چطوری هدفون رو به کامپیوتر وصل کنیم؟

0 3,725

همانطور که در مورد تلفن همراه برای مکالمه و گوش دادن به آهنگ و … به هندزفری نیاز داریم، شمورد کامپیوتر و لپتاپ هم همین نیازها را داریم و حتی بیشتر. مثلا موقع انجام بازی‌های آنلاین و پر سر و صدا، تماشای یک فیلم مهیج یا شرکت در یک کنفرانس آنلاین.

نحوه اتصال هندزفری و هدفون به لپتاپ و کامپیوتر

به گزارش اقتصاد آنلاین، اما سوال این است که چگونه هدفون را به کامپیوتر وصل کنیم؟ و یا برای وصل کردن هدفون به کامپیوتر باید چه کار کنیم؟ در اینجا نحوه اتصال هندزفری و هدفون به کامپیوتر را به شما خواهیم گفت. چون بسیاری از افراد با اتصال هندزفری بلوتوث به لپ تاپ مشکل دارند. قبلا با تنظیمات هندزفری در گوشی سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی آشنا شده‌اید حالا ببینید و یاد بگیرید که هدفون و هندزفری را به ویندوز و یا مک‌بوک‌تان وصل کنید.چطوری هدفون رو به کامپیوتر وصل کنیم؟

ساده ترین روش اتصال هدفون به کامپیوتر

لوازم جانبی جذاب انواع هندزفری و هدفون بلوتوثی را از دست ندهید.
کلیک کنید تا برای هندزفری جذاب‌تان انواع گیره، بند نگهدارنده و سری سیلیکونی و … پیدا کنید.

هدفون‌ها از دو طریق با سیم و یا بدون بدون سیم و بوسیله بلوتوث می‌توانند کار کنند. در ابتدا و قبل از توضیح درباره وصل کردن هندزفری به لپ تاپ و کامپیوتر در مورد نوع سیم‌دار صحبت می‌کنیم:

اتصال هندزفری سیمی به کامپیوتر

اتصال هندزفری سیمی به کامپیوتر بسیار راحت است و برای استفاده از این نوع هدفون‌های تنها لازم است کانکتور انتهای سیم را در پورت مخصوصش قرار دهیم. نوع کانکتور در هدفون‌ّهای سیمی 2 دسته دارد:

جک 3.5 میلی‌متری: این نوع ساده‌ترین نوعی است که احتمالا همه ما با آن‌ها آشنایی داریم. به جز هندزفری‌های معمولی که تنها یک کانکتور دارند، هدست‌هایی هم هستند که دو کانکتور مختلف یکی برای صدا و یکی برای کار کردن میکروفون دارند. معمولا رنگ کانکتور میکروفون صورتی و دیگری سبز رنگ است.

در مورد مدل ساده نمی‌توانید از قابلیت میکروفون استفاده کنید، اما می‌توانید با تهیه کردن یک تبدیل 2 به 1 جک 3.5 میلی متری این مشکل را برطرف کنید.

کانکتور USB : این نوع از دسته جدیدتر هستند که می‌توان گفت کیفیت بهتر و حرفه‌ای‌تری نسبت به هدست‌هایی با جک 3.5 میلی‌متری دارند.

نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به لپتاپ و کامپیوتر

هدفون‌های بلوتوثی هیچ گونه سیم یا محل اتصالی ندارند، بنابراین طبیعی است اگر وصل کردن هندزفری به کامپیوتر یا لپ‌تاپ گیج کننده و سخت به نظر بیاید، با این وجود این کار نسبتا ساده است. در این مطلب طریقه اتصال هندزفری بلوتوثی را چه به ویندوز و چه به مک‌بوک آموزش خواهیم داد.

قبل از اینکه شروع کنید:

مطمئن شوید صدای کامپیوترتان به حد کافی بلند است. اگر صدا خیلی کم یا در حالت بی‌صدا باشد، ممکن است به اشتباه فکر کنید مشکلی در اتصال وجود دارد و این شما را گیج کند.

هدفون و دستگاهی را که می‌خواهید به آن متصل شوید را در فاصله زیادی قرار ندهید. میدانید که برد بلوتوث معمولا تا 10 متر است، در همین فاصله هم هرچه هدفون به دستگاهتان نزدیک‌تر باشد اتصال بلوتوث قوی‌تر و جفت شدن دستگاه‌ها راحت‌تر خواهد بود.

از شارژ بودن هر دو دستگاه مطمئن شوید. این به این معنی نیست که آن‌ها را فول شارژ کنید، در حدی که بدانید در حین کار خاموش نمی‌شوند کافیست.

نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به لپتاپ و کامپیوتر در ویندوز

ابتدا منوی استارت را باز کنید. این منو در قسمت پایین و سمت چپ صفحه است.

[مرحله 1] 2. به منوی setting بروید. اگر این قسمت را پیدا نمی‌کنید می‌توانید از قسمت search کمک بگیرید و در داخل آن کلمه setting را تایپ کنید.

3. در این منو روی عبارت devices کلیک کنید.

4. در این جا روی عبارت Bluetooth and other devices کلیک کنید. سپس روی اسلایدر زیر کلمه Bluetooth کلیک کنید تا به رنگ آبی دربیاید،‌ این یعنی بلتوث دستگاه شما روشن شده است.

5. سپس روی Add Bluetooth or other device کلیک کنید. یک پنجره جدید باز می‌شود که باید گزینه Bluetooth را انتخاب کنید.

6. دکمه پاور هدفون خود را نگه دارید تا روشن و قابل پیدا شدن شود. در اکثر اوقات همین کار کافیست ولی در برخی مدل‌ها برای جفت شدن با دیگر دستگاه‌ها دکمه جداگانه‌ای وجود دارد که باید آن را هم فشار دهید.

حالا باید برای اتصال هدفون و دستگاه را اصطلاحا با هم جفت کنید. برای این کار نام هدفون خود را در لیست پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. این اسم معمولا شماره مدل هدست شما است که در کنار یک آیکون هندزفری قرار گرفته است.

7. بعد از این کار باید بتوانید نام هدفون را در لیست موجود در قسمت Bluetooth & other devices ببینید.

نکته: اگر به هر دلیلی نیاز به حذف هدفون از دستگاه‌های جفت شده داشتید، می‌توانید در همان قسمت بلوتوث نام هدفونتان را انتخاب کرده و گزینه Remove را بزنید.

استفاده از قابلیت Swift Pair

Swift Pair در ویندوز 10 یک قابلیت برای جفت کردن سریع دستگاه بلوتوثی با کامپیوتر است. البته باید ببینید آیا هدفون شما دارای این قابلیت هست یا نه (این کار را می‌توانید از طریق چک کردن وبسایت سازنده یا راهنمای هندزفری خود انجام دهید). در این صورت هروقت که هدفون در نزدیکی کامپیوترتان باشد یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید و می‌توانید با انتخاب گزینه ‌Connect با یک کلیک هدفون‌تان را وصل کنید. اگر بار اولی است که از Swift Pair استفاده میکنید، ابتدا از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید برایتان ‌نوتیفیکیشن ارسال شود که با انتخاب گزینه‌ی Yes این قابلیت فعال خواهد شد.

برای اتصال هدفون بلوتوث به ویندوز 7 هم می‌توانید این مراحل را انجام دهید. در قسمت Devices هندزفری را اضافه کنید و آن‌ها را جفت‌سازی کنید. اگر در هر مرحله به سوالی برخوردید در کامنت‌ها بنویسید.

نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به لپتاپ و کامپیوتر در مک

منوی اپل را باز کنید. آیکون مربوط به این منو در قسمت بالا وسمت چپ صفحه نمایش قرار دارد. سپس روی گزینه‌ی System Preferences کلیک کنید.

2. روی گزینه Bluetooth کلیک کنید.

3. از روشن بودن بلوتوث مطمئن شوید. در این صورت Bluetooth: On نمایش داده می‌شود. اگر اینطور نبود روی آپشن Turn Bluetooth On کلیک کنید.

4. دکمه پاور هدفون خود را نگه دارید تا روشن شود. اگر هدفون شما دکمه مجزایی برای جفت شدن بلوتوث دارد آن را هم روشن کنید.

5. نام هدفونتان را در لیست پیدا کنید و روی گزینه Connect را که در کنار آن نمایش داده می‌شود کلیک کنید.

5. اگر می‌خواهید دفعه بعدی هدست‌تان را سریع‌تر متصل کنید، باکس کنار گزینه Show Bluetooth in menu bar را که در همان منوی قبلی قرار دارد چک کنید. اگر این کار را انجام دهید، علامت بلوتوث در قسمت منوی اصلی نمایش داده می‌شود و از دفعه آینده تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که روی آن کلیک کرده و نام هدفونتان را پیدا کنید، سپس Connect را انتخاب کنید.

اگر کامپیوتر دارای بلوتوث نباشد چه کنیم؟

اگرچه تمام کامپیوتر و لپ‌تاپ‌های جدید به بلوتوث مجهزند،‌ اما اگر دستگاه شما مدلی قدیمی‌تر داشته و بلوتوث ندارد به این معنی‌ نیست که نمی‌توانید هدست خود را به آن متصل کنید. برای وصل کردن هدفون به کامپیوتر که دارای بلوتوث نباشد، می‌توانید از یک دانگل بلوتوث USB استفاده کنید. این ابزار ظاهری جمع و جور و کوچک شبیه به فلش مموری دارد و خوشبختانه در بیشتر موارد با هزینه‌ای کم قابل خریداری است. می‌توانید با قرار دادن این دانگل درون پورت USB کامپیوتر خود، فناوری بلوتوث را برای کامپیوتر خود فراهم کنید. آداپتور بلوتوثی USB با تمامی استانداردهای بالاتر از Bluetooth V2.0 و USB V2.0 سازگار است. توجه کنید اگر برای سیستم عامل مک می‌خواهید دانگل تهیه کنید، ابتدا تطابق آن را بررسی کنید زیرا همه دانگل‌های بلوتوثی به مک نمی‌خورند.

چطوری هدفون رو به کامپیوتر وصل کنیم؟

چطور هندزفری و هدفون را به کامپیوتر و لپتاپ وصل کنیم؟ مشکلات احتمالی:

1. اگر کامپیوتر شما نمی‌تواند بلوتوث هدفونتان را شناسایی کند:

مطمئن شوید که هدفون شما با نوع ویندوزتان سازگار است. اگر از این موضوع مطمئن نیستید، می‌توانید از بروشور یا کتابچه دستورالعمل‌های هدست‌تان استفاده کنید.

چک کنید که آیا دستگاه‌های دیگر می‌توانند به بلوتوث کامپیوترتان متصل شوند؟ اگر تلاش کردید هر دستگاه دیگری را متصل کنید و نتوانستید، مشخص می‌شود بلوتوث ویندوز مشکل دارد و مشکل از جانب هندزفری نیست. اگر میکروفن هندزفری‌تان کار نمی‌کند این مطلب را بخوانید.

2. اگر آپشن بلوتوث را در تنظیمات پیدا نمی‌کنید:

در هنگام وصل کردن هندزفری بلوتوثی به لپ تاپ ممکن است مشکل در نصب نشدن درست درایور مربوط به بلوتوث باشد، بنابراین می‌توانید نصب آن را از اول انجام دهید یا اینکه آخرین آپدیت منتشر شده را نصب کنید.

اگر با راهکارهای بالا همچنان مشکلتان حل نشده باقی ماند، میتوانید از قسمت Troubleshoot در قسمت تنظیمات کمک بگیرید.

3. اگر هندزفری و کامپیوتر به درستی جفت شده‌اند، اما همچنان صدا به جای اینکه از طریق سری‌های آن به گوشتان برسد از طریق اسپیکرهای کامپیوتر پخش می‌شوند:

در ویندوز روی آیکون Volume در قسمت پایین و سمت چپ صفحه نمایش کلیک راست کنید. سپس گزینه Playback Devices را انتخاب کنید، روی نام هدفون کلیک راست کنید و گزینه set as default را بزنید.

در مک‌ روی آیکون Settings کلیک کرده و سپس Use as Audio Device را انتخاب کنید.

منبع: استایل آپ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود