انواع فست شارژر های اپل آیفون

0 3,760

شارژر آیفون با قابلیت فست شارژ را جهت استفاده‌ی برخی مدل‌های گوشی روانه بازار کرد و بار دیگر جای خود را در دنیای تکنولوژی به عنوان یکی از مطرح‌ترین‌های این امر تثبیت نمود

با پیشرفت روز افزون فناوری‌های به کاربرده شده در فرایند تولید تلفن‌های همراه هوشمند و در نتیجه افزایش خدماتی که به کاربران ارائه می‌دهند، نیاز به افزایش ظرفیت باتری‌ها جهت کارآیی بیشتر و طولانی‌تر دستگاه‌ها به میان آمد. در این راستا، تولیدکنندگان با هر بار افزایش کارآیی گوشی‌ها، ظرفیت باتری را نیز افزایش دادند. اگر چه این افزایش ظرفیت باتری در ظاهر امری مطلوب و حساب شده به نظر می‌رسد، اما باید گفت هرچه ظرفیت باتری بالاتر باشد، مدت زمان بیشتری جهت شارژ مجدد می‌طلبد. از این رو جهت حل مشکل فوق، فست شارژرها تولید و به بازار عرضه شدند.

یکی از برندهای تولید کننده‌ی این محصول که به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفت، برند اپل بود. این کمپانی، شارژر آیفون با قابلیت فست شارژ را جهت استفاده‌ی برخی مدل‌های گوشی روانه بازار کرد و بار دیگر جای خود را در دنیای تکنولوژی به عنوان یکی از مطرح‌ترین‌های این امر تثبیت نمود. فست شارژر آیفون محدود به یک مدل یا نوع خاصی نیست و در انواع مختلفی به تولید و بهره‌برداری رسیده است. پیش از بررسی انواع این محصولات که در دسته بندی شارژر آیفون با قابلیت انجام سریع عمل شارژ مجدد باتری موبایل قرار می‌گیرند، لازم است بدانید فست شارژر چیست و چگونه در مدت زمان کوتاهی میزان شارژ زیادی را به دستگاه تزریق می‌کند.

شارژر آیفون با ظرفیت فست شارژ یا  فست شارژرهای هر برند دیگری کاراکتر و ساختار بیرونی کاملاً مشابه با شارژرهای معمولی دارند و تنها تفاوت آن با سایر شارژرها در میزان انرژی شارش شونده در باتری تلفن است. همان‌طور که گفته شد، هر باطری تلفن همراه، ظرفیتی دارد و بر طبق این ظرفیت معین، میزان خاصی از جریان برق و انرژی الکتریکی به آن وارد خواهد شد‌. فست شارژرها اما میزان این انرژی و توان ورودی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند و از این جهت باتری تلفن همراه در مدت زمان خیلی کوتاه‌تری شارژ خواهد شد. این کاهش دوره تناوب شارژ مجدد، در برخی مدل‌های شارژر آیفون به میزانی است که گفته می‌شود پر شدن پنجاه درصد ظرفیت باتری گوشی تنها ۳۰ دقیقه به طول خواهد انجامید.

یکی از نکاتی که برای شارژر آیفون با سرعت و بازدهی بالا وجود دارد، این است که این محصول برای همه‌ی محصولات به طور اختصاصی روانه بازار نشده است‌. از جمله سری گوشی‌های هوشمندی که  شارژر آیفونی تحت عنوان شارژر پر سرعت، در دسترس مصرف کنندگان قرار دارند، می‌توان به مواردی چون آیفون سری ایکس و ایکس R، آیفون سری ۸، آیفون سری ۱۱، آیفون ۱۲ و …. اشاره نمود.

انواع فست شارژرهای عرضه شده توسط کمپانی تخصصی تولید شارژر آیفون عبارتند از:

شارژر آیفون ۱۱ پرو با قابلیت شارژ سریع

پس از اینکه ظرفیت باتری گوشی‌های آیفون به سرعت در حال افزایش بود و در همین حال کمپانی به شدت بر ارائه‌ی همان شارژر آیفون پنج واتی سنتی مُصر بود، کاربران زیادی درخواست شارژهایی با قابلیت فست شارژ را خواستار شدند. از این رو در برخی مدل‌ها که یکی از آن‌ها آیفون ۱۱ پرو است، شارژر آیفون با قابلیت فست شارژینگ عرضه شد. فست شارژر آیفون ۱۱ پرو، آداپتوری ۱۸ واتی داشته و توسط یک کابل تبدیل به لایتنینگ مابین گوشی هوشمند و آداپتور متصل به جریان برق اتصال ایجاد می‌کند.

گفته می‌شود این فست شارژر اگر چه در میان رقبا سرعت چندان مطلوبی ندارد اما در نوع خود و نسبت به سایر برند‌ها همچنان نامش در بین بهترین‌ها می‌درخشد. مدت زمان شارژ کامل گوشی با این شارژر پرسرعت ۱ ساعت و ۴۲ دقیقه است. اما مهم‌تر از شارژ کامل مدت زمان ۱۵ دقیقه‌ای شارژ ۳۰ درصدی است، چرا که در زمان‌های حساس این ۳۰ درصد در مدت زمان کوتاه به طور قطع حلال بسیاری از مشکلات فرد خواهد بود. در مدت زمان یک ساعت نیز که یکی از زمان‌های حائز اهمیت است، دستگاه توسط این شارژر ۸۵ درصد شارژ خواهد شد.

شارژر آیفون ۱۲ پرومکس با قابلیت شارژ سریع

این فست شارژ که همراه با آیفون ۱۲ پرومکس به بازار‌های جهانی عرضه شد، ظرفیت ۲۰ واتی داشته و با مقاومت ۳ آمپری کار می‌کند. برای آن‌ که این شارژر بهترین و کارآمد‌ترین نوع خود را بروز دهد، می‌بایست در انتخاب آداپتور وصل کننده آن به جریان برق دقت خاصی به عمل آید. آداپتورهای زیادی در بازار موجودند که می‌توان در ساختار فست شارژر آیفون ۱۲ پرومکس از آن‌ها استفاده نمود. اما هریک از این آداپتورها با توجه به ساختار خود، میزان کاربرد شارژر را تغییر خواهند داد.
بهترین نوع آداپتور برای این شارژر آیفون، آداپتور ۲۰ واتی است. این آداپتور مدت زمان شارژ کامل گوشی را به یک ساعت و ۴۲ دقیقه تقلیل خواهد داد. این آداپتور تنها آداپتوری است که خروجی این شارژر را به ۱۵ وات می‌رساند. در پله‌های بعدی آداپتور mag safe، آداپتور ۱۸ واتی با خروجی ۱۳ وات، آداپتور ۹۶ واتی مک بوک پرو با خروجی ۱۰ وات و….. قرار خواهند گرفت. بدیهی است با هر ۱ وات کاهش انرژی خروجی، مدت زمان شارژ کامل گوشی، در حدود ۱۰ دقیقه بیشتر طول خواهد کشید.

شارژر آیفون با قابلیت شارژ سریع تنها به انواع فوق خلاصه نشده و همان‌طور که در ابتدای متن ذکر شد، شارژرهای عرضه شده با آیفون سری ۸، x و…. نیز از دیگر شارژرهایی هستند که می‌توان با تنظیم آداپتور و سیم، با استفاده از توصیه‌های متخصصین مربوطه، قابلیت فست شارژینگ را از آن‌ها استخراج نمود. مهم‌تر از مدل تلفن همراه و شارژ همراه آن، انتخاب نوع آداپتور و کابلی است که به عنوان رابط استفاده خواهد شد. این محصولات در انواع مختلف و باکیفیت‌های مختلفی قابل تهیه از مراجع معتبر و تضمین کننده اصالت کالا می‌باشند‌.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود