رسیدن به درآمد با خرید ارز دیجیتال ممکن است؟

0 3,799

ارز دیجیتال که با نام رمز ارز یا کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) نیز شناخته می‌شود شکل جدیدی از ارز است که بر پایه علوم مربوط به رمزگذاری و ریاضیات به وجود آمده است

بیش از یک دهه از معرفی اولین ارز دیجیتال می‌گذرد و تا به امروز، این شکل جدید از ارز توانسته است سیستم بانکداری سابق را به چالش بکشد. امروزه در هر جا و هر محفلی که پا بگذارید صحبت از ارز دیجیتال مطرح است. از آن‌جایی که این نوع ارز تقریباً جدید به حساب می‌آید و اشکال مختلفی دارد، کم پیش می‌آید که کسی واقعاً در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشد. ارز دیجیتال که با نام رمز ارز یا کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) نیز شناخته می‌شود شکل جدیدی از ارز است که بر پایه علوم مربوط به رمزگذاری و ریاضیات به وجود آمده است. ارز‌های دیجیتال وابسته به هیچ سازمان یا نهادی نیستند و این اجازه را به افراد می‌دهند که کنترل کامل دارایی خود را داشته باشد. ‌ایده آزادی خواهانه‌ای که در پس زمینه این ارز‌ها قرار دارد به همراه ویژگی‌هایی نظیر امکان انتقال پول یا پرداخت اینترنتی به هر نقطه از دنیا بدون واسطه و به صورت مستقیم، عدم تغییر‌پذیری، امنیت بالا و… همه باعث محبوبیت این شکل نوین از ارز‌ها شده‌اند. کسب درآمد از طریق خرید ارز دیجیتال یکی از موضوعات داغ این روز‌ها به خصوص در میان افراد طالب درآمد دلاری است و شما هم ممکن است در این خصوص شنیده باشید. اگر می‌خواهید در مورد این مسأله اطلاعات بیشتری داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید.

ایجاد درآمد با خرید ارز دیجیتال!

ارز دیجیتال تتر (Tether) را در نظر بگیرید. این ارز جزء ارز‌های ثابت و دارای پشتوانه‌ای دلاری است؛ به این معنی که به ازای هر یک تتر خریداری شده در جهان، یک دلار آمریکا کنار گذاشته می‌شود. حال فرض کنید شما ۱۰۰ تتر خریداری کرده‌اید. یک روز، هفته، ماه، سال و حتی یک دهه بعد دارایی شما ۱۰۰ تتر یا ۱۰۰ دلار خواهد بود. گرچه قیمت دلار در کشور ما دستخوش تغییرات در طول زمان است و این تغییرات در جهت افزایشی خواهند بود؛ اما اگر قصد شما کسب درآمدی دلاری باشد عملاً می‌توان گفت با خرید ارز دیجیتال تتر، کسب درآمدی در کار نخواهد بود. به همین خاطر است که خریداران این ارز معمولاً معامله گرانی هستند که قصد آسان‌سازی پرداخت‌های خارجی خود را دارند.

این مثال نشان می‌دهد که وهله اول آنچه در این خصوص دارای اهمیت است این است که هر ارز دیجیتالی، برای کسب درآمد مناسب نیست.

از طرفی دیگر ارز‌هایی وجود دارند که برخلاف تتر، از ثبات قیمت برخوردار نیستند و ارزش آنان تحت تأثیر نواسانات بازار و عوامل مختلفی که حتی شاید به نظر بی‌ربط بیایند تغییر می‌کنند. این یعنی این ارز‌ها پتانسیل پولسازی را دارند. بیت کوین یکی از موفق‌ترین و معروف‌ترین این مدل ارز دیجیتال است که احتمالاً نام آن را زیاد شنیده‌اید. خرید ارز دیجیتال بیت کوین می‌توانند عاملی درآمد‌زا برای شما باشد. در ادامه با شیوه کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال آشنا خواهید شد.

ترید کردن، متداول‌ترین راه کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال

تربد کردن (Trading) که می‌توان معادل فارسی آن را خرید و فروش در نظر گرفت، به زبان ساده یعنی این‌که شما در هنگام پایین آمدن قیمت ارزی، آن را خریداری کرده و در زمانی طلایی یعنی بالا رفتن قیمت، آن را بفروشید. تریدر (Trader) نیز به کسی گفته می‌شود که این فرآیند را مرتباً انجام می‌دهد. برای درک بهتر این مسأله مثال زیر را در نظر بگیرید.

شما با مبلغ ۱۰۰۰ دلار، ارز دیجیتال بیت کوین را خریداری می‌نمایید. پس از مدت زمانی که می‌تواند به کوتاهی یک دقیقه باشد، ارزش دارایی شما به ۱۰۱۲ دلار می‌رسد. این یعنی شما می‌توانید آن را به همین قیمت به فروش برسانید. پس مدتی دوباره قیمت آن مقدار ارز دیجیتال کاهش پیدا کرده و به ۱۰۰۴ دلار می‌رسد. در این زمان شما دوباره خرید ارز دیجیتال بیت کوین را انجام می‌دهید. به همین سادگی شما ۸ دلار به دست آورده‌اید بدون این‌که چیزی را از دست داده باشید.

یکی از سؤالات پرتکرار در خصوص ترید کردن ارز دیجیتال این است که چه زمانی باید بخریم یا بفروشیم؟ باید گفت که هیچ جواب یا قاعده کلی‌ برای شما وجود ندارد. گرچه شما می‌توانید با تحلیل نمودار قیمت‌ها، یادگیری دانش‌هایی نظیر تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال، بهترین زمان را تشخیص دهید اما به طور کلی خرید و فروش کردن یک مسأله‌ای است که می‌تواند در هر زمانی رخ دهد. از همین‌رو است که فروش و خرید ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد که به شرح زیر‌ند:

خرید و فروش اسکالپینگ (Scalping Trading): این نوع از ترید کردن که به خرید و فروش فوری نیز معروف است، در بازه‌های کوتاه زمانی صورت می‌پذیرد تا جایی که ممکن است فرد در یک روز چندین بار خرید ارز دیجیتال و فروش آن را انجام دهد.

خرید و فروش روزانه (Day Trading): در این مدل ترید کردن، فرد در هر ۲۴ ساعت، یک بار خرید و فروش انجام می‌دهد که البته این امر باید در بهترین و سنجیده‌ترین زمان ممکن رخ دهد.

خرید و فروش نوسانی (Swing Trading): این نوع خرید و فروش با توجه به بهترین موقعیت در نوسانات بازار صورت می‌پذیرد که ممکن است چند روز یا چند هفته یک بار رخ دهد.

موقعیت‌گیری (Position Trading): در این مدل ترید کردن، فرد تریدر مدت‌ها موقعیت خود را تغییر نمی‌دهد و به انتظار برای یک تغییر قیمت شدید و قابل توجه می‌نشیند. به همین خاطر ممکن است مدت زمان انتظار طولانی باشد و حتی چندین ماه به طول بیانجامد.

خرید و فروش ارز دیجیتال جهت کسب درآمد، یک مقوله بسیار گسترده است که نیازمند تحقیقات و حتی شرکت در دوره‌های آموزشی بسیاری است. اما در وهله اول، مهم‌ترین اقدام یافتن یک صرافی معتبر جهت خرید ارز دیجیتال است.

خرید ارز دیجیتال از صرافی اکس اونیکس

در خصوص کسب درآمد، این مهم است که صرافی شما، کارمزد زیادی از بابت خرید و فروش‌های شما دریافت نکند. صرافی اکس اونیکس معاملات شما را با کم‌ترین کارمزد ممکن انجام می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید ارز دیجیتال در انواع مختلفی نظیر Bitcoin، Tether، Ethereum، ، Dogcoin، litecoin Tron، Polcadot و ده‌ها ارز دیجیتال دیگر به اکس اونیکس مراجعه نمایید. فرایند احراز هویت از طریق تکنولوژی‌های فوق‌العاده به کار گرفته توسط این صرافی، به راحتی آب خوردن صورت می‌پذیرد. همچنین اپلیکیشن اکس اونیکس برای طرفداران اپلیکیشن‌های موبایلی در دسترس کاربران این سایت است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید ارز دیجیتال به صورت امن از سایتی معتبر می‌توانید به اکس اونیکس به نشانی اینترنتی https://exonyx.ir مراجعه نمایید.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود