ایرادات USB برطرف می‌شود

0 3,777

گروهی که بر یو اس بی (USB) نظارت دارد، می‌خواهد با حذف عناوینی مانند فوق سریع و یو اس بی فور، درک این که کابل‌ها و پورت‌های مختلف واقعا چه قابلیتی دارند را برای کاربران راحت‌تر کند.

این اقدام بخشی از تلاش گسترده گروه USB-IF برای بازسازی برند استانداردهای یو اس بی است. این گروه سال گذشته لوگوهای جدیدی برای کابل‌ها و پورت‌ها و جعبه‌ها معرفی کرد. جف راون‌کرافت، رئیس و مدیرعامل USB-IF به وب سایت ورج گفت: برندینگ جدید به افراد در درک این که استانداردها از نظر سرعت انتقال داده و عملکرد و همچنین سرعت شارژ، چه توانایی دارند، کمک خواهد کرد.

بیش از یک دهه از عمر استاندارد فوق سریع (superspped) که به عنوان USB ۳ هم شناخته می‌شود، می‌گذرد و کاربران، این برند را در جعبه‌های کابل USB مشاهده کرده‌اند. از این پس، گروه USB-IF می‌خواهد از “یو اس بی ۱۰ گیگابیت بر ثانیه” به جای “سوپراسپید یو اس بی ۱۰ گیگابیت بر ثانیه” و از “یو اس بی ۲۰ گیگابیت بر ثانیه” به جای “یو اس بی فور ۲۰ گیگابیت بر ثانیه” استفاده کند. در این بین، کابلهای یو اس بی-سی که توسط USB-IF تایید شده‌اند، باید سرعت انتقال داده و وات شارژ را مشخص کنند.

این تغییرات به تازگی به اجرا گذاشته شده و این برندینگ به روزشده، ممکن است تا پایان امسال در برچسب‌ها و جعبه‌ها مشاهده شود. این دستورالعمل برندینگ شامل محصولاتی می‌شود که پورت یو اس بی بجز “یو اس بی ۱.۰” که این روزها دیگر دیده نمی شود و “یو اس بی ۲.۰” دارند. گروه USB-IF معتقد است استفاده از “یو اس بی ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه” ممکن است باعث سردرگمی کاربران شود و آن را با “یو اس بی ۵ گیگابیت بر ثانیه” اشتباه بگیرند.

این تغییر برند شامل دستگاه‌ها و کابل‌هایی می‌شود که توسط گروه USB-IF تایید شده اند. اما به دلیل این که یو اس بی، یک استاندارد باز است، هیچ چیز مانع آن نمی شود که تولیدکنندگان از برند “سوپر اسپید” و “یو اس بی فور” استفاده کنند. به این ترتیب، باید دید این تدابیر تا چه حد به کاربران کمک می‌کند بدانند به چه کابلی برای دستگاهشان نیاز دارند.

همین حالا هم دانستن این که به چه کابلی نیاز دارید، به حد کافی پیچیده است. کانکتورها و پورت‌های تاندربولت ۳ و تاندربولت ۴ دقیقه مثل کانکتورها و پورتهای یو اس بی-سی هستند. دستورالعمل به‌روز شده به کاربران برای این که متوجه شوند آیا کابلی از “دیسپلی پورت” یا استاندارد شارژ سریع دیگری استفاده می‌کند، کمک چندانی نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود