مشخصات کامل و قیمت آیفون 14 +جدول

0 3,804

آیفون 14 و 14 پلاس بیشتر طراحی آیفون 13 از جمله پردازنده نسل قبلA15 Bionic را حفظ کرده اند.

اپل از جدیدترین گوشی های سری آیفون 14 خود شامل آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس رونمایی کرد. در بین این چهار مدل، مدل‌های پرو بیشتر از همه برجسته هستند، به این دلیل که هر دو گوشی دارای یک بریدگی قرص شکل جدید هستند که جایگزین بریدگی کسل کننده قبلی می شود و می تواند به صورت پویا تنظیم شود. همچنین هر دو دستگاه دارای تراشه سریعتر A16 Bionic و نمایشگر همیشه روشن هستند. حالا بیایید نگاهی به مشخصات، طراحی و قیمت مدل های جدید آیفون 14 بیندازیم.

مشخصات کلی آیفون 14 و آیفون 14 پلاس

به گزارش rahnamato، آیفون 14 و 14 پلاس بیشتر طراحی آیفون 13 از جمله پردازنده نسل قبلA15 Bionic  را حفظ کرده اند. اپل امسال از نسخه Mini صرف نظر کرد، به این معنی که خریداران باید بین 14 و 14 پلاس که نمایشگرهای آنها واقعا جمع و جور نیستند، یکی را انتخاب کنند. این مدل‌های آیفون 14 دارای سینی سیم‌کارت معمولی در ایالات متحده نیستند، اما از eSIM پشتیبانی خواهند کرد.

مشخصات صفحه نمایش آیفون 14 و آیفون 14 پلاس

از نظر صفحه نمایش، آیفون 14 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است، در حالی که 14 پلاس دارای صفحه نمایش بزرگتر 6.7 اینچی است. هر دو مدل، چیپست A15 Bionic سال گذشته را حفظ کرده اند، که یک اقدام جالب توجه از سوی اپل است، که به طور سنتی هر سال یک پردازنده جدید را برای استفاده در کل مجموعه آیفون خود رونمایی می کند.

هر دو مدل قابلیت Emergency SOS را که یک سرویس پیام‌رسانی اضطراری که از طریق ارتباط ماهواره‌ای است را ارائه می دهد. در این حالت، آنتن های آیفون های 14 قادرند به فرکانس های ماهواره ای متصل شوند. اپل ادعا می کند که ارسال پیام با نمای واضح از آسمان می تواند کمتر از 15 ثانیه طول بکشد و این رابط به کاربران کمک می کند تا تلفن های خود را در جهت مناسب قرار دهند و آنها را از طریق فرآیندها برای ارتباط با ارائه دهندگان خدمات اضطراری، فعال کنند. همچنین می توانید از برنامه Find My برای برقراری ارتباط با موقعیت مکانی خود بدون ارسال پیام استفاده کنید. این قابلیت برای دو سال اول برای مدل های آیفون 14 رایگان است.

مشخصات دوربین آیفون 14 و آیفون 14 پلاس

برای سلفی، این مدل‌های آیفون 14 دارای دوربین اصلی اولتراواید و 12 مگاپیکسلی جدید با دیافراگم f/1.5 و تثبیت‌کننده مبتنی بر حسگر هستند. اپل می گوید کیفیت تصویر در نور کم تا 49 درصد بهبود یافته است و حالت شب دو برابر سریعتر است. یک دوربین 12 مگاپیکسلی TrueDepth جدید با فوکوس جلو نیز موجود است. اپل ادعا می کند که فناوری «موتور فوتونیک» خود را که رندر رنگ و عملکرد در نور کم را بهبود می بخشد، در این سیستم پیاده سازی می کند. همچنین قابلیت Action Option که یک حالت تثبیت‌کننده جدید برای ضبط ویدیو است، در این دوربین ها وجود دارد.

مشخصات کلی آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس

به گفته تیم کوک، مدیر عامل اپل، آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس «خلاقانه‌ترین سری حرفه‌ای تاکنون» گوشی های آیفون هستند. به عبارت ساده تر، دو مدل پرو امسال آیفون، نقش گوشی های پرچمدار را در این سری بازی خواهند کرد و اپل نیز تمام توان خود را برای تجهیز این دو گوشی صرف کرده است.

مشخصات صفحه نمایش آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس

نمایشگر، اولین تغییر قابل توجه در طراحی نسخه های پرو آیفون 14 است. در حالی که اپل اندازه صفحه نمایش استاندارد 6.1 و 6.7 اینچی را ارائه خواهد کرد، بریدگی قبلی سنسورهای جلو با بریدگی قرصی برای اجزای Face ID و بریدگی دایره ای دوم برای دوربین جلو جایگزین شده است.

اپل حسگر مجاورت را در نمایشگر تغییر مکان داده است و اعلان ها اکنون به صورت متحرک در ناچ نمایش داده می شوند. اپل از این مکانیسم به عنوان جزیره پویا یاد می کند. اعلان‌ها و هشدارها با بریدگی قرص‌شکل سازگار شده و حرکت می‌کنند، و اپل تاکید زیادی بر نحوه متحرک‌سازی و استفاده از این سیستم برای اعلان‌های جدید دارد.

آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس هر دو دارای صفحه نمایش همیشه روشن خواهند بود که با ویژگی جدید ویجت و صفحه قفل iOS 16 کار می کند. این قابلیت اطلاعاتی مانند یادآوری ها، رویدادهای تقویم و آب و هوا را بدون نیاز به روشن کردن دستگاه، به شما نمایش می دهد. همچنین یک حالت خواب برای تصاویر پس زمینه iOS 16 وجود دارد که برای صرفه جویی در مصرف باتری، آنها را تیره می کند.

پردازنده آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس

تراشه A16 Bionic اپل، قدرت مدل های پرو آیفون 14 را تامین می کند. اپل با CPU جدید خود، کارایی باتری، نمایشگر و دوربین را در اولویت قرار داده است. این سی پی یو شش هسته ای دارای دو هسته با کارایی بالا است که 20 درصد انرژی کمتری مصرف می کند و چهار هسته با کارایی که از یک سوم توان پردازنده های رقبا استفاده می کنند. این تراشه جدید A16 به انیمیشن‌های ابریشمی جزیره دینامیک نیرو می‌دهد و همچنین سیستم دوربین جدید اپل را تامین می‌کند.

دوربین آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس

در مورد دوربین، برای اولین بار، آیفون از سنسور 48 مگاپیکسلی به جای سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند. دوربین اصلی بازطراحی شده، عکسبرداری در نور کم را با سنسور چهار پیکسلی، دیافراگم f/1.78 و فاصله کانونی 24 میلی متری بهبود می بخشد. برای به حداکثر رساندن جمع آوری نور، سنسور برای اکثر عکس ها تصاویر 12 مگاپیکسلی را ثبت می کند. این قابلیت همچنین به اپل این امکان را می‌دهد که حسگر را به روش‌های مختلف برش دهد تا زوم واقعی ۲ برابری را در فاصله کانونی ۴۸ میلی‌متر ارائه دهد. این می تواند تصاویر خیره کننده ای ایجاد کند و سنسور جدید حتی جزئیات را در فرمت ProRAW اپل بهینه می کند.

دوربین فوق عریض جدید همچنین عکاسی ماکرو را بهبود می بخشد و آن را در نور کم 3 برابر افزایش می دهد. اپل همچنین فلاش را در سیستم دوربین آیفون 14 بهبود بخشیده است و آن را دو برابر روشن تر کرده که به فاصله کانونی عکس پاسخ بهتری می دهد. حالت سینمایی اکنون از وضوح 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و وضوح 4K با سرعت 24 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند.

جدول قیمت آیفون 14 و آیفون 14 پلاس

اولین فروش آیفون 14 در تاریخ 16 سپتامبر صورت می گیرد، در حالی که نسخه پلاس در 7 اکتبر به فروش می رسد. آیفون 14 و 14 پلاس را می توان در رنگ هایی مانند آبی، بنفش، نیمه شب، نور ستاره و قرمز خریداری کرد. در جدول زیر می توانید قیمت این دو مدل در بازار هند و قیمت دلاری آن را مشاهده نمایید.

جدول قیمت آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس

فروش آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس نیز در تاریخ 16 سپتامبر آغاز می شود. هر دو مدل را می توان از ساعت 5:30 بعد از ظهر (به وقت محلی) در تاریخ 9 سپتامبر در هند پیش خرید کرد. آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس را می توان در رنگ هایی مانند بنفش عمیق، طلایی، نقره ای و مشکی فضایی خریداری کرد. در زیر جدول قیمت این دو مدل آیفون 14 را نیز مشاهده نمایید.

منبع: فرارو

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود