ورزشکاران کدام ساعت هوشمند را می پسندند ؟ اپل واچ سری ۵ یا گارمین فنیکس ۶ پرو

0 4,689

بهترین ساعت هوشمند تناسب اندام گارمین در برابر ویژگی های ارائه شده توسط اپل واچ سری ۵ چگونه است؟ با این نقد و بررسی میان دو ساعت هوشمند جذاب با نصرینو همراه باشید.

این سؤال قدیمی است که کدام یک را باید خرید؟ Garmin Fenix 6 Pro یا Apple Watch Series 5 ؟

هردوی این ساعت ها به تازگی برای تحریک شما به ورزش کردن روانه بازار شده اند. هر دوی این ساعت ها برای همه افراد طراحی نشده اند و ویژگی های مختلفی را ارائه می کنند که آنها را در زمینه های مربوطه از هم جدا می کند.

ساعت هوشمند گارمین فنیکس ۶ پرو در مقابل اپل واچ سری ۵

ساعت های گارمین به دلیل دقت بالا به طور عمده برای دوندگان و دوچرخه سواران گزینه مناسبتری است. اما ورزشکاران با تمام توانایی ها می توانند یکی را انتخاب کنند که بیشترین نیاز آنها را برطرف کند. این ساعت همچنین دارای ویژگی های مختلفی از قبیل هشدار پیام و دفترچه یاداشت نیز هست و با تلفن های هوشمند وجه مشترک زیادی دارد. مدل های خاصی از جمله Garmin Fenix نیز از پخش موسیقی و پرداخت های بدون تماس پشتیبانی می کنند.

از طرفی دیگر، Apple Watch معنای ساعت هوشمند را به بهترین وجه توصیف می کند و همیشه در بالای لیست ساعت های هوشمند قرار دارد. همچنین اط طراحی زیبا و قابلیت های سطح بالا برخوردار است.

تحقیق و توسعه مداوم ساعت های هوشمند اپل در بهره گیری به منظور تناسب اندام به موفقیت های زیادی دست یافته و علاقمندان به تناسب اندام را به سوی خود کشانده است.

اما آیا ساعت هوشمند سری ۵ اپل به اندازه کافی برای فعالیت های ورزشی شما مناسب است؟ یا اینکه ساعت گارمین نیازهای شما را برطرف خواهد کرد؟

پس بیایید این دو ساعت هوشمند را رو در رو با هم مقایسه کنیم

۵ دلیل برای انتخاب اپل واچ سری ۵ بجای ساعت هوشمند گارمین فنیکس ۶ پرو

واچ سری 5 یا گارمین فنیکس 6 پرو 2 - کدام ساعت هوشمند برای فعالیت های ورزشی مناسب است؟ اپل واچ سری 5 یا گارمین فنیکس 6 پرو
عکس اپل واچ سری ۵

اپل واچ ۵ یک ساعت هوشمند تناسب اندام نیست، بلکه یک ساعت هوشمند تمام عیار و دارای قابلیت های زیاد و اتصال فوق العاده به ستیر محصولات اپل است.

دلیل اول: اپل واچ سری ۵ سبکتر و صفحه نمایش بهتری دارد

اپل واچ ۵ تقریبا ۱۲ گرم سبکتر از وزن ۶۰ گرمی گارمین می باشد. یعنی چیزی حدود ۲۰% سبکتر که تاثیر خود را هنگام دویدن خواهد گذاشت. از آن جایی که ساعت ظریفتر و ساخت نازکتر باعث می شود تاثیر کمتری روی مچ دست بگذارد، پس به طور بلقوه خواندن ضربان قلب دقیقتر و بهتر انجام می گیرد.

با اینکه ابعاد صفحه نمایش تا حدودی با گارمین فنیکس ۶ پرو برابر است اما وضوح تصویر اپل واچ ۵ بیشتر است. اپل واچ ۵ دارای وضوح ۳۶۸۴۴۸ و گارمین فنیکس دارای وضوح ۲۶۰۲۶۰ می باشد.

دلیل دوم: اپلیکیشن های متنوع و فراوان برای اپل واچ

فروشگاه اپل یکی از بزرگترین فروشگاه اپلیکیشن های جهان با تعداد زیادی برنامه است که برنامه هایی مخصوصApple Watch Series 5 هم در دل خود دارد. شما می توانید طیف وسیعی از برنامه های ورزشی را مستقیماً به ساعت خود بدهید . در مقابل ، فروشگاه IQ Garmin Connect گزینه های محدودی دارد و بیشتر روی برنامه های مختلف سرویس پخش موسیقی متمرکز است.

دلیل سوم: ساعت اپل واچ ۵ دارای معیارهای بهداشتی بهتر است

واچ سری 5 یا گارمین فنیکس 6 پرو 3 - کدام ساعت هوشمند برای فعالیت های ورزشی مناسب است؟ اپل واچ سری 5 یا گارمین فنیکس 6 پرو

اپل واچ سری ۵ به طور قطع دارای معیارهای بهداشتی زیادی است و قادر است آنها را به روشی تجزیه و تحلیل کند که متناسب با افرادی که نسبت به سلامتی عمومی خود کنجکاو هستند باشد. این یک ویژگی “تناسب اندام” به تنهایی نیست ، بلکه عناصر تناسب اندام را تعریف می کند.

ویژگی هایی از قبیل مانیتور ECG ( ECG مخفف واژه‌ی Electrocardiogram یا Electrocardiograph است.

الکتروکاردیوگراف دستگاهی است که جریان‌های الکتریکی قلب را از طریق الکترودهایی که روی مناطق مختلف پوست بدن قرار داده می‌شوند، دریافت کرده و آن‌ها را به شکل یک نمودار ترسیم می‌کند) سنجش خوبی است و به طور بالقوه می تواند مسائل بهداشتی را که قبلاً از آنها آگاه نبودید ، شناسایی کنند.

آنچه در این میان اساسی است این است که اپل واچ سری ۵ دارای سنسور ضربان قلب بسیار دقیق نسبت به گارمین فنیکس ۶ پرو است. اپل همچنین در محاسبه کالری مصرف شده که بر سلامتی تاثیر گذار است بهتر عمل می کند.

دلیل چهارم: اپل واچ ۵ ارزان تر است

4 2 - کدام ساعت هوشمند برای فعالیت های ورزشی مناسب است؟ اپل واچ سری 5 یا گارمین فنیکس 6 پرو

خیلی کم اتفاق می افتد که یک محصول اپل گزینه ارزان تر باشد ، اما در اینجا اینگونه است.

در بریتانیا ، قیمت پایه با صفحه نمایش کوچکتر و یک بند اصلی ، از ۳۹۹ پوند شروع می شود. اما در مورد Garmin Fenix 6S که دارای صفحه نمایش کوچکتر ، دارای GPS ، بدون Wi-Fi و بدون شیشه از جنس یاقوت کبود ۵۳۰ پوند را برای شما هزینه دارد.

دلیل پنجم: پشتیبانی اکثر بانک ها از APPLE PAY به منظور پرداخت های الکترونیکی

هر دو ساعت دارای قابلیت NFC هستند ، به این معنی که می توانید از آنها در مغازه ها برای پرداخت های اکترونیکی استفاده کنید. APPLE PAY توسط ۴۰ بانک انگلیسی و امثال American Express پشتیبانی می کند. در عوض Garmin PAY توسط هفت بانک پشتیبانی می شود.

همچنین می توانید از Apple Watch Series 5 نیز برای پرداخت مبلغ بسیار بزرگتر استفاده کنید ، در حالی که Garmin Fenix 6 Pro بیشتر از ۳۰ پوند به شما اجازه نمی دهد.

۵ دلیل برای انتخاب ساعت هوشمند گارمین GARMIN FENIX 6 PRO به جای APPLE Watch 5

فنیکس 6 پرو - کدام ساعت هوشمند برای فعالیت های ورزشی مناسب است؟ اپل واچ سری 5 یا گارمین فنیکس 6 پرو
عکس ساعت هوشمند گارمین فنیکس ۶ پرو

Garmin Fenix 6 Pro بهترین ساعت بدنسازی است و شامل ویترینی از فعالیت های ورزشی برای ورزشکاران است
این ساعت به لطف سیستم موقعیت یابی GLONASS + GPS ، سیگنال های GPS را به سرعت به خود جلب می کند و ارتباط ود را به صورت دقیق حفظ می کند. در زیر ۵ دلیل دیگر که چرا باید Garmin Fenix 6 Pro را به عنوان ساعت مچی اسپورت بعدی خود انتخاب کنید بررسی می کنیم.

دلیل اول : ساعت هوشمند گارمین FENIX 6 PRO دارای مصرف باتری بهینه تری است

باتری Garmin Fenix 6 Pro در مقایسه با ساعت اپل واچ سری ۵ می تواند تا ۱۰ ساعت در حالت موسیقی + استفاده از GPS دوام داشته باشد. این بدان معنی است که اپل واچ ۵ برای مدت زمان طولانی تر و مثلا دوچرخه سواری دوام کمتری دارد.

با یک بار شارژ و حتی بدون استفاده زیاد ، اپل واچ سری ۵ تنها ۱۸ ساعت دوام باتری دارد و در مقایسه با ۱۴ روز دوام باتری Fenix 6 Pro مقدار خیلی کمی است. همچنین گزینه های مدیریت باتری نیز در Garmin Fenix 6 Pro متنوع تر است و شما می توانید با فشار یک دکمه محدودیت زمانی بیشتری برای باتری ساعت خود بخرید.

دلیل دوم: معیارهای سلامتی ساعت هوشمند گارمین GARMIN FENIX 6 PRO بیشتر در زمینه سلامت ورزشی است.

هوشمند گارمین فنیکس 6 - کدام ساعت هوشمند برای فعالیت های ورزشی مناسب است؟ اپل واچ سری 5 یا گارمین فنیکس 6 پرو

اپل واچ سری ۵ ممکن است پارامترهای سلامت عمومی را بهتر سنجش کند ، اما Garmin Fenix 6 Pro گزینه های بیشتری برای معیارهای سلامتی مرتبط با فعالیت ورزشی شما دارد. برخی از این ویژگی ها شامل سیستم نظارت بر اکسیژن خون گارمین به نام PulseOx و ویژگی باتری آن است که میزان انرژی بدن شما را اندازه گیری می کند و بر این اساس آموزش (یا استراحت) را توصیه می کند.

Garmin Fenix 6 Pro همچنین ضربان قلب و میزان تنفس شما را به طور مداوم ردیابی می کند ، بنابراین تا زمانی که ساعت را در دست دارید ، عملکردهای سلامتی شما رصد می شود.

دلیل سوم:ساعت هوشمند گارمین | GARMIN FENIX 6 PRO ساخت و ساز بسیار بیشتری دارد

هوشمند گارمین - کدام ساعت هوشمند برای فعالیت های ورزشی مناسب است؟ اپل واچ سری 5 یا گارمین فنیکس 6 پرو

صرف نظر از قیمت ، شما هیچ مشکلی برای استفاده از Garmin Fenix 6 Pro برای یک جلسه دویدن یا دوچرخه سواری کوهستانی نخواهید داشت. Fenix همچنین دارای دکمه های فیزیکی است که کنترل را راحت تر می کند. Garmin Fenix 6 Pro همچنین تا عمق ۱۰ متری ضد آب است و می تواند ضربان قلب را در زیر آب اندازه گیری نیز بکند. همچنین Garmin بسیار مناسب تر برای تمرین های ماجراجویانه و تمام عیار است.

دلیل چهارم: GARMIN FENIX 6 PRO می تواند فعالیت های ورزشی بیشتری را ارزیابی کند.

با استفاده از Apple Watch Series 5 ، شما می توانید ۱۲ فعالیت مختلف ورزشی از جمله پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری و حتی آموزش HIIT را ارزیابی کنید. تمرینات اینتروال یا HIIT تکنیک تمرینی بسیار مؤثری است که برای کاهش چربی بدن، افزایش سرعت، افزایش VO2MAX (بیشترین نرخ مصرف اکسیژن در طول تمرین را (VO2 max) می‌گویند) کاربرد دارد. و بهتر از این موارد تنها ۲۰ دقیقه از وقت تمرین شما را نیاز دارد.

از طرف دیگر ، Garmin Fenix 6 Pro می تواند هرچیزی را از مسیر پیاده روی ، دویدن ، کوهنوردی ، دوچرخه سواری در کوهستان ، اسکی ، اسنوبورد،اسکیت ، قایقرانی و موارد دیگر را ارزیابی کند. در Fenix 6 Pro ، این حالت ها از قبل بر روی ساعت وجود دارند ، بنابراین نیازی به جستجو در فروشگاه برنامه Connect IQ برای برنامه های Garmin نیست.

دلیل پنجم : Fenix 6 Pro نقشه های زمین گلف و اسکی روی برف را در خود دارد

گارمین Garmin به خاطر ساعتهای گلف خود بسیار شناخته شده است و Garmin Fenix 6 Pro تمام ترفندهایی را که در مورد آنها پیدا خواهید کرد ، دارد. نقشه ها برای بیش از ۴۱۰۰۰ زمین گلف در سرتاسر جهان در آن وجود دارد. سایر ویژگی های مخصوص گلف در Fenix 6 Pro شامل هدف قرار دادن با یک دکمه و ویژگی PlaysLike Distance است که تغییرات مربوط به ارتفاعات را در این دوره به حساب می آورد و فاصله تنظیم شده ای را با رنگ سبز نشان می دهد.

همچنین بیش از ۲،۰۰۰ استراحتگاه اسکی در Fenix 6 Pro نقشه‌برداری شده است. این ویژگی ها را می توان به اپل واچ اضافه کرد ، اما فقط از طریق برنامه های غیر رایگان ان.

قضاوت بین این دو ساعت هوشمند گارمین و اپل واچ

به عبارت ساده تر ، Apple Watch یک ساعت هوشمند عالی است که برای افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند نیز بسیار مفید است. برای بررسی تناسب اندام خود و انجام پیگیری های اصلی فعالیت های خود ، بهتر از Garmin است.

همچنین شیک تر و البته یک ساعت مناسب نیز هست. در عوض ، Garmin’s Fenix 6 Pro یک ساعت بدنسازی عالی است که همچنین به عنوان یک ساعت هوشمند کار می کند. دقت سنسورها و برنامه های ورزشی و تناسب اندام موجود در آن و پیشنهاد های ورزشی که در اختیار شما قرار می دهد، به علاوه امکان تجزیه و تحلیل عمیق از طریق Garmin Connect، به معنای این است که خیلی بهتر از Apple Watch Series 5 کار می کند و برای کسانی است که در مورد تناسب اندام خود بسیار جدی هستند گزینه مناسبتری است.

گزینه های جایگزین :

هر دو اپل واچ سری ۵ و Garmin Fenix 6 Pro ساعت هوشمند تناسب اندام فوق العاده ای هستند و اگر قصد خرید اولین ساعت هوشمند چند اسپرت خود یا ارتقا از نسخه فعلی خود را دارید ، باید به هر دو فکر کنید. با این حال گزینه های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، Ignite که دارای صفحه نمایش لمسی است ، GPS داخلی دارد و معیارهای سلامتی را فقط با ۱۷۰ پوند به دست می آورید. این قیمت بسیار ارزان تر از Apple Watch Series 5 یا Garmin Fenix 6 Pro است.

دونده های حرفه ای به طور خاص ، بیشتر از ساعت سطح بالاتر مثل Polar Vantage V را انتخاب می کنند. این برای سایر ورزش ها و تمرین های بدنسازی مفید است اما برای دونده ها واقعاً جذاب و کاربردی تر است.

گارمین گزینه های دیگری نیز دارد مانند Garmin Forerunner 945 ،Garmin Forerunner 645 یا Garmin Forerunner 245 که قیمت ها از ۲۵۰ پوند تا ۵۲۰ پوند متغیر است. تمام این ساعت های گارمین دارای رابط های مشابه سری Fenix 6 هستند اما نسبت به F6 Pro سبک تر و ارزان تر هستند.

اکنون که اپل واچ سری ۵ وارد بازار شده است ، می توانید ساعت اپل سری ۴ خود را نگه دارید ، اپل سری ۴ از نظر عملکرد با سری ۵ تفاوت ندارد ، حتی باتری بهتر و از سری ۵ نازک تر و سبک تر است.

افرادی که به دنبال یک ساعت ساده هستند باید Fitbit Ionic یا برند Fitbit Versa 2 را که فقط با ۲۰۰ پوند خریداری کنند. از قابلیت های آن می توان به قابلیت دستیاری صوتی الکسا، صفحه لمسی واضح ، باتری تا ۵ روز دوام ، پایش ضربان قلب اشاره کرد.     منبع: عصـر آی تی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود