آیفون 14 پرو یا شیائومی 12 پرو کدام یک برتر است؟ هر آنچه باید بدانید

اپل یا شیائومی

0 3,832

این روز ها که اعضای سری آیفون 14 حسابی مورد توجه قرار گرفته می خواهیم نگاهی مقایسه ای بیاندازیم به یکی از رقیب های این پرچمداران.

آیفون 14 پرو محصولی است که تازه رونمایی شده است و در این مدت هم حسابی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است به ویژه به خاطر طراحی Dynamic Island یا همان پانچ و کپسولی ای که بر روی صفحه نمایشش قرار گرفته است، با این حال این تنها ویژگی ارتقا یافته در آیفون 14 نمی باشد که آن را حسابی سر زبان ها انداخته است و همان طور که می دانید این روز ها آیفون 14 پرو و پرو مکس رقیب قوی ای برای پرچمداران برند هیا دیگر به حساب می آیند، از همی نرو نگاهی می اندازیم به آیفون 14 پرو در مقایسه با شیائومی 12 پرو تا ببینیم عملکرد این دو گوشی هوشمند در برابر یکدیگر چگونه است.

طراحی

در بخش طراحی هیچ شکی وجود ندارد که آیفون 14 پرو نسبت به شیائومی 12 پرو از کیفیت بهتری برخوردار است، از کیفیت ساخت عالی که ثمره مواد درجه یک است گرفته تا گواهی ضد آب IP68 که دستگاه شما رو تا عمق 6 متر و برای حداکثر 30 دقیقه محافظت می کند. شیائومی 12 پرو کیفیت ساخت نا مناسبی ندارد اما ضد آب نیست و فریم آن آلمینیومی می باشد و پنل پشتی اش از شیشه ساخته دشه است اما در میدان رقابت در برابر آیفون 14 پرو حرفی برای گفتن ندارد.

شیائومی

صفحه نمایش

در بخش صفحه نمایش رقابت سختی میان دو پرچمدار برقرار است. آیفون 14 پرو دارای پنل 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED است که وضوح فول اچ دی پلاس را با نرخ تازه سازی 120 هرتز، گواهی HDR10، پشتیبانی از دالبی ویژن و حداکثر روشنایی تا 2000 نیت ارائه می دهد. شیائومی 12 پرو مجهز به صفحه نمایش 6.73 اینچی AMOLED است که می تواند تا یک میلیارد رنگ را نشان دهد. این صفحه نمایش وضوح کواد اچ دی پلاس را با نرخ تازه سازی 120 هرتز، گواهی HDR10+ و پشتیبانی از دالبی ویژن و حداکثر روشنایی 1500 نیت ارائه می دهد.

برای مسئله احراز هویت آیفون 14 پرو صرقا از تشخیص چره سه بعدی استفاده پشتیبانی می کند در حالی که شیائومی 12 پرو اسکنر اثر انگشت را نیز ارائه می دهد. به لطف فناوری LTPO صفحه نمایش هر دو این گوشی های هوشمند نرخ تازه سازی تطبیقی 1 تا 120 هرتز را به همراه قابلیت نمایشگر همیشه روشن با نرخ تازه سازی بسیار پایین ارائه می دهد.

آیفون

مشخصات و نرم افزار

در بحث سخت افزاری هر دو این گوشی های هوشمند عملکرد خوبی را ارائه میدهند اما مسلم است که آیفون 14 پرو به لطف سیستم عامل iOS خود که به طرز قابل توجهی بهینه سازی شده است، عملکرد بالاتری را ارائه می دهد. همان طور که می دانید آیفون 14 پرو از تراشه A16 Bionic که مختص به اپل می باشد و با فرآیند 4 نانومتری ساخته می شود پشتیبانی می کند که با 6 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی ارائه می شود.

شیائومی 12 پرو اما از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1  بهره می برد که مانند تراشه آیفون 14 پرو بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است و با حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی جفت می شود.

شیائومی 12

دوربین

به لطف بهینه سازی های نرم افزاری و حسگر های شگفت انگیزی که اپل بر روی آیفون های رده بالا خود نصب کرده است، آیفون 14 پرو کیفیت عکس بهتری را ارائه می دهد. این گوشی هوشمند اولین نسل آیفون است که با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 12 مگاپگیکسلی عرضه می شود. از سوی دیگر شیائومی 12 پرو با دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی عرضه می شود، با این حال می توانیم بگوییم که شیائومی 12 پرو همچنان تنظیمات دوربین بسیار خوبی را ارائه می دهد.

اپل

قیمت

برای خرید ایفون 14 پرو شما به 1300 دلار احتیاج دارید در حالی که می توانید شیائومی 12 پرو را با قیمت 1000 دلار تهیه نمایید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود