نقد و بررسی ساعت هوشمند شیائومی می واچ (Xiaomi Mi Watch)

0 4,463

ساعت هوشمند شیائومی می واچ با مشخصات ظاهری و فنی بالایی معرفی شد. ما قصد داریم ساعت مچی هوشمند شیائومی Mi Watch را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

شیائومی به طور رسمی از ساعت هوشمند جدید خود در رویداد امروز رونمایی کرد. شرکت شیائومی از سال ۲۰۱۴ تاکنون در حال معرفی ساعت‌های سری Mi Band را روانه بازار کرد، اما در حال حاضر اولین ساعت هوشمند واقعی خود را معرفی کرد. ساعت هوشمند شیائومی می واچ به دلیل دارا بودن ویژگی‌های خاص، بسیار مشهور شده است. ما قصد داریم شما را با مشخصات ساعت هوشمند شیائومی Mi Watch آشنا کنیم.

طراحی شیائومی می واچ – Xiaomi Mi Watch

شرکت شیائومی از طراحی مشابه اپل واچ برای Mi Watch خود استفاده کرده است. اپل واچ یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار بوده و همیشه الهام گرفتن از بهترین‌ها نشانه خوبی است، اما امیدواریم که این ساعت هوشمند یک ماکت دقیق از طراحی اپل واچ نباشد.

در تصاویر زیر می‌توانید شباهت این طرح ساعت هوشمند شیائومی با اپل واچ را به خوبی مشاهده کنید:

ساعت هوشمند شیائومی می واچ مجهز به صفحه نمایش مربعی لمسی بوده که توسط یک شیشه یاقوتی کبود رنگ محافظت می‌شود. این ساعت دارای صفحه نمایش خمیده ۱٫۷۸ اینچی آمولد است. توجه داشته باشید که جنس قسمت عقب این ساعت از سرامیک می‌باشد و در سمت راست این ساعت هوشمند هم یک دکمه وجود دارد که می‌توان برای حرکت از طریق UI ساعت از آن استفاده کرد. اینطور که پیداست، یک دکمه چند منظوره و همچنین یک میکروفون هم در سمت راست ساعت هوشمند شیائومی وجود دارد.

بر اساس اطلاعات موجود، در سمت چپ می واچ شاهد قرارگیری یک میکروفون به همراه دریچه اسپیکر هستیم. ساعت Mi Watch از بدنه آلومینیومی با پوشش مات برخوردار است، اما دارای منحنی‌های شفاف‌تری نسبت به Apple Watch می‌باشد. بد نیست بدانید که در قسمت پایین ساعت هم آیکون‌های مرتبط با شارژ و مانیتور ضربان قلب وجود دارند؛ این ساعت می‌تواند وضعیت ضربان قلب شما را مورد بررسی قرار دهد و بدین ترتیب، نما کلی سلامت خود را به خوبی مشاهده خواهید کرد.

شیائومی می واچ

ساعت جدید هوشمند شیائومی دارای یک بند خاص است که ضد حساسیت بوده و به پوست آسیب نمی‌رساند؛ این بند در ۴ رنگ مختلف سفید، آبی، نقره‌ای و مشکی موجود است. توجه داشته باشید مدل قفل این بند از مارک MI بوده و از جنس فلز با رنگ مشکی است.

عملکرد و مشخصات شیائومی می واچ

شیائومی می واچ

ساعت شیائومی می واچ مجهز به چیپست Snapdragon Wear 3100 4G بوده و شامل چهار هسته Cortex A7 با سرعت ۱٫۲GHz است. شرکت شیائومی این ساعت خود را اولین پوشیدنی مجهز به اسنپدراگون ۳۱۰۰ ۴G می‌نامد. یکی از برترین ویژگی‌های ساعت هوشمند شیائومی می واچ ، باتری آن است.

باتری این ساعت هوشمند را می‌توان به عنوان یکی از برترین باتری‌های مورد استفاده در ساعت‌های هوشمند دانست که ظرفیتی معادل ۵۷۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. باتری این ساعت در مقایسه با ساعت ۴۶ میلیمتری هواوی واچ جی تی ۲ و ساعت ۴۴ میلیمتری گلکسی واچ اکتیو ۲ یا حتی اپل واچ ۵ که باتری‌هایی به ترتیب ۴۵۵ mAh ، ۳۴۰mAh و ۲۹۶ mAh دارند، بسیار قوی‌تر است.

شیائومی می واچ

شرکت شیائومی ادعا می‌کند ساعت mi watch تا ۳۶ ساعت یا حداکثر دو روز پس از شارژ شدن، روشن خواهد ماند. ساعت هوشمند شیائومی از امکاناتی همچون NFC ، بلوتوث ۴٫۲ ، Wi-Fi (n) ، GPS ، موتور لرزش مستقل و بلندگو بسیار بزرگ برخوردار است. شما با خریداری این ساعت می‌توانید از طریق شبکه تلفن همراه به اینترنت متصل شده و تماس برقرار کنید.

سیستم عامل wearOS

شیائومی در اقدامی غافلگیرانه از پلتفرم WearOS برای ساعت هوشمند جدید خود استفاده کرده است. همانطور که در قسمت قبل هم ذکر شد، جدا از ویژگی‌های معمول ساعت‌های هوشمند شاهد قابلیت‌هایی همانند مانیتور ضربان قلب، سنسور اکسیژن خون VO2 max، نظارت بر خواب و نظارت بر روی میزان انرژی دریافتی بدن بوده که محبوبیت آن را افزایش خواهد داد.

شیائومی می واچ

همچنین بهتر است بدانید که در یکی از فیلم‌های معرفی Mi Watch، شیائومی به قابلیت ضد آب و استفاده از آن هنگام شنا کردن هم اشاره کرده است. بد نیست بدانید ساعت جدید شیائومی با استفاده از پلت فرم WearOS ، بیش از ۴۰ برنامه را پشتیبانی خواهد کرد که QQ ، WeChat و Keep نمونه‌هایی از آن‌ها به شمار می‌روند. نکته قابل توجه این است که Mi Watch دارای قابلیت اتصال و کنترل لوازم خانگی هوشمند می‌باشد. ساعت مچی هوشمند شیائومی Mi Watch با قیمت ۱۸۵ دلار در چین به فروش خواهد رسید.

همراهان عزیز وب سایت گوشی سنتر، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی درباره ساعت هوشمند شیائومی در اختیارتان قرار دهیم. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

ساعت هوشمند شیائومی می واچ

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود