معرفی ۶ چیزی که هرگز نباید آن هارا در فضای مجازی خود انتشار دهید

0 3,726

احتمالا همه‌ی ما از فضای مجازی استفاده می‌کنیم و روزانه بخش زیادی از زمان خود را به آن اختصاص می‌دهیم. با این حال بهتر است که برخی از موارد در مورد زندگی شخصی هیچگاه در این شبکه‌ها منتشر نشوند تا از آسیب روانی و فیزیکی در امان بمانید. با ما همراه باشید.

معرفی ۶ چیزی که هرگز نباید آن هارا در فضای مجازی خود انتشار دهید

جزییات پزشکی و کارت‌های واکسن

با اینکه زدن واکسن ویروس کرونا خبر بسیار مسرت بخشی است ، اما پست کردن کارت واکسن شما می‌تواند اطلاعات ارزشمندی مانند نام دقیق و تاریخ تولد و موارد دیگری را به دست سودجویان برساند. جعل هویت یکی از مباحث داغ این روزهای شبکه‌های اجتماعی است و هر چه از زندگی شخصی و هویت خود کمتر در شبکه‌های اجتماعی پست بگذارید ، احتمال دسترسی افراد به اطلاعات شما کمتر خواهد شد و امنیت بیشتری را تجربه خواهید کرد. اگر شخصی خود را به جای شما جا بزند و به خرید خانه یا اجاره‌ی ماشین یا چنین مسائلی بپردازد ، سال‌ها باید درگیر مسائل حقوقی و قضایی شوید که اصلا خوش‌آیند نیست.

محل دقیق زندگی شما

حتی اگر تمامی فالوور و دوستان خود را می‌شناسید ، نباید آدرس دقیق محل زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در بسیاری از مواقع این اطلاعات به صورت تصادفی با گذاشتن عکسی که حاوی لوکیشن دقیق است، لو می‌رود. به عنوان مثال زمانی که در کوچه‌ی محل زندگی خود عکس می‌گیرید و در پس زمینه‌ نام تابلوی آن کوچه مشخص می‌شود ، سودجویان بسیار ساده می‌توانند از محل زندگی شما با خبر شوند. در خیلی از مواقع یک کراپ کردن ساده عکس می‌تواند مشکل را برای همیشه حل کند. چرا این مساله مهم است؟ چون خیلی از بانک‌ها و سازمان‌ها از آدرس شما برای تایید هویت استفاده می‌کنند و این که کسی محل زندگی شما را به صورت دقیق بداند می‌تواند از آن برای جعل هویت استفاده کند.

سلفی با موارد شخصی

گرفتن سلفی در محیط خانه ممکن است باعث شود تا آیتم‌هایی شخصی در پس زمینه به نمایش درآیند که فراموش کرده‌اید آن‌ها را از پس زمینه بردارید. به عنوان مثال اگر در پس زمینه جامی از جنس طلا وجود داشته باشند ، خیلی راحت می‌توان متوجه شد که شما از زندگی شخصی ثروتمندانه‌ای برخوردارید و این می‌تواند راه را برای دزدان به خانه شما باز کند.

نقشه‌های دقیق شما برای سفر

با این که پست کردن عکس‌ها و ویدیو‌های یک سفر می‌تواند لذت بخش باشد ، اما هیچگاه نباید برنامه‌های بعدی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید چرا که این کار باعث می‌شود که زورگیر‌ها بدانند شما در چند ساعت آینده کجا قرار دارید. بنابراین بهتر است که عکس‌ها و ویدیو‌های مسافرت خود را بعد از سفر خود به اشتراک بگذارید تا از این موضوع علاوه بر به فهم اینکه در خانه نیستید و خانه‌ی شما خالی است ، در امان باشید. تمامی شبکه‌های اجتماعی به شما اجازه می‌دهند که لوکیشن دقیق خود را با دیگران به اشتراک بگذارید اما بهتر است که از این کار بپرهیزید.

جزییاتی از زندگی روزمره شما

بسیاری از دزدی از خانه‌ها در روز و زمانی رخ می‌دهد که افراد برای کار از خانه‌ی خود خارج شده‌اند. به همین دلیل اگر برنامه‌ی روزانه‌ی شما در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود ، این موضوع می‌تواند فرصت مناسبی برای دزدها باشد چرا که آن‌ها می‌توانند بفهمند شما چه زمانی در خانه نیستید. بنابراین از پست‌هایی که ساعت کاری دقیق شما را به دیگران می‌گویند قطعا بپرهیزید. همچنین هیچگاه از ساعت در مدرسه بودن فرزندان عزیزتان نیز در شبکه‌های اجتماعی چیزی ننویسید تا آرامش فکری شما بیشتر حفظ شود.

محتوایی که باعث اخراج شما شود

در طول سال‌های اخیر ، پست‌های بسیاری از افراد باعث شده تا آن‌ها کار خود را از دست بدهند. حتی اگر به فالوور‌های خود اعتماد دارید ، بازهم جزییات حساب کاربری شما ممکن است که روزی افشا شده و این موضوع به ضرر شما تمام شود. بنابراین از قرار دادن محتوای نژاد پرستانه یا به اشتراک‌گذاری مسائل خصوصی شرکت و این چنین موضوعاتی قطعا باید بپرهیزید تا در آینده به مشکلی بر نخورید.

همچنین از بدگویی در مورد سایر همکاران ، فیلم‌برداری از قانون شکنی‌ها (مانند خوابیدن کسی در محیط کار) و این موارد نیز بپرهیزید.

منبع:آیکلاریفاید

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود