گوشی های سامسونگ به اینترنت ماهواره‌ای مجهز می‌شوند

0 3,794

شایعه شده است که سامسونگ هم قصد دارد قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های گلکسی خود اضافه کند.

پس از اپل و هواوی، اکنون سامسونگ هم به دنبال افزودن قابلیت ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود افتاده و به نظر می‌رسد این ویژگی به استاندارد جدیدی برای گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهد شد. بر این اساس، گلکسی S۲۳ اولین گوشی هوشمند سامسونگ خواهد بود که به این قابلیت مجهز می‌شود.

البته اپل فعلاً این قابلیت را به‌عنوان یک ویژگی قابل‌استفاده در شرایط اضطراری معرفی کرده که به کاربران آیفون ۱۴ این امکان را می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و پیام ارسال کنند.

هواوی قبل از اپل از امکان ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های سری Mate ۵۰ خود پرده برداشته بود که توانایی ارسال پیام‌های کوتاه متنی را توسط ماهواره‌های چینی Beidou ممکن ساخته بودند.

البته باید گفت که قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای اپل تا نوامبر (مهر) در دسترس نبوده و ابتدا فقط برای کشور‌های آمریکا و کانادا در دسترس خواهد بود. البته اپل قول داده تا این ویژگی را در کشور‌های دیگر هم عرضه نماید.

ارتباط ماهواره‌ای گلکسی S۲۳، شایعه یا واقعیت

شایعه شده سامسونگ هم قصد دارد قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های گلکسی خود اضافه کند؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت این قابلیت با گوشی گلکسی S۲۳ در دسترس کاربران قرار گیرد. البته این شایعات به‌صورت رسمی تأیید نشده و هنوز هم قراردادی میان شرکت‌های فعال در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای با سامسونگ امضا نشده است.

این در حالی است که اپل این قابلیت را با همکاری شبکه ارتباطی و ماهواره‌ای GlobeStar برای آیفون‌های خود عرضه کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده ۸۵ درصد ظرفیت حال و آینده این شرکت ماهواره‌ای توسط اپل اجاره شده تا برای ارتباط ماهواره‌ای گوشی‌های آیفون استفاده شود.

در پایان باید منتظر ماند و دید که آیا این شایعات در روز‌های آینده تایید خواهد شد یا خیر، اما آنچه مسلم است این است که این ویژگی در آینده‌ای نزدیک به یک استاندارد برای گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود