تنظیمات دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 8

0 16,860

تنظیمات دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 8 را از سایت نصرینو دریافت کنید.

تنظیمات دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 8

راهنمای جامع تنظیمات دوربین گوشی های شیائومی

شیائومی با گوشی‌های اقتصادی و با کیفیت خود طرفداران زیادی به دست آورده است. در این مطلب به آموزشی جامع تنظیمات دوربین گوشی شیائومی برای کاربران مبتدی و حتی حرفه‌ای می‌پردازیم. با ما همراه باشید. / ردمی نوت 8

اپلیکیشن دوربین شیائومی بدترین اپلیکشنی نیست که با آن در زمینه عکاسی و فیلمبرداری سر و کار خواهید داشت، اما برخی از کاربران با رابط کاربری شبیه به iOS آن نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند. اگر تا کنون در خصوص برخی تنظیمات دوربین شیائومی یا حتی قابلیت‌های پایه آن شگفت زده شده‌اید، ما به شما برخی نکات کاربردی را برای استفاده بهتر از این اپلیکیشن خواهیم گفت. برای آشنایی بیشتر با برند شیائومی می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. / ردمی نوت 8

راهنمای تنظیمات دوربین گوشی شیائومی

تنظیمات دوربین شیائومی مربوط به منظره یاب

هنگامی که اپلیکیشن دوربین شیائومی را در گوشی مقرون به صرفه خود اجرا می‌کنید، با منظره‌یاب و تعدادی آیکون نقطه‌ای در اطراف صفحه مواجه خواهید شد. / ردمی نوت 8

دکمه بزرگ سفیدی که در پایین قرار دارد، دکمه شاتر است. آیکونی که در سمت چپ دکمه شاتر قرار دارد (گوشی را به صورت عمودی در دست بگیرید)، عکس‌هایی که قبلاً ثبت کرده‌اید را در اختیارتان قرار می‌دهد. آیکون قرمز رنگی که در سمت راست دکمه شاتر قرار دارد، برای حالت ضبط ویدیو است. / ردمی نوت 8

در بالای این دکمه‌های اصلی، سه دکمه دیگر قرار دارند. این دکمه‌ها از راست به چپ عبارتند از: یک دکمه تغییر وضعیت دوربین برای جابجایی سریع بین دوربین اصلی و دوربین سلفی، یک دکمه برای منوی گزینه‌ها (Options) و یک منوی فیلتر برای اجرای افکت‌های مختلف پیش از ثبت تصویر./ ردمی نوت 8

سرانجام، آیکون فلش در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد (روی آن تپ کنید تا فلش دوربین فعال شود) و دکمه تغییر وضعیت HDR (محدوده دینامیکی بالا) که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار گرفته است (روی آن تپ گنید تا حالت HDR فعال شود). اگر حالت HDR را برای صحنه‌هایی که هم المان‌های روشن و تیره دارند فعال کنید، می‌توانید جزئیات موجود در سایه‌ها را بدون این که هاله‌های نورانی شبیه به ابر ایجاد شود، ثبت کنید. / ردمی نوت 8

معمولاً اپلیکیشن دوربین در بسیاری از گوشی‌های رده بالا و پرمیوم شیائومی کمی با اپلیکیشن دوربین موجود در گوشی‌های مقرون به صرفه این شرکت تفاوت دارد. در گوشی‌های گران‌تر به استفاده از منوی همبرگری به جای منوی گزینه‌ها تمایل بیشتری نشان داده می‌شود که معمولاً شامل حالت‌های عکاسی و منوی تنظیمات است. همچنین بیشتر این گوشی‌های پرمیوم از آیفون کپی برداری می‌کنند و مانند آن به شما اجازه می‌دهند که با اسکرول کردن در صفحه منظره‌یاب به حالت‌های مختلف دوربین دسترسی پیدا کنید. / ردمی نوت 8

جستجو در حالت های مختلف دوربین شیائومی

با تپ کردن روی دکمه منوی گزینه‌ها (یا منوی همبرگری)، لیستی از همه حالت‌های دوربین شیائومی نمایش داده خواهد شد. اگر می‌خواهید که یک عکس پانوراما ثبت کنید یا با حالت دستی در گوشی ارزان قیمت خود سرگرم شوید، نیاز دارید که در ابتدا از این منو بازدید کنید.

تنظیمات دوربین گوشی شیائومی دارای حالت‌های زیر است:

سایر تنظیمات دوربین شیائومی

روی آیکون چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای منوی گزینه‌ها تپ کنید تا یک منو باز شود که شامل تنظیماتی برای ذخیره اطلاعات محلی که عکس در آن گرفته شده است، فعال یا غیرفعال کردن صدای دوربین، یک حالت جیبی (اگر گوشی در جیب شما قرار داشته باشد و اپلیکیشن دوربین باز باشد، ژست‌‌های لمسی را غیرفعال می‌کند)، یک گزینه برای مُهر زدن زمان (تاریخ و زمان عکس را نمایش می‌دهد) و تنظیمات بیشتر است.

در این جا چند گزینه کاربردی وجود دارد؛ با دکمه تغییر وضعیت نمایش خطوط شبکه (Show Gridlines) شروع می‌کنیم. این گزینه به شما کمک می‌کند که اشیا را مستقیم و هم تراز نگه دارید و از قانون سوم به راحتی استفاده کنید. گزینه عملکرد دکمه‌های تغییر صدا (Volume Buttons Function) نیز به شما اجازه می‌دهد که با فشردن دکمه‌های تغییر صدا هم عکس بگیرید و هم زوم (بزرگنمایی) کنید که اگر خواهان دکمه فیزیکی دوربین هستید، برایتان کاربردی خواهد بود.

همچنین گزینه‌هایی برای کنتراست، اشباع و وضوح را می‌بینیم. کاربرد این گزینه‌‌ها در مواردی است که می‌خواهید رنگ‌ها را برای اشتراک گذاری تصاویر در اینستاگرام به دلخواه خود تغییر دهید. آخرین گزینه‌ای که واقعاً ارزش شناخت بیشتر را دارد، گزینه تنظیمات نوردهی خودکار (Auto Exposure Settings) است که تعیین می‌کند که چگونه گوشی شیائومی شما نوردهی کند. توصیه می‌کنیم که این تنظیمات دوربین گوشی شیائومی را در حالت اندازه‌گیری نقطه‌ای (Spot Metering) قرار دهید که مبنای نوردهی را در جایی قرار می‌دهد که برای فوکوس روی آن نقطه تپ کرده‌اید. روی منطقه روشن تپ کنید و گوشی برای جبران، نور آن قسمت را پایین‌تر قرار می‌دهد و بالعکس.

تنظیمات دوربین گوشی شیائومی مربوط به ویدیو

هنگامی که از حالت ثبت عکس به حالت ضبط ویدیو تغییر وضعیت دهید، مطابق آن منوی گزینه‌ها نیز تغییر خواهند کرد. به جز گزینه‌هایی مانند دستی، پانوراما و تغییر شیب، یک لیست کوتاه از حالت‌های ویدیویی وجود دارد. اگر از گوشی شیائومی ردمی 5 استفاده می‌کنید، تنها دو گزینه مرور زمان (Time-Lapse) و حرکت آهسته (Slow-Motion) را خواهید دید.

همچنین با تپ کردن روی آیکون چرخ دنده، تنظیمات متفاوت دیگری نمایش داده خواهد شد. در این جا گزینه‌هایی برای کیفیت ویدیو (توجه کنید که اگر فضای حافظه گوشیتان کافی نیست، کیفیت ویدیو را روی HD قرار دهید) و مدت ویدیوهای مرور زمان (چند برداشت برای یک گذر زمان گرفته شده است) وجود دارد.

همچنین لازم به ذکر است که اگر کیفیت دوربین را روی Full HD تنظیم کرده باشید، ممکن است حالت ویدیوی حرکت آهسته را مشاهده نکنید، زیرا بعضی از تلفن‌های همراه مقرون به صرفه فقط از حالت حرکت آهسته در کیفیت HD پشتیبانی می‌کنند. ممکن است که فکر کنید اپلیکیشن دوربین گزینه حرکت آهسته را ارائه می‌دهد و هنگامی که روی آن تپ می‌کنید، در پس زمینه فرآیند تغییر رزولوشن انجام می‌شود، اما شیائومی در این زمینه عقب‌تر از سایر رقبا است.

اکنون تعدادی راهنمایی مفید برای شما داریم که آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

سعی کنید تنظیمات نوردهی را به صورت زیر انجام دهید

هنگامی که می‌خواهید عکس بگیرید، اپلیکیشن دوربین شیائومی یک راه دیگر برای تنظیم نوردهی دارد. به سادگی برای فوکوس تپ کنید، سپس آیکون حاصل را با فلش‌های بالا و پایین نگه دارید (تصویر بالا). از این جا، آیکون را برای نوردهی بیشتر به سمت بالا و برای نوردهی کمتر به سمت پایین بکشید.

از اسکنر اثر انگشت استفاده کنید

اگر یک گوشی شیائومی با اسکنر اثر انگشت دارید، پس یک راه دیگر برای ثبت عکس نیز در اختیار دارید. اپلیکیشن دوربین شیائومی به شما اجازه می‌دهد که به سادگی با ضربه زدن به اسکنر اثر انگشت عکس بگیرید. ممکن است این قابلیت هنگام ثبت عکس‌های سلفی و زمانی که دکمه اصلی شاتر در نقطه‌ای ناخوشایند قرار دارد، کاربردی باشد.

هنگام ضبط فیلم، عکس بگیرید

بسیاری از گوشی‌ها هنگامی که در حال ضبط ویدیو هستند، می‌توانند عکس هم بگیرند و این قابلیت در تنظیمات دوربین گوشی شیائومی نیز وجود دارد و کار کردن با آن بسیار ساده است. به سادگی ضبط ویدیو را آغاز کنید، سپس روی آیکون گرد کنار دکمه توقف (Stop) تپ کنید. عکسی که ثبت می‌شود به هیچ وجه با کیفیت بالا نخواهد بود و بیشتر شبیه یک فریم برداشته شده از ویدیو خواهد بود که به اصطلاح Screengrab نامیده می‌شود، اما همچنان ترفند مفید است و نشان می‌دهد که نیازی نیست که بین عکس و ویدیو انتخاب کنید. اگر این قابلیت را ندیده‌اید، باید آن را از مسیر settings > image capture while recording فعال کنید.

تقریباً هر چیزی که در خصوص تنظیمات دوربین شیائومی وجود داشت، در این آموزش بیان کردیم. اگر شما هم توصیه یا ترفندی را در خصوص این اپلیکیشن می‌دانید، در بخش دیدگاه‌‌ها با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

منبع مطلب : plaza

افزایش کیفیت دوربین گوشی های شیائومی

در این مطلب قصد داریم بهتون آموزش بدیم که چطور کیفیت عکاسی دوربین گوشی های شیائومی رو بهتر کنید. با انجام مراحل گفته شده در آخر متوجه می‌شید که کیفیت عکس های دوربین گوشی شما حداقل دو برابر شده. با ما همراه باشید.

همونطور که می‌دونید گوشی های هوشمند از نسبت تصویر 16:9 و در موارد جدید از نسبت 18.5:9 استفاده می‌کنن. زمانی که شما یک گوشی رو برای اولین بار روشن می‌کنید و وارد دوربین می‌شید تنظیمات اون به صورت پیش فرض روی حالت 16:9 و یا Full هست.

برای جلوگیری از زوم و کراپ شدن تصویر کافیه مراحل زیر رو انجام بدید:

اول از همه وارد نرم افزار دوربین بشید و در حالت Photo یا Pro در قسمت بالای صفحه روی سه خط تنظیمات کلیک کنید.

بعد از اون از گزینه های بالا Frame رو به 3:4 تغییر بدید. اگر دقت کنید متوجه می‌شید بعد از تغییرمحدوده بیشتری از عرض قابل مشاهده هست.

ما در دو حالت فول و 3 در 4 دو عکس گرفتیم و پیکسل ها رو بررسی کردیم. این عکس در حالت فول هست و همونطور که مشاهده می‌کنید رزولوشن 1844 در 4000 هست. این یعنی عرض تصویر 1844 پیکسل هست که مشخصه دوربین عکس رو کراپ کرده.

در عکس دوم و مشخصات تصویر می‌بینید که رزولوشن تصویر 3000 در 4000 هست و این یعنی تصویر کامل از سنسور بدون برش.

نظرتون چیه؟ تا حالا این مورد رو امتحان کرده بودید؟

عکس ها و تست انجام شده در گوشی ردمی نوت 7 پرو هست و در سایر گوشی ها می‌تونید اینکارو انجام بدید. رزولوشن بسته به نوع گوشیتون ممکنه متفاوت باشه.

منبع مطلب : mimarket

راهنمای کامل استفاده از دوربین در گوشی‌های شیائومی

یکی از مشهورترین برندهای تولید کننده گوشی های هوشمند، برند شیائومی است. گوشی های تولید شده توسط شیائومی به دلیل قیمت مقرون به صرفه آن ها و کیفیت بالا، طرفداران بسیار زیادی را جذب خود کرده است. در این آموزش قصد داریم تا در مورد دوربین گوشی های شیائومی هوشمند صحبت کنیم و نحوه استفاده از دوربین در گوشی های شیائومی را به طور کامل با یکدیگر مرور کنیم.

رابط کاربری دوربین شیائومی

اولین نکته ای که در هنگام کار با دوربین شیائومی متوجه آن خواهید شد، شباهت بسیار زیاد رابط کاربری این گوشی با سیستم عامل iOS است. اگر با این اپلیکیشن آشنا شوید و استفاده از امکانات آن را یاد بگیرید، به سرعت به این اپلیکیشن دوربین علاقه مند خواهید شد.

تنظیمات اولیه و کلی در دوربین شیائومی

زمانی که از دوربین شیائومی استفاده می کنید با تنظیمات منظره یاب این اپلیکیشن مواجه می‌شوید. در این صفحه ممکن است دکمه های بسیاری را مشاهده کنید که کارکرد آن ها را نمی دانید.

در کنار این دکمه و در وسط تصویر می توانید دکمه منوها را ببینید. با استفاده از این دکمه می توانید تنظیمات مختلف دوربین شیائومی را مشاهده کنید.

در نهایت آخرین آیکون در این بخش به شما اجازه می دهد تا به فیلترها و افکت ها مختلف عکاسی دسترسی پیدا کنید و گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

در بالا سمت چپ گزینه دکمه تغییر وضعیت HDR است که شما می توانید با انتخاب این دکمه از حالت HDR دوربین شیائومی خود استفاده کنید. این دکمه به شما این امکان را می دهد تا برای صحنه هایی با عناصر روشن و تیره، تصاویری با جزئیات بیشتری را به ثبت برسانید.

HDR یکی از حالت های بسیار محبوب عکاسی است که جایگاه ویژه ای بین عکاسان حرفه ای دارد.

در نهایت در گوشه سمت راست تصویر شما گزینه روشن کردن فلش را دارید که با استفاده از آن می توانید در زمان هایی که نیاز به نور دارید تا عکاسی و فیلمبرداری کنید، از فلش دوربین خود بهره ببرید.

در این بخش نگاه کلی به تنظیمات اولیه دوربین شیائومی انداختیم ولی برای امکانات بیشتر نیاز است تا یک به یک به این بخش ها رفته و گزینه های مختلف را بررسی کنیم.

امکانات منوی Options در دوربین گوشی های شیائومی

زمانی که شما بر روی گزینه Options می زنید، با لیست بلند بالایی از ویژگی ها و تنظیمات دوربین شیائومی مواجه خواهید شد. در ادامه هر یک از این تنظیمات و حالت ها را بررسی کرده و اطلاعات مورد نیاز برای آن را به شما خواهیم گفت:

اگر از گوشی های حرفه ای شیائومی استفاده می کنید دو حالت پیشرفته دیگری نیز در بخش Options این گوشی ها وجود دارد که امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد:

تنظیمات بیشتر دوربین شیائومی

اگر بر روی آیکون چرخ دنده که در منوی Options وجود دارد بزنید با تنظیمات بیشتر دوربین شیائومی رو به رو خواهید شد که هر یک از این تنظیمات، باعث می شود تا دوربین شیائومی کارهای مختلفی انجام بدهد. این امکانات عبارتند از:

تنظیمات بیشتر دوربین فیلمبرداری شیائومی

اگر از حالت عکاسی به حالت فیلمبرداری بروید، منو تنظیمات آن نیز تغییر می کند. در بخش Options های حالت عکاسی چند تغییر را مشاهده خواهید کرد.

با انتخاب چرخ دنده وارد تنظیمات بیشتر دوربین شیائومی خواهید شد که با استفاده از این گزینه ها می توانید عملکرد دوربین فیلمبرداری شیائومی را تغییر بدهید.

نوردهی و فوکوس دستی در دوربین گوشی شیائومی

دوربین شیائومی به شما این اجازه را می دهد تا در هنگام عکاسی با ضربه زدن بر روی تصویر، فوکوس را تغییر بدهید. اگر دوربین شما نتوانست به درستی موقعیت سوژه را تشخیص بدهد، با ضربه زدن بر روی سوژه می توانید فوکوس دوربین خود را عوض کنید.

اگر بعد از ضربه زدن بر روی تصویر، انگشت خود را بالا یا پایین بیاورید، می توانید میزان نوردهی تصویر را نیز مشخص کنید.

اسکنر اثر انگشت در دوربین گوشی شیائومی

دوربین های شیائومی که حسگر اثر انگشت دارند به کاربران این امکان را می دهند که از این حسگر به عنوان دکمه شاتر استفاده کرده و با استفاده از آن عکاسی و فیلمبرداری کنند.

در این مطلب، آموزشی نحوه استفاده صحیح از دوربین گوشی شیائومی را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم که با استفاده از این مطلب بتوانید، حرفه ای تر از گذشته با گوشی شیائومی خود عکاسی و فیلمبرداری کنید.

منبع مطلب : carti

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود