تکنولوژی های جدید سال ۲۰۲۲

0 3,981

برای آگاهی از تکنولوژی ۲۰۲۲ قبل از هرچیزی باید با خودتون رو راست باشید و قبول کنید که دنیا داره همسو با تکنولوژی حرکت میکنه! این حرکت قطعا موجی با خودش به همراه داره که باعث میشه یک سری افراد زیر این موج قرار بگیرن و مابقی افراد بالای موج به موج سواری مشغول بشن!

کلیت موضوع اینه که شما برای این که در سال ۲۰۲۲ و همینطور سال های بعدی موفق باشید، نیازمند این هستین که کار کردن با یک سری تکنولوژی ها رو یاد بگیرید. توی این مقاله به بررسی چند مورد از این تکنولوژی ها می پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

تکنولوژی های جدید

تکنولوژی ۲۰۲۲: بلاک چین

امروزه کمتر کسی رو پیدا میکنید که از دنیای رمز ارز ها و بیت کوین چیزی نشنیده باشه! بلاک چین یک اکوسیستم دیجیتالیه که فقط توسط کاربران اون کنترل میشه. هیچ واسطه یا مالکی در شبکه بلاک چین وجود نداره.

بلاک چین یک شبکه غیر متمرکز و توزیع شده هست که تشکیل شده از هزاران گره اس که به هم متصل هستند. هر تراکنش در یک شبکه بلاک چین توسط تمام گره ها تایید شده و از طریق شبکه پردازش میشه، به این معنی که احتمال خطا یا شکست انسانی صفره!  

فناوری بلاک چین در بخش‌های مختلف از جمله امنیت دیجیتال، امور مالی، رایانش ابری، رای‌گیری، تبادل ارزهای دیجیتال، امنیت هویت و کلی چیزهای دیگه کاربردهای بسیار خوبی داره.

البته در حال حاضر به دلیل نوپا بودن این تکنولوژی، آموزش های کمی برای اون وجود داره؛ اما قطعا سرمایه گذاری بر روی اون میتونه در آینده شما رو خیلی ثروتمند کنه!

تکنولوژی ۲۰۲۲: هوش مصنوعی

هوش مصنوعی هرساله در حال پیشرفت و آپدیته و محاله که در سال های آینده بازارکار رو متحول نکنه! اگر کمی دقت کنید میتونید رد پای هوش مصنوعی رو در تمامی زندگی خودتون به وضوح ببینید. هوش مصنوعی فرآیندیه که باعث میشه ماشین ها مثل انسان ها فکر و عمل کنن. قطعا هوش مصنوعی رئیس تحولات فناوری در سال های آینده خواهد بود.

کارشناسان تخمین می زنند که ارزش بازار هوش مصنوعی تا چند سال آینده به بیش از 500 میلیارد خواهد رسید. به عنوان مثال، شما میتونید اپلیکیشن موبایل خودتون رو با هوش مصنوعی ایجاد کنید و یک پلتفرم معاملاتی باهاش بسازید.

در حال حاضر داخل ایران شما میتونید آموزش های هوش مصنوعی رو در داخل سایت هایی مثل فرادرس، مکتب خونه، آکادمی رستاوا و آکادمی یوتک پیدا کنید. البته پیشنهاد میشه که برای درک بهتر و پیشرفت سریع تر در این حوزه، حتما سعی کنید کارآموزی هوش مصنوعی هم بگذرونید.

امنیت سایبری

در سال 2022 امنیت سایبری حوزه ای از فناوریه که با امنیت داده ها و کاربران از طیف وسیعی از تهدیدات اینترنتی مثل بدافزار، هک، حمله DoS، فیشینگ و … سروکار داره. با وجود پیشرفت تکنولوژی و اهمیت روزافزون حریم خصوصی قطعا این حوزه میتونه یکی از حوزه های پولساز آینده و حال حاضر باشه!

امنیت سایبری مثل خود اینترنت بسیار اهمیت داره و مهمه. روزانه موارد زیادی از جرایم سایبری در جریانه که نیازمند یک متخصص امنیت سایبری هستن تا در مقابلشون بیایسته! بنابراین، نیاز به امنیت سایبری ضروریه.

چه در حال برنامه ریزی برای یادگیری فناوری های جدید برای ارتقای شغل خودتون باشید و چه به دنبال ایجاد کسب و کار خود بر اساس فناوری های نسل بعدی هستین، امنیت سایبری یکی از گزینه های مناسب برای یادگیری هست.

IOT (اینترنت اشیا)

IOT (اینترنت اشیا)

اینترنت اشیا چندین دستگاه رو به هم متصل میکنه و بنابراین به دستگاه های مختلف اجازه میده تا در یک شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار کنن. بهترین مثال برای اینترنت اشیا خانه‌های هوشمندی  هست که در اون ها یخچال‌ها، تلویزیون، AC و … به شبکه (اینترنت) متصل هستن و با استفاده از یک رابط مشترک از طریق راهنمایی صوتی و ابزارهای فیزیکی مدیریت میشن. برای مثال فرض کنید شما در محل کارتون هستین و میخواین بفهمین که برای وقتی که به منزلتون برمیگردین آیا به اندازه کافی تخم مرغ داخل یخچال دارین یا نه؛ اگر خونه شما مجهز به سیستم IOT باشه شما به راحتی میتونید بفهمید که داخل یخچالتون چندتا تخم مرغ وجود داره و در صورت نیاز با فرستادن یک پیغام به یخچال ازش میخواید که تخم مرغ سفارش بده!

بنابراین، اینترنت اشیا بزرگ‌ترین فناوری هست که در صورت هدایت درست، میتونه زندگی رو برای انسان خیلی راحت تر کنه!

یادگیری ماشین

یادگیری ماشین نیز شبیه به هوش مصنوعیه، تفاوتی که وجود داره بین این دو حوزه اینه که به ماشین‌ها اجازه میده تا با استفاده از تجربیات یا داده‌های گذشته، خودشون رو به طور خودکار وفق بدن یا چیزهای جدیدی یادبگیرن.

یادگیری ماشین در طیف وسیعی از بخش ها از جمله مالی، پزشکی، تشخیص سرعت، تشخیص تصویر و توصیه محصول بر اساس تجارت الکترونیک، تاریخچه خرید، تجزیه و تحلیل داده ها، تشخیص الگو و موارد دیگه کاربرد داره.

به عنوان مثال، برنامه یا ماشینی رو میشه توسعه داد که میتونه توصیه های محصول رو بر اساس سابقه خرید کاربران به اون ها ارائه بده.

FINTECH (فین تک)

فین تک یکی دیگه از  فناوری های جدید سال 2022 هست که به استفاده از جدیدترین ها برای بهبود نحوه مدیریت و انجام تراکنش های مالی اشاره داره. آخرین و رایج ترین نمونه های اون عبارتند از انتقال پرداخت جهانی، ارز دیجیتال، UPI، بانکداری اینترنتی و…!

همه این برنامه‌ها با فناوری‌هایی مثل UPI و بلاک چین ترکیب میشن تا پرداخت‌های دیجیتال مقرون به صرفه‌ تر، سریع‌ تر و ایمن ‌تر بشن.

هنوز کارهای بیشتری برای انجام دادن در صنعت فین‌تک وجود داره و فرصت‌ها برای ساخت اپلیکیشن‌ها و راه‌حل‌های جدید با الهام از اون بسیار زیاده. به عنوان مثال، می‌تونید یک برنامه پرداخت دیجیتال ایجاد کنین اما از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پیش‌فرض پرداخت استفاده کنین.

Cloud Computing (پردازش ابری)

IOT (اینترنت اشیا)

پردازش ابری یک فناوری انقلابیه و هنوز مسافت های بی نهایتی در پیش داره.  این تکنولوژی به استفاده از منابع کامپیوتری (ابر) و در دسترس بودن اون ها اشاره داره.

میشه ازش برای طیف وسیعی از اهداف از جمله ارتباط امن و آسان، آموزش زنده، جلسات تیمی، بازاریابی اجتماعی، همکاری در زمان واقعی و موارد دیگر علاوه بر ذخیره سازی داده استفاده کرد.

اگر ایده‌ای برای کسب ‌و کاری وجود داشته باشه که قابلیت اجرا شدن در اینترنت رو داره و از محاسبات، امنیت یا ذخیره‌سازی کم‌هزینه بهره می ‌بره، پردازش ابری یک گزینه ی عالی برای این ایده میتونه باشه!

Voice Assistance (دستیار صوتی)

پلتفرم ها و نرم افزارهای کمک صوتی این روزها بسیار محبوب هستن. بسیاری از شرکت های بزرگ از برنامه های دستیار صوتی خودشون برای ارسال دستورات با استفاده از صدا استفاده می کنن.

دستورات مبتنی بر صدا سریعتر و آسون تر اجرا میشن. این یک فناوری پیشرفته با فرصت های عظیم برای همه افرادی هست که قصد یادگیریشو دارن!

دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین میتونه برای ارائه خدمات شخصی و تجزیه و تحلیل تجربه کاربر بر این اساس مورد استفاده قرار بگیره. بنابراین، فضای زیادی برای کارآفرینان و شرکت‌هایی وجود داره که مییخوان برنامه‌های بعدی خودشون رو در زمینه دستیار صوتی تقویت کنن.

تکنولوژی ۲۰۲۲: زبان برنامه نویسی پایتون

بدون شک توی این لیست جای خالی یک زبان برنامه نویسی عمیقا حس میشه و اون زبان هم قطعا پایتون هست! زبان برنامه نویسی پایتون به دلیل استفاده زیادی که در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و حتی اینترنت اشیا داره قطعا یه جورایی مادر این تکنولوژی ها به حساب میاد! پس شما علاوه بر تکنولوژی های گفته شده میتونین سراغ یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون هم برید.

منبع:عصر آی تی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود