خدمات سئو یا تبلیغات CPC؟

0 3,759

انتخاب بین سئو و تبلیغات کلیکی برای هر کسب‌وکاری می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه مزایا و معایب استفاده از هرکدام از این روش‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم.

این سوال تمام کسانی است که به دنبال افزایش فروش کسب‌وکار آنلاین خود هستند. تمام کسب‌وکارهای آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی تا سایت‌های خدماتی برای اینکه بتوانند فروش خود را افزایش دهند نیاز دارند که در فضای گوگل به چشم بیایند اما اینکه از خدمات سئو استفاده کنند یا به سراغ تبلیغات گوگل ادز بروند، نیازمند این است که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ وضعیت آن کسب‌وکار و سایتی که دارد، همچنین فعالیت رقبا را بررسی و تحلیل کند.

انتخاب بین سئو و تبلیغات کلیکی برای هر کسب‌وکاری می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه مزایا و معایب استفاده از هرکدام از این روش‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم.

خدمات سئو چطور باعث افزایش فروش سایت می‌شود؟

خدمات سئو مجموعه فرایندهایی است که از تولید محتوا و بازاریابی محتوایی شروع می‌شود و با اجرای سایر تکنیک‌های سئو مانند: لینک‌سازی داخلی صحیح، لینک‌سازی خارجی اصولی، بهینه‌سازی فنی سایت ادامه پیدا می‌کند تا سایت شما برای موتورهای جستجو و البته کاربران بهینه شود. مجموعه فرایندهایی که تحت عنوان سئو روی سایت شما انجام می‌شود موجب می‌شود سایت شما و کلیدواژه‌های هدف سایتتان در رتبه‌های خوبی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.

نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود!

رسیدن به بهترین جایگاه‌ها در صفحه اول گوگل علاوه بر تلاش نیازمند صبر شماست. درواقع شما نمی‌توانید یک‌شبه به این جایگاه برسید. گاهی ۱ سال زمان لازم است که یک کلیدواژه به صفحه اول گوگل برسد. دقت داشته باشید هرچقدر فرایند سئو باقدرت بیشتری انجام شود جایگاه بهتری را کسب می‌کنید و می‌توانید میزان ورودی‌های سایتتان را افزایش دهید.

زیرا آمارها نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد از کاربران بر روی لینک ۱ تا ۳ گوگل کلیک می‌کنند. قرارگرفتن در این رتبه‌ها یعنی کسب سهم قابل‌توجهی از بازار ۷۰ درصدی! با افزایش ترافیک سایت میزان فروش شما هم طبیعتاً بیشتر می‌شود. اما در تبلیغات cpc به این شکل نیست.

با تبلیغات cpc  ره صدساله را یک‌شبه برو!

در تبلیغات cpc یا گوگل ادز موفقیت شما یک‌شبه اتفاق می‌افتد. در واقع شما در گوگل ادز ره صدساله را یک‌شبه می‌روید. اینکه با پول می‌شود همه چیز را خرید افسانه نیست یک واقعیت است. در تبلیغات کلیکی شما می‌توانید با پرداخت پول به گوگل بالاتر از تمام لینک‌هایی که سال‌ها برای سئو سایت خود زحمت کشیده‌اند قرار بگیرید.

خب ممکن است با خود بگویید چه کاری است از خدمات سئو استفاده کنیم می‌رویم سراغ گوگل ادز. همان هزینه‌ای که قرار است به آژانس‌های سئو بدهیم به گوگل می‌دهیم و تمام! اما جالب است بدانید انتخاب به این سادگی‌ها هم نیست که اگر بود ما دیگر این مقاله را نمی‌نوشتیم.

با خدمات سئو یا تبلیغات ppc  قله‌های گوگل را فتح کنیم؟

اینکه برای فتح قله‌های گوگل و دیده‌شدن، خدمات سئو را انتخاب کنیم یا تبلیغات cpc  را بستگی به استراتژِی و اهداف بازاریابی شما، نوع فعالیت رقبا، وضعیت بازار، نوع کسب‌وکارتان و بسیاری عوامل دیگر دارد. تشخیص و تحلیل این موارد کار ساده‌ای نیست؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً از یک مشاور دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکار خود استفاده کنید.

اما ما قصد داریم این دوراه برای قرارگرفتن در بهترین جایگاه‌های گوگل را با هم مقایسه کنیم تا شما با دانستن مزایا و معایب هر روش با دید بازتری از یک مشاور کمک بگیرید و اوضاع کسب‌وکار خود را بهبود دهید.

مزایای خدمات سئو

سئو نسبت به تبلیغات  cpc مزایایی دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

سئو اثری ماندگار دارد!

مجموعه کارهایی که تحت عنوان سئو بر روی سایت انجام می‌شود منطبق بر اصول و قوانینی است که برای گوگل مهم است؛ بنابراین زمانی که گوگل بر اساس زحماتی که برای سئو سایت می‌کشید جایگاه خوبی در صفحه اول به شما می‌دهد به‌راحتی و به‌سرعت این جایگاه را از شما پس نمی‌گیرد. فقط کافی است که دست از بهینه‌سازی برندارید.

سئو مقرون‌به‌صرفه است

درست است که سئو هم هزینه دارد، دستمزد سئوکار، هزینه‌های آف پیج و … اما در درازمدت سئو ارزان‌تر از cpc  است. زیرا زمانی که در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرید دیگر نیازی به هزینه نیست تا مدت‌ها می‌توانید ترافیک ارگانیک جذب کنید.

ثبات ترافیک ارگانیک با سئو

زمانی که با استفاده از خدمات سئو وب‌سایت شما به صفحه اول گوگل می‌رسد ترافیک ارگانیک جذب می‌کند و تا زمانی که در این جایگاه باشد این ترافیک ثبات خواهد داشت.

معایب خدمات سئو

البته که سئو هم معایبی دارد چند مورد از این معایب عبارت‌اند از:

سئو زمان بر است!

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی مصداق سئو است. گاهی برای رسیدن به صفحه اول گوگل یک سال زمان لازم است در این زمان شما بخش بزرگی از سهم بازار برای جذب مشتریان بالقوه را از دست می‌دهید.

گوگل شروع می‌شود ولی هرگز تمام نمی‌شود!

گوگل مدام آپدیت می‌دهد و متناسب با آنچه کاربر نیاز دارد و فعالیت وب‌سایت‌ها الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد. این یعنی سئو شروع می‌شود ولی هرگز تمام نمی‌شود. این یعنی شما باید به‌روز باشید و مدام وب‌سایت خود را متناسب با تغییرات جدید بهینه کنید.

سئو نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد!

کار هر کس نیست خرمن کوفتن … برای اینکه وب‌سایت شما بتواند از طریق سئو به جایگاه خوبی برسد و ترافیک ارگانیک جذب کند نیاز به متخصص سئو دارید که بتواند بهترین استراتژی را بچیند.

مزایا و معایب تبلیغات کلیکی

با تبلیغات کلیکی می‌توانید بالاتر از تمام نتایج ارگانیک در گوگل قرار بگیرید. همان‌طور که گفتیم ره صدساله را یک‌شبه می‌روید. اما با هر با کلیک کاربر روی لینک وب‌سایت شما از میزان شارژی که برای کمپین خودپرداخت کرده بودید کم می‌شود. تا جایی که تمام شارژ شما صفر می‌شود و دیگر این می‌شود که بادآورده را باد می‌برد!

از مهم‌ترین معایب تبلیغات cpc این است که با اینکه هزینه بالایی دارد حاشیه سود پایینی دارد؛ بنابراین اگر باتوجه‌به سیاست‌های بازاریابی که دارید انتخاب شما تبلیغات cpc  است بهتر است این راه را برای بلندمدت انتخاب نکنید.

ترکیب SEO و PPC

بسیاری از دیجیتال مارکترها باتوجه‌به مزایا و معایب این دو روش بر این باور هستند بهتر است برای کسب‌وکار خود از ترکیب این روش استفاده کنید با PPC سود که می‌توانید از سهم بازار داشته باشید را از ابتدای شروع کسب‌وکار به دست بیاورید.

با استفاده از خدمات سئو زمانی که توانستید به جایگاه خوبی در گوگل دست یابید از تبلیغات PPC استفاده نکنید و ترافیک ارگانیک خود را از جایگاهی که با سئو به دست آورده‌اید جذب کنید. به‌این‌ترتیب نه زمان را برای کسب سهم بازار ازدست‌داده‌اید و نه تا ابد خود را درگیر هزینه‌های بالای تبلیغات نموده‌اید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود