌تر از نسخه S10 است و از ۲ اثر انگشت همزمان هم پشتیبانی می‌کند. امنیت فوق‌العاده گوشی توسط این فناوری تامین می‌شود و کارمندان بانک و افرادی که شغل‌های حساسی دارند، بیشترین استفاده را از این قابلیت خواهند برد. لازم به ذکر است سنسور اثر انگشت درون نمایشگر قرار دارد.

بد نیست بدانید امکان افزایش حافظه داخلی گوشی با microSD فراهم شده است، اما این قابلیت تنها برای خریداران نسخه پلاس و اولترا این گوشی فراهم است. اینطور که پیداست، دارندگان نسخه معمولی، تنها باید به ۱۲۸ گیگابایت برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود اکتفا کنند. جک هدفون هم که در گلکسی نوت ۱۰ حذف شده بود، همچنان در این نسخه هم دیده نمی‌شود و می‌تواند یکی از نکات منفی ناامیدکننده گوشی لقب بگیرد. لازم به ذکر است نوع حافظه ذخیره‌سازی داخلی، UFS 3.0 بوده که سرعت بالای نقل و انتقال اطلاعات را به رخ سایر رقیبان می‌کشاند.
گوشی سامسونگ S20 - 3

مشخصات باتری

با این که وجود فناوری ۵G در گلکسی S20 Ultra ، مصرف باتری را به شدت بالا برده است، اما سامسونگ با ارتقا خوب باتری، سعی در جبران این مسئله داشته و کاملا هم موفق بوده است. شارژر سریع ۴۵ واتی این گوشی هم در عرضه ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه، شارژ گوشی را از صفر به ۱۰۰ می‌رساند. گفتنی است که هنوز فناوری باتری‌های گرافنی مخصوص سامسونگ آماده نشده‌اند و احتمالا اواخر امسال شاهد عرضه آن خواهیم بود.

در حقیقت گوشی گلکسی S20 قدرت خود را از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند و ما در کنار فناوری شارژ سریع ۴۵ وات، شاهد فناوری شارژ سریع بیسیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۹ وات هستیم. بدون تردید باتری گوشی جدید سامسونگ را می‌توان به عنوان یکی از قوی‌ترین باتری‌های حال حاضر جهان به حساب آورد.

جمع‌بندی نهایی

گوشی Galaxy S20 در سه مدل معمولی با قیمت ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دلاری، پلاس با قیمت ۱۰۵۰ تا ۱۱۰۰ دلاری و نسخه اولترا با قیمت ۱۳۰۰ دلار عرضه شده‌اند و سامسونگ این بار انبوهی از بهترین فناوری‌های موجود را در آن به‌کار برده است. بهبود جذابی در طراحی گوشی شاهد هستیم و نمایشگر ۱۲۰Hz ProMotion گوشی هم چشمان کاربر را از با دیدن رنگ‌بندی زیبا و زنده‌ی گوشی نوازش می‌کند. بازگشت Touch ID مسرت‌بخش است و در طراحی دوربین گوشی علاوه بر استفاده از یک دوربین عظیم در پشت گوشی، ترفندهای فوق‌العاده‌ای برای عکس‌برداری سه‌بعدی استفاده شده است که حقیقتا جایی برای حرف باقی نمی‌گذارد.

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود