مشخصات و ویژگی های هواوی پی ۴۰ | گوشی جدید هواوی

0 83

گوشی جدید هواوی با نام هواوی پی ۴۰ یک گوشی جذاب با قیمت مناسب و علاوه بر این امکانات و ویژگی های جذاب و منحصر به فرد هر کسی را به سمت خود جذب خواهد کرد.

با گوشی هواوی پی ۴۰، سرعت خود را بدست آورید

با توجه به کش و قوس های فراوان بین کمپانی هواوی و دولت ترامپ بر سر مسائل سیاسی و همچنین توسعه اندروید و نرم افزارهای گوگل، مشخص شد هواوی به سادگی در برابر سیاست های ترامپ تسلیم نمی شود و قرار است این شرکت گوشی های پی۴۰ و پی۴۰ پرو در آینده روانه بازار کند.
اگر بخواهیم بر اساس شایعات نگاهی بیندازیم، این گوشی ها قرار است با ۵G به بزرگترین بازارها راه پیدا کنند.

در حال حاظر، بهترین و جدیدترین گوشی های این کمپانی، Mate30 و Mate X هستند. بیشترین چیزی که ما از سری جدید شنیده ایم بحث خنک کنندگی مایع برای کنترل گرما است اما اطلاعات دقیقی در مورد این فناوری هنوز به بیرون درز نکرده است.

طراحی گوشی جدید هواوی، رویای هواوی پی۴۰

پی 40 گوشی جدید هواوی 3 - مشخصات و ویژگی های هواوی پی 40 | گوشی جدید هواوی

تصورش سخت است که هواوی قصد دارد زبان طراحی P40 را تغییر دهد، با قابل توجه ترین تغییرات در قالب ارتقاء دوربین که قرار است اتفاق بیوفتد.
به نظر من در این قسمت میشه گفت شاهد تغییرات عجیب و غریبی هستیم اما برای بیشتر قسمت ها، ساخت کلی بدون تغییر می ماند. البته که این چیز بدی نیست. هواوی P30 یکی از آن گوشی های براق و پیشرفته است که با قاب آلمینیومی و روکشی از جنس گوریلا گلس و با صفحه ای با وضوح فوق العاده در قسمت جلویی گوشی در سال ۲۰۱۹ غوغایی به پا کرد.
در حالی که گفته می شود این طراحی نیز برای گوشی P40 هم بکار گرفته می شود.
هواوی به یک سری تغییرات اعم از طراحی مربعی شکل لبه های گوشی (طراحی مشابه سری گلکسی نوت سامسونگ) به منظور نگه داری راحتر در دست اعتقاد دارد.

همچنین امکان حذف شدن ناچ نیز وجود دارد. شماری از کمپانی های چینی دست در دست هم دادن تا بتوانند ناچ بالای گوشی را حذف کنند و هواوی هم از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است در آینده دست به حذف ناچ نیز بزند.

دوربین با کیفیت هواوی پی ۴۰

پی 40 گوشی جدید هواوی 4 - مشخصات و ویژگی های هواوی پی 40 | گوشی جدید هواوی

همیشه این شایعه وجود داشت که گوشی جدید هواوی از سری P هواوی برگرفته از حرف اول عبارت Photography است و در واقع جایی است که نوبت به عکاسی با موبایل میرسد. طبق سنت شرکت هواوی، بهترین دوربین ها در سری P قرار میگیرد. حالا چی بهتر از این که این سری شامل گوشی های پی ۴۰ و بخصوص پی ۴۰ پرو باشد.

معرفی گوشی دیگر هواوی: هواوی میت ۳۰ یک گوشی با ارزش و قدرتمند

بیشترین شایعه در مورد دوربین این سری از گوشی های هواوی که شنیدیم، طراحی با ۵ لنز دوربین همانند آنچه در گوشی Nokia 9 PureView وجود دارد است که توسط کمپانی تصویربرداری آلمانی Leica مهندسی و توسعه داده می شود. با مقایسه این طراحی با پرچمدار حال حاظر این سری یعنی P30pro که دارای ۴ لنز از جمله لنز ToF میتوان به درک بهتر طراحی دوربین P40 رسید.

به نظر می رسد چیدمان این ۵ لنز دوربین به صورت پریسکوپ دقیقا شبیه چیزی که در هواوی P30 و P30Pro دیده ایم باشد که قادر است زوم اپتیکال ۱۰ برابری را برای این گوشی به ارمغان بیاورد. هیچ بعید نیست که سری جدید P بعد از معرفی لقب بهترین دوربین درون گوشی ها را از آن خود کند.
در آخر، میتوانیم شرط ببندیم که این گوشی، میزبان پیشرفت های مختلف درون نرم افزار دوربین، عملکرد هوش مصنوعی در این قسمت و افزودن امکانات زیاد به آن است

مشخصات و قابلیت ها در گوشی هواوی پی ۴۰

قابل توجه ترین پیشرفت این گوشی به احتمال زیاد در وضوح تصویر آن رخ می دهد. در حالی که رزولوشن FullHD+ در گوشی های P30 و P30pro استفاده میشود، انتظار می رود حداقل رزولوشن بکار رفته در سری جدید ۲K باشد، این در حالی است که پرچمداران اخیر هواوی یعنی سری Mate 30 از پنل OLED در صفحه نمایش خود استفاده میکنند.

شایعات درباره گوشی جدید هواوی

طبق شایعات اخیر، انتظار داریم این سری از گوشی هواوی با پردازنده کایرین ۹۹۰ با مودم ۵G، حافظه رم ۱۰ گیگابایتی در نسخه استاندارد و حافظه ۱۲ گیگابایتی در نسخه Pro و همچنین باتری با ظرفیت زیادی در دو مدل رونمایی شوند.
همانطور که در حال حاضر هواوی با شرکت های آمریکایی زیادی تجارت دارد، باید منتظر ماند و دید که سری جدید هواوی نیز با سیستم عامل اندروید رونمایی می شود یا نه. برای رسیدن به این موضوع باید تا سال ۲۰۲۰ صبر کنیم.

بعد از همه اینها، اگر رحمت دولت ترامپ شامل حال هواوی شود، این شرکت گوشی جدید خود را با سیستم عامل اندروید و سرویس های گوگل ارائه می دهد. در غیر این صورت هواوی باید به دنبال سیستم عامل اختصاصی خود موسوم به HarmonyOS برود.
چیزی که نگران کننده بنظر میرسد، سرنوشت تلخ شرکت ها در ارائه سیستم عامل اختصاصی است. جایی که شرکت سامسونگ با سیستم عامل Tizen و حتی شرکت مایکروسافت با سیستم عامل WindowsPhone راه به جایی نبردند و بعد از مدتی آن را رها کردند.

سیستم عامل هارمونی از نظر مدیر عامل هواوی

پی 40 گوشی جدید هواوی 2 - مشخصات و ویژگی های هواوی پی 40 | گوشی جدید هواوی

هرچند طبق گفته ‘ریچارد یو’ مدیر عامل هواوی، سیستم عامل هارمونی توانایی اجرای نرم افزارهای عمومی اندروید را دارد. به این معنی که حتی اگر کاربران دسترسی به PlayStore نداشته باشند، میتوانند از AppGallery به جای آن استفاده کنند. به طور مشخص دسترسی به دیتابیس فایل های APK راحترین راه حل نیست، اما چیزی که این سیستم عامل را متمایز میکند همین اجرا کردن برنامه های پایه اندروید است، چیزی که سیستم عامل های دیگر شرکت ها از پس آن بر نیامدند.

باید منتظر ماند و دید، هواوی چه سیاستی را در قبال سیستم عامل گوشی های خود دنبال میکند. گوشی های خود را همانند سری mate 30 با سیستم عامل اندروید و بدون سرویس های گوگل ارائه میدهد، یا به سراغ سیستم عامل اختصاصی خود موسوم به Harmony می رود.

قیمت هواوی پی ۴۰ و تاریخ عرضه

انتظار می رود از سری گوشی های هواوی P40 در تاریخ مارچ ۲۰۲۰ رونمایی شود. اگر بخواهیم طبق گمانه زنی ها و سیاست های قبلی هواوی در قیمت گذاری پیش برویم، به این صورت که گوشی P20 با برچسب قیمتی ۵۹۹ یورو و P20pro با ۷۹۹ یورو و همچنین P30 با قیمت ۶۹۹ یورو، P30pro با قیمت ۸۹۹ یورو روانه بازار شدند پس قیمت P40 چیزی حدود ۷۹۹ یورو و مدل گرانتر یعنی P40pro چیزی معادل ۹۹۹ یورو می باشد.

البته خود من انتظار داشتم این گوشی قیمت بسیار کمتری برای فروش داشته باشد تا بتواند رقابت نزدیک تری با دیگر شرکت ها و گوشی ها داشته باش. آیا شما فکر می کنید این گوشی با توجه به مشخصات و امکانات می تواند فروش خوبی در بازار داشته باشد؟

خرید گوشی هواوی پی ۴۰ در ایران

شما برای خرید گوشی جدید هواوی با نام هواوی پی ۴۰ می توانید از نمایندگی هواهی در ایران اقدام به خرید کنید. البته سایت ها و مغازه هایی در بازار هستند که این گوشی را بدون گارانتی و با قیمتی پایین تر از نمایندگی به فروش می رسانند. این انتخاب با شما هست که از نمایندگی گوشی هواوی پی ۴۰ را خریداری کنید یا از مغازه های موجود در بازار.

در آخر تشکر می کنم از آقای کاوه کاویانی از دوستان خوب عصر آی تی که این متن را ترجمه و برای ما ارسال کردند.

  • ۴ بهترین گوشی هواوی که می توانید در سال ۲۰۲۰ بخرید
  • چطوری با توجه به نیازم بهترین لپ تاپ را بخرم؟
  • نقد و بررسی گلکسی S20 اولترا (Galaxy S20 Ultra)
  • پسورد آیفون رو فراموش کردم، چه کار کنم؟
  • نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A51
۰

منبع: عصـر آی تی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود