خرید گیفت کارت و نکاتی درباره آن

0 3,721

در این مقاله قصد داریم در رابطه با خرید گیفت کارت آمازون و اپل صحبت کنیم. بنابراین تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

خرید گیفت کارت و نکاتی درباره آن

در واقع گیفت کارت، نوعی اعتبار مجازی و غیر نقدی به شمار می رود که صدور آن از طریق بانک ها و شرکت ها صورت می گیرد و جایگزین پول نقد جهت خرید از کسب و کارهای آنلاین یا فروشگاه های خاص می شود. تفاوت اصلی کارت اعتباری با گیفت کارت این است که از گیفت کارت برای هدیه استفاده می گردد.

معمولاً این کارت ها بدون تاریخ انقضا بوده یا دارای اعتبار  1 ساله هستند و با گذشت این مدت زمان، قابل شارژ نبوده و دور انداخته می شوند. از دیگر ویژگی های گیفت کارت این است که به نام، صادر نشده و امکان استفاده از آن به صورت ناشناس توسط دارندگان این کارت ها وجود دارد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با خرید گیفت کارت بیشتر صحبت کنیم.

کتاب، برنامه، بازی، موسیقی و فیلم از جمله کالاهای الکترونیکی یا دیجیتالی محسوب می شوند که معمولاً با کمک گیفت کارت از طریق فروشگاه های مورد نظر قابل دریافت هستند. برای مثال می توان از گیفت کارت آمازون در استور آمازون و از گیفت کارت اپل نیز در فروشگاه اپل استفاده کرد.

گیفت کارت آمازون چیست؟

گیفت کارت آمازون به شما امکان خرید از سایت آمازون را بدون نیاز به داشتن سایر کارت های اعتباری یا حساب پی پال خواهد داد. در واقع گیفت کارت از یکسری کد تشکیل شده که شامل حروف و اعداد است و شما می توانید با استفاده از آن اقدام به شارژ حساب خود با وارد نمودن این کدها در حساب کاربری تان و به میزان مبلغی که اعتبار دارند، نمایید و سپس جهت خرید محصولات از آن بهره گیرید.

ایرانیان به جهت شرایط تحریم، قادر به خرید کالاهای فیزیکی از سایت آمازون به شکل مستقیم نیستند. اما امکان استفاده از محصولات مجازی این سایت همچون کتاب، نرم افزارها و غیره وجود دارد. البته ایرانیان جهت خرید این محصولات نیز با مشکل پرداخت مواجه بوده و قادر به پرداخت بین المللی نیستند. از این رو، برای کشورهایی با مشکلات تحریم، گیفت کارت آمازون یک مزیت به شمار می رود. از مزایای این گیفت کارت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1-امکان استفاده از آن در هر زمانی وجود دارد.

2-نمی توان این گیفت کارت را به سایرین واگذار کرد.

3-نیاز به پرداخت کارمزد جهت خرید گیفت کارت نیست.

4-همچنین به حساب بین المللی یا کارت بانکی برای خرید احتیاج ندارد.

1160

گیفت کارت آمازون چیست؟

نکاتی در مورد گیفت کارت آمازون

  • آمازون قادر به مسدود کردن حساب کاربری فرد، در صورتی که تشخیص دهد کارت وی به شیوه نادرستی تهیه شده، خواهد بود.
  • این گیفت کارت، 1 سال بعد از تاریخ صدور معتبر است.
  • با اینکه خرید و فروش گیفت کارت خیلی متداول نیست، ولی اگر می خواهید آن را نقد کنید، می توانید از سایت های خرید و فروش کمک گرفته و یا آن را به آشنایان یا دوستان خود بفروشید.
  • آمازون مسئولیتی در قبال گم شدن یا به سرقت رفتن گیفت کارت شما نخواهد داشت.
  •  در صورت بیشتر بودن مبلغ خرید شما از موجودی گیفت کارت تان، بایستی اقدام به پرداخت مابقی آن با کارت بانکی خود نمایید.

خرید گیفت کارت اپل

شاید خیلی از شما تمایل به خرید محصولات مورد نیاز خود از شرکت اپل داشته باشید. بدین منظور باید اقدام به تهیه و خرید گیفت کارت اپل نمایید. این گیفت کارت ها به عنوان نوعی ارز بین المللی که هم اکنون از محبوبیت زیادی نیز برخوردارند، مورد استفاده قرار می گیرند و فروش آنها در سطح وسیعی صورت می گیرد. همچنین امکان خرید این کارت ها با توجه به نیاز شما با مبالغ مختلفی همچون 5 دلار، 10 دلار، 20 دلار و غیره وجود دارد. ارائه یک کد مخصوص، از مهمترین ویژگی های این کارت ها محسوب می شود که شما قادر به خرید از شرکت اپل به صورت مستقیم با وارد کردن این کد خواهید بود.

هم اکنون با وجود مشکلاتی برای خریدهای دلاری در کشورمان، خرید گیفت کارت اپل کار چندان ساده ای نبوده و بایستی به سراغ شرکت های فعال در این زمینه که قادر به ارائه خدمات خوبی به مشتریان خود هستند، بروید.

1170

خرید گیفت کارت اپل

آشنایی با نحوه کار گیفت کارت اپل یا آیتونز

شما جهت دریافت سرویس های مختلف، خرید کردن و انجام سایر فعالیت ها از طریق دستگاه اپل، باید ابتدا به سراغ ساخت یک اپل آیدی بروید تا پس از ثبت یک شناسه کاربری و مناسب، قادر به فعالیت در این فضا به عنوان یک کاربر رسمی باشید. به کمک اپل آیدی می توانید از خدمات مختلف شرکت اپل بهره مند شوید.

در گام بعدی با خرید گیفت کارت اپل، کد مخصوصی برای شما ارسال خواهد شد. پس از وارد نمودن این کد، می توانید به شارژ کردن حساب کاربری یا اپل آیدی خود پرداخته و با توجه به مقدار شارژ آن، جهت خرید برنامه و محتوای مورد نظرتان از فضای اختصاصی اپل اقدام نمایید.

منبع:ایلنا

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود