چگونه قیمت بیت کوین را پیش بینی کنیم – تحلیل بیت کوین

0 3,851

تا به حال این سوال را از خود پرسیده اید که چگونه باید در بازار ارز به خصوص بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید؟ قبل از هر چیزی باید بدانیم که چه زمانی باید ارز دیجیتال را بخریم و چه زمانی بفروشیم تا سود کنیم. پس باید بدانیم که چگونه پیش‌بینی قیمت کنیم.

 پیش بینی حرکات قیمت و تحلیل بیت کوین کار آسانی نیست. باید گفت که تقریبا هیچکس پیش‌بینی حرکات قیمت و تحلیل بیت کوین را به درستی انجام نمیدهد. بسیاری از تریدرها (معامله‌گران) به خاطر همین تحلیل بیت کوین که به روش نادرستی انجام داده اند، مقدار زیادی از سرمایه خود را نابود کرده اند. ما در اینجا به شما یاد میدهیم که چگونه نمودار و حرکات قیمت را باید بررسی کرد و تحلیل بیت کوین را به درستی انجام داد.

1-    روش‌های تحلیل بیت کوین برای پیش‌بینی قیمت

معمولا برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین از دو روش استفاده می‌شود:

  •  فاندامنتال (Fundamental Analysis): یکی از روش‌های تحلیل بیت کوین برای پیش‌بینی قیمت، تحلیل فاندامنتال است. در این روش اساس تحلیل بر پایه اخبار، اقتصاد و وضعیت جامعه است.
  • تحلیل تکنیکال (Technical Analysis): در این روش، روند قبلی بازار و حجم معاملات اساس تحلیل بیت کوین است. در این روش تحلیل بیت کوین که برای پیش‌بینی و تجزیه و تحلیل قیمت انجام می‌شود؛ سوابق معاملات در نظر گرفته می‌شود.

سه اصلی که برای تحلیل بیت کوین به صورت تکنیکال وجود دارد:

  1.  قیمت یکی از اصول و رکن اساسی تحلیل بیت کوین به صورت تکنیکال است که همه چیز را در خود خلاصه ‌می‌کند. حرکات قیمت در تحلیل بیت کوین نشان‌دهنده‌ی میزان عرضه و تقاضای بازار است.
  2. قیمت در تحلیل بیت کوین دارای روند است. این قیمت می‌تواند دارای روند کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد.
  3. قیمت بیت کوین گذشته تکرار می‌شود و روندهای قیمت تمایل دارند که تکرار شوند.

3-    نمودارهای قیمتی در تحلیل بیت کوین

آنالیز نمودار قیمت بیت کوین سخت و دلهره آور است؛ به خصوص برای کسانی‌که به تازگی شروع به ترید کردن ارز دیجیتالی مانند بیت کوین کرده‌اند. بنابراین اگر اکنون مقداری بیت کوین داشته باشید، باید بدانید دقیقا چه زمانی آن را بفروشید و مجددا چه زمانی بخرید؛ تا سود کنید.

3-1- نمودار قیمتی ساده (نمودار خطی یا Line Chart) در تحلیل بیت کوین

اکثر نمودارهای پایه‌ای، قیمت را با خط نشان می‌دهند. خطوطی که این نمودارها نشان می‌دهند؛ نشان‌دهنده قیمت معامله در زمان‌های مختلف است. از نمودار قیمتی ساده، برای تحلیل بیت کوین و فهمیدن وضعیت اخیر آن استفاده می‌شود. به این معنا که تمامی معاملات انجام شده در یک روز ارزشی ندارد و فقط آخرین قیمت آن روز در نمودار خطی ارزش دارد.

2-3- نمودار میله‌ای یا Bar Chart در تحلیل بیت کوین

هر دوره در نمودارهای میله‌ای توسط یک Bar یا میله نمایش داده می‌شود. هر میله، بالاترین و پایینترین قیمت، قیمت شروع و بسته شده را نشان می‌دهد. اینکه از چه نوع تایم فریمی استفاده شود به استراتژی تحلیل Bitcoin ما بستگی دارد. بسته به نوع تایم فریم، هر میله می‌تواند نشان‌دهنده تغییرات قیمت در بازه یک ساعته (تایم فریم یک ساعته)، یک روزه (تایم فریم یک روزه) یا یک هفته‌ای (تایم فریم هفته‌ای) باشد.

در نمودار میله‌ای، هر میله از خطوط عمودی تشکیل شده است. قیمت آغازین و بسته شده، با خطوط تیره‌ افقی نمایش داده می‌شود. دو سر میله بالاترین و پایین‌ترین قیمت را نشان می‌دهد. قیمت آغازین را خط تیره افقی در سمت چپ و قیمت بسته شده را خط تیره افقی در سمت راست نشان می‌دهد. در میله‌ای که خط افقی سمت چپ بالاتر از خط افقی سمت راست است؛ قیمت آغازین بیشتر از قیمت بسته شده می‌باشد. در این حالت تغییرات قیمت نزولی است. برعکس این حالت زمانی است که خط تیره چپی پایین‌تر از خط تیره راستی باشد در اینصورت تغییرات قیمت صعودی خواهد بود. رنگ میله‌ها در این نوع نمودار با توجه به صعودی یا نزولی بودن آنها تغییر می کند. اگر قیمت صعودی باشد میله به رنگ آبی یا سبز و اگر نزولی باشد رنگ میله قرمز است.

تحلیل بیت کوین- نمودار میله ای

3-3- نمودار قیمت شمعی در تحلیل بیت کوین

نمودارهای شمعی یا candlestick، از معروف‌ترین نوع نمودارهای قیمتی  (OHLC) بین تحلیل‌گران است. نمودارهای قیمتی یا (open high, low close) چهار قیمت در آن‌ها نمایش داده می‌شود. نمودارهای شمعی اطلاعات بیشتری را نسبت به نمودار قیمتی ساده نشان می‌دهند.

هر شمع در این نمودار نشان دهنده قیمت شروع (OPEN)، کمترین قیمت (LOW) ، بیشترین قیمت معاملاتی (HIGH)  و قیمت پایانی  (CLOSE) است. از روی رنگ شمع‌ها می‌توان فهمید که قیمت پایانی از قیمت شروع بیشتر بوده است یا برعکس. رنگ سبز در نمودار شمعی تحلیل بیت کوین نشان‌دهنده بیش‌تر بودن قیمت پایانی و رنگ قرمز نشان‌دهنده کم‌تر بودن آن است.

تحلیل بیت کوین مهدی رجبی

نمودارهای شمعی در تحلیل بیت کوین، اطلاعات مفیدی را به تریدرهای ماهر می‌دهند. پهن یا نازک بودن اندازه شمع نشان‌دهنده تفاوت قیمت بین بیش‌ترین و کم‌ترین است.

یکی دیگر از انواع نمودارها در تحلیل قیمت، نمودار بر پایه غیر زمانی یا  non-time based است. این نمودار از نوع غیر بصری است و تحلیل آن برای مبتدیان کمی سخت است. نمودارهای بیشتری هم وجود دارند که متناسب با سلیقه هر یک از تریدرها هستند.

اکنون که مقدمه‌ای برای خواندن انواع نمودار بیت کوین داشتید، ایده خوبی است که به دنبال پیگیری تحلیل بیت کوین به صورت تخصصی باشید. بدین ترتیب شما متوجه برخی از قوانین موجود خواهید شد. و بنابراین سود حاصل از خرید و فروش به موقع بیت کوین خود را افزایش می‌دهید.

https://mahdirajabi.com/blog/category/bitcoin-btc-analysis

 گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی (https://mahdirajabi.com)، بیش از ده سال است که تمرکز خود را بر روی پیش بینی حوزه های مالی، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه و فعالیت در بازارهای سهام بین المللی قرار داده است و در این مسیر پر ریسک همواره به دنبال ایجاد اعتماد هرچه بیشتر سرمایه گذاران به مجموعه ی خود بوده است. تلاش این گروه در سالهای متمادی فعالیت در بازارهای مختلف نظیر بازارهای فارکس، بورس، ارزهای دیجیتال و سایر حوزه های مالی، ایجاد بستری امن و سودمند برای یکایک سرمایه گذاران فعال در این حوزه ها بوده است.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود