سامسونگ گلکسی زد فولد 4 یا زد فلیپ 4؟ کدام پرچمدار را انتخاب می کنید؟

سامسونگ

0 3,812

برایتان سوال شده که کدام یک از پرچمداران تاشو سامسونگ قابل تر است و عملکرد بهتری را ارائه می دهد؟ نگاهی می‌اندازیم به هر دو این پرچمداران.

 بعد از مدت ها انتظار و دنبال کردن اخبار و افشاگری ها سرانجام  سامسونگ از نسل چهارم گوشی های هوشمند تاشو خود رونمایی کرد، گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4. درست مانند نسل های قبلی این دو گوشی هوشمند با فاکتور هایی متفاوت از یکدیگر عرضه می شوند، گلکسی زد فولد برای کسانی است که به دنبال یک دستگاه با بهره وری بالا هستند و گلکسی زد فلیپ مناسب کسانی است که به دنبال گزینه های جمع و جور و کم جا می باشند، با این حال علی رغم تمامی این تفاوت ها هر دو این گوشی های هوشمند پرچمدار هستند و در بین رده بالاهای سامسونگ قرار می گیرند.

حالا اگر شما می خواهید بدانید که جدای از تفاوت های ظاهری کدام یک از این گوشی های هوشمند برای شما عملکرد بهتری دارد، به خواندن ادامه دهید که نگاهی مقایسه ای می اندازیم به این دو پرچمدار.

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 یا زد فلیپ 4؟ کدام پرچمدار را انتخاب می کنید؟

طراحی

همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم این دو محصول در بحث طراحی کاملا با یکدیگر متفاوت می باشند. گلکسی زد فولد 4 دارای صفحه نمایش تاشویی است که می تواند این دستگاه را به یک تبلت تبدیل کند و در حالت عادی هم درست به مانند یک گوشی هوشمند پیشرفته می باشد. گلکسی زد فلیپ 4 اما دارای صفحه نمایش تاشو ایی است که به آن ابعادی در حد و اندازه دیگر گوشی های هوشمند می دهد اما می تواند از وسط تا شود و ابعاد کوچکی پیدا کند.

هر دو پرچمداران سامسونگ با مواد درجه یکی ساخته شده اند از پنا آلمینیومی گرفته تا محافظ شیشه گوریلا گلس ویکتوس پلاس. به علاوه هر دو آن ها ضد آب می باشند و دارای گواهی IPX8 هستند و به این ترتیب می توانیم بگوییم که هر دو از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخورار هستند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش داخلی گلکسی زد فولد 4، یک پنل داینمیک AMOLED با قطر 7.6 اینچ و رزولوشن 1812×2176 پیکسل می باشد که نرخ تازی سازی آن 120 هرتز بوده و دارای گواهی +HDR10 می باشد. صفحه نمایش خارجی آن نیز پنل 6.2 اینچی AMOLED با وضوح 904×2316 پیکسل و نرخ تازه سازی 120 هرتز می باشد که توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شود.  علاوه بر همه این ها باید نکته مهمی را یادآور شویم و آن هم پشتیباین گلکسی زد فولد 4 ازS-Pen  می باشد.

از طرف دیگر صفحه نمایش تاشو گلکسی زد فلیپ 4، پنل AMOLED با وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی 120 هرتز می باشد. صفحه نمایش خارجی کوچک 1.9 اینچی آن نیز پنل AMOLED بوده که می توان از آن برای عکسبرداری و چندین ویژگی دیگر استفاده نمود.

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 یا زد فلیپ 4؟ کدام پرچمدار را انتخاب می کنید؟

مشخصات و نرم افزار

پرچمداران رده بالا سامسونگ هر دو به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس کوالکوم مجهز شده اند که با فرآیند  4 نانومتری ساخته می شود و دارای معماری هشت هسته ای می باشد. آنچه که در رابطه با این پرچمداران و تغییر می کند مقدار رم آن هاست که قطعا در گلکسی زد فولد 4 بهتر است. گلکسی زد فولد 4 دارای 12 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی دارد، در حالی که گلکسی زد فلیپ 4 تنها 8 گیگابایت رم را به همراه حداکثر 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی ارائه می دهد.

و اما در بخش نرم افزاری هر دو این پرچمداران از سیستم عامل اندروید 12 پشتیباین می کنند با این تفاوت که زد فولد 4 از اندروید 12L، یک نسخه بهینه شده برای دستگاه هایب با نمایشگر بزرگ تر در حد و اندازه تبلت پشتیبانی می کند.

دوربین

در بحث تنظیمات دوربین هیچ شکی نیست که گلکسی زد فولد 4 عملکرد بسیار قوی تری دارد چرا که به سنسور های بهتری مجهز شده است. بر روی پنل پشتی این دستگاه یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی به زوم اپتیکال 3 برابر و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 123 درجه قرار گرفته است. این در حالی است که گلکسی زد فلیپ 4 بر روی پنل پشتی خود تنها دو سنسور 12 مگاپیکسلی، یکی برای دوربین اصلی و دیگری برای دوربین فوق عریض می باشد، که نهایتا برای ی پرچمدار رده بالا بسیار ضعیف است.

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 یا زد فلیپ 4؟ کدام پرچمدار را انتخاب می کنید؟

باتری

با توجه به ابعاد گلکسی زد فولد 4 طبیعی است که از ظرفیت باتری بهتری هم برخوردار باشد. این دستگاه باتری با ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعتی را ارائه می دهد در حالی که زد فلیپ 4 به خاطر ابعاد کوچک و جمع و جورش از باتری 3700 میلی آمپر ساعتی برخوردار است.

قیمت

با توجه به تمامی اطلاعاتی که تا به الان در اختیار شما قرار دادیم مطمئنا خودتان هم حدس زده اید که زد فولد 4 از قیمت بالاتری برخوردار است به این ترتیب که نسخه پایه گلکسی زد فولد 4 حدودا 1699 دلار و نسخه پایه زد فلیپ 4 حدودا 760 دلار قیمت گذاری شده است.

سامسونگ

منبع:شایانیوز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود