چگونه قبض تلفن ثابت را مشاهده و پرداخت کنیم؟

0 3,830

مشترکان شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور می‌توانند از روش‌های مختلفی جهت مشاهده قبض تلفن ثابت و پرداخت آن اقدام کنند. در ادامه با برخی از این روش‌ها آشنا می‌شویم.

صورت‌حساب تلفن ثابت در حال حاضر در دوره‌های یک ماهه صادر شده و شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است که برای جلوگیری از یک‌طرفه شدن خطوط تلفن، مبالغ صورت‌حساب باید به‌صورت ماهانه و در مهلت زمانی تعیین‌شده پرداخت شود.

اگر قبض پایان یک دوره تلفن ثابت بیش از 20 هزار تومان باشد و پرداخت نشود،‌ تلفن به صورت یک‌طرفه قطع می‌شود. اما با حذف قبوض کاغذی،‌ افراد برای اطلاع از قبض تلفن ثابت خود با مشکلاتی رو به رو هستند.

شرکت مخابرات ایران در راستای ارائه خدمات بهتر به مشترکین خود، امکان استعلام قبض تلفن ثابت را به روش‌های مختلف فراهم ساخته است. شماره‌گیری کد دستوری، استفاده از «مخابرات من» و تماس تلفنی از سه روش متداول جهت اطلاع از صورتحساب تلفن است. در ادامه با هر یک از این روش‌ها آشنا می‌شویم.

مشاهده قبض تلفن ثابت با کد USSD

جهت اطلاع از آخرین وضعیت صورتحساب تلفن منزل یا محل کار خود می‌توانید با گوشی‌تان کد #2020* را شماره‌گیری کند. سپس از فهرست نمایش داده گزینه 3 را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی نیز شماره تلفن ثابت خود را به همراه پیش‌شماره شهرتان وارد کنید. با یک بار درج، شماره شما برای استفاده‌های بعدی ذخیره شده و با هر بار مراجعه نیاز به وارد کردن کامل شماره تلفن نیست.استعلام صورتحساب تلفن

در مرحله بعد گزینه یک را انتخاب کرده و در نهایت قبض به روز و پایان دوره به شما نمایش داده می‌شود. اگر قصد پرداخت هر یک از این صورتحساب‌ها را دارید می‌توانید گزینه مربوطه را انتخاب کنید. در صورتی که به دنبال دریافت شناسه قبض و پرداخت تلفن ثابت خود هستید نیز می‌توانید گزینه 3 را ارسال کنید.یافتن شناسه قبض تلفن ثابت

پس از درج و ارسال گزینه سه، پیامی مبنی بر اینکه «نتیجه درخواست شما از طریق پیامک ارسال می‌شود»، نمایش داده می‌شود. دقایقی بعد نیز شناسه قبض و پرداخت صورتحساب پایان دوره و میان‌دوره تلفن ثابت‌تان ارسال می‌شود.

حال برای پرداخت قبض کافی است به درگاه‌های آنلاین بانک‌های مختلف مراجعه کرده و از بخش پرداخت قبوض، اقدام به تسویه حساب کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه حضوری به دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها، جهت پرداخت قبض خود اقدام کنید.

اپلیکیشن‌ها و کدهای USSD مختلفی نیز در دسترس هستند تا به کمک آن‌ها و با شناسه قبض و پرداخت، صورتحساب تلفن ثابتتان را پرداخت کنید.

استعلام صورتحساب تلفن به صورت اینترنتی

یکی دیگر از راه‌های مشاهده قبض تلفن ثابت، مراجعه به سامانه «مخابرات من» است. این سامانه خدمات مختلفی را در اختیار کاربران و مشترکین مخابرات قرار می‌دهد.

جهت ورود به مخابرات من می‌توانید از دو روش استفاده کنید، یا شماره موبایلی که به نام خودتان است را وارد سازید از طریق سامانه احراز هویت دولت من، فرآیند احراز هویت و ورود را پیش ببرید.

پس از درج شماره تلفن همراه و کلیک روی گزینه ورود، کد تاییدیه‌ای به شماره موبایل‌تان ارسال شده و پس از وارد کردن آن می‌توانید داخل سامانه مخابرات من شوید.

گفتنی است اگر کد تایید برایتان پیامک نشد گزینه «دریافت کد از طریق تماس صوتی» نیز در دسترس است که با تلفن‌تان تماس گرفته شده و کد خوانده می‌شود.

اگر برای اولین بار است که وارد سامانه مخابرات من می‌شوید، برای استفاده از برخی خدمات آن بایستی جهت تکمیل مشخصات خود اقدام کنید. اما اگر تنها به دنبال مشاهده قبض تلفن و پرداخت آن هستید نیاز به این کار نیست.

در صفحه مربوطه تکمیل مشخصات بایستی نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد را درج و سپس روی گزینه ثبت کلیک کنید.ثبت نام مخابرات من

پس از تکمیل مشخصات خود، حال گزینه «پیشخوان» را از نوار سمت راست انتخاب کنید. در صفحه جدید اگر خط تلفنی در لیست شما وجود نداشت، کافی است از بالای صفحه گزینه «افزودن خط جدید» را انتخاب و روی «افزودن خط تلفن دیگران» کلیک کنید.سامانه مخابرات من

سپس بایستی شماره تلفن ثابت با پیش شماره به همراه کد ملی مالک خط را وارد و روی گزینه ثبت و ادامه کلیک کنید.افزودن خط تلفن ثابت

در صورت صحت اطلاعات وارده، کد تاییدیه‌ای برای صاحب خط تلفن ثابت، پیامک شده و پس از درج آن، می‌توانید زین پس به خدمات روی این خط دسترسی پیدا کنید.کد تاییدیه پیامک

حال مجددا به صفحه پیشخوان رفته و در آنجا می‌توانید به اطلاعات صورتحساب میان‌دوره و پایان دوره تلفن ثابت مربوطه دسترسی پیدا کنید.سامانه مخابرات من

اگر تب پایان دوره را انتخاب کنید، می‌توانید با کلیک روی «مشاهده جزئیات قبض»، قبض تلفن ثابت خود را مشاهده کنید.استعلام قبض تلفن ثابت

گزینه پرداخت نیز در صفحه پیشخوان در دسترس بوده که با انتخاب آن، به راحتی می‌توانید قبض میان دوره یا پایان دوره خود را از طریق درگاه‌های بانکی، پرداخت کنید.پرداخت آنلاین قبض تلفن ثابت

مشاهده و پرداخت قبض از طریق تلفن گویا

یکی دیگر از راه‌هایی که مخابرات برای پرداخت قبض تلفن در اختیار مشترکین خود قرار داده، شماره‌گیری 2000 با خط تلفن ثابت است.

پس از تماس با سامانه خدمات غیرمتمرکز مخابرات، جهت پرداخت قبض تلفن گزینه یک را بزنید. سپس شماره تلفنی که به وسیله آن با این سامانه تماس گرفته‌اید برای شما خوانده می‌شود و در صورت درست بودن گزینه یک را مجددا فشار دهید.

در ادامه نیز گزینه‌های پرداخت قبض پایان و میان دوره در دسترس شما قرار می‌گیرد که براساس نیازتان، گزینه مربوطه را انتخاب کنید.

استفاده از اپلیکیشن و سایت‌های ثالث

علاوه بر راه‌های گفته شده، پلتفرم‌های مختلف دیگری در دسترس قرار دارند که به راحتی و با درج شماره تلفن خود، می‌توانید جهت مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت از آن‌ها استفاده کنید.

قبضینو یکی از همین پلتفرم‌ها است که پس از ورود به آن و احراز هویت با ارسال پیامک، گزینه قبض تلفن را انتخاب کرده و سپس می‌توانید با درج شماره تلفن ثابت خود از میزان بدهی پایان‌دوره و میان‌دوره آگاه شوید و در صورت تمایل قبض خود را پرداخت کنید.قبضینو

پرداخت قبض تلفن ثایت

دیجی‌پی نیز دیگر پلتفرمی است که در دو نسخه موبایل و وب در دسترس بوده و با استفاده از آن می‌توانید جهت استعلام و پرداخت قبض تلفن خود اقدام کنید. جهت استفاده از این خدمت ابتدا بایستی وارد حساب کاربری دیجی‌پی شوید.

سپس گزینه تلفن را انتخاب کرده و در صفحه جدید می‌توانید بدهی خود را با درج شماره تلفن ثابت به همراه کد شهر، استعلام کنید. همچنین امکان پرداخت با شناسه در دسترس است.

سوالات متداول کاربران

منظور از قبض میان‌دوره و پایان‌دوره تلفن ثابت چیست؟

قبض پایان دوره، هزینه یک ماه آخر تلفن ثابت را نشان می‌دهد. در صورتی که قبض میان دوره، نشان دهنده کل کارکرد تلفن شما تا لحظه فعلی است.

چه میزان بدهی منجر به قطع تلفن ثابت می‌شود؟

چنانچه قبض پایان یک دوره بیش از 20 هزار تومان باشد یا در دو دوره متوالی مبلغ صورتحساب کمتر از 20 هزار تومان باشد و پرداخت نشود، تلفن به‌صورت یک‌طرفه قطع می‌شود.

پس از پرداخت قبض تلفن ثابت، اتصال تلفن پس از چه مدتی انجام می‌شود؟

معمولا این فرآیند در اسرع وقت انجام شده اما در صورتی که با تاخیر رو به رو شدید، می‌توانید با مراکز امور مشترکین تلفن ثابت منطقه خود تماس بگیرید و کد پیگیری پرداخت خود را اعلام کنید تا اقدامات لازم برای وصل تلفن صورت گیرد.

منبع:دیجیاتو

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود