شیائومی می میکس آلفا: آخرین نسل تلفن همراه در جهان

0 138

گوشی شیائومی می میکس آلفا، تلفنی از آینده که اکنون معرفی شده است. این گوشی جدید شیائومی تماما از صفحه نمایش می باشد و هیچ دکمه فیزیکی ندارد. با نقد و بررسی اولیه شیائومی می میکس در عصر آی تی همراه باشید.

کمپانی شیائومی که این روزها در بازار گجت های هوشمند بخصوص در قسمت تلفن همراه سر و صدای زیادی به پا کرده است، دیروز در طی مراسمی پرده از آخرین نسل از موبایل خود برداشت. سه سال پیش بود که برای اولین بار زبان طراحی سری Mi Mix در تلفن های این شرکت معرفی شد.

ترکیبی تماما از صفحه نمایش در گوشی جدید شیائومی

گوشی هایی با صفحه نمایش بدون حاشیه، که تقریبا این امر در اولین سری Mi Mix رعایت شده بود. رفته رفته این سری پیشرفت کرد تا جایی که آخرین نسل از این سری معرفی شد. بله، گوشی Mi Mix Alpha. ساخته شده تماما از صفحه نمایش اما فوق العاده گران قیمت.

نسبت صفحه نمایش شیائومی می میکس آلفا به بدنه دیوانه کننده و بدون دکمه های فیزیکی

شیائومی می میکس آلفا: آخرین نسل تلفن همراه در جهان

مزیت جدیدترین گوشی شرکت هواوی از خانواده mi mix, همیمن صفحه نمایش منحنی ۴D با پنل Amoled آن است که نسبت صفحه نمایش به بدنه دستگاه را به عدد ۱۸۰٫۶% رسانده است یا به عبارت دیگه بهتر است بگوییم تنها ۱۹٫۴% از این گوشی را قاب آن تشکیل می‌دهد. همچنین این صفحه نمایش از دکمه های مجازی پشتیبانی میکند تا باعث شود دکمه های فیزیکی لبه یا بالای گوشی دیگر جایی نداشته باشند و نوار اعلان آن در لبه این صفحه نمایش قرار گیرد.

مطالب منتشر شده جدید در عصر آی تی:

  • ۴ بهترین گوشی هواوی که می توانید در سال ۲۰۲۰ بخرید
  • چطوری با توجه به نیازم بهترین لپ تاپ را بخرم؟
  • نقد و بررسی گلکسی S20 اولترا (Galaxy S20 Ultra)
  • پسورد آیفون رو فراموش کردم، چه کار کنم؟
  • نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A51

دوربین خیره کننده گوشی می میکس آلفا

شیائومی می میکس آلفا: آخرین نسل تلفن همراه در جهان
نمایی از دوربین گوشی شیائومی می میکس

تکنولوژی شیائومی می میکس آلفا به اینجا ختم نمی شود. یک لنز دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی غیرمعمولی بزرگ که توانایی عکاسی در نور کم را دارد. همچنین یک دوربین اولترا واید ۲۰ مگاپیکسل که ۱۱۷درجه زاویه دید دارد به همراه یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسل با قابلیت زوم اپتیکال دو برابری و زوم هیبریدی ۸ برابری.

چیزی که شاید خیلی عجیب و در عین حال جالب است، عدم طراحی برای دوربین سلفی است. طبق گفته مدیران شیائومی، به دلیل اینکه پشت گوشی هم از صفحه نمایش ساخته شده است، شما به راحتی قادر هستید از دوربین های اصلی به عنوان سلفی نیز استفاده کنید. به همین راحتی عکس های سلفی شما هم بالاترین کیفیت ممکن را دارند.

نقد و بررسی سخت افزار درونی این گوشی شیائومی فوق العاده را با هم بررسی کنیم.

قلب تپنده شیائومی می میکس به عهده شرکت کوالکام و آخرین پردازنده آین شرکت یعنی Snapdragon 855plus است که با ۱۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی عرضه میشود. حافظه داخلی این گوشی از تکنولوژی UFS 3.0 استفاده میکند درست مانند چیزی که در گوشی وان پلاس ۷پرو شاهد هستیم که باعث می شود عملیات باز و بست برنامه ها و خواندن نوشتن اطلاعات با سرعتی بسیار بالا انجام شود. در تصویر زیر اطلاعات کاملتری را می بینیم.

قابلیت توضیحات
صفحه نمایش AMOLED, 180.6% screen-to-body ratio
پردازنده Snapdragon 855 Plus
RAM + Storage ۱۲GB RAM + 128GB Storage
دوربین ۱۰۸MP main camera + 20MP ultra-wide (117º) + ۱۲MP telephoto (2x zoom)
باتری ۴,۰۵۰mAh + 40W fast charge
سیستم عامل پیشفرض Android 10 + MIUI 11

سیستم عامل اندروید ۱۰ و گوشی جدید شیائومی

این گوشی با اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 11 همراه است. با باطری ۴۰۵۰ آمپری و شارژر سریع ۴۰ وات که گوشی را در سریعترین زمان ممکن شارژ میکند.

قیمت و زمان عرضه شیائومی می میکس آلفا

بعد از معرفی شیائومی می میکس برسیم به بحث خوش قیمت گوشی جدید و انقلابی شیائومی. جایی که طبق گفته کمپانی قیمتی برابر با ۱۹٫۹۹۹ یوان چین معادل ۲۸۰۰ دلار آمریکا دارد. شاید این قیمت در ذهن شما جای نگیرد. اما خب با این نوع طراحی و نوآوری غیر از این هم انتظار نمیرفت. این گوشی در دسامبر ۲۰۱۹ در بازار چین عرضه و بعد از آن باید منتظر ورود آن به بازارهای بین المللی باشیم.

آلبوم تصاویر از گوشی شیائومی می میکس آلفا

منبع: عصـر آی تی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود