با مشخصات گوشی موتورولا وان هایپر (Motorola One Hyper) بیشتر آشنا شوید

0 4,783

گوشی موتورولا وان هایپر (Motorola One Hyper) با مشخصات فنی قابل قبول معرفی شد. ما در این بخش با نقد و بررسی گوشی جدید موتورولا همراه شما هستیم.

شرکت موتورولا در تاریخ ۴ دسامبر از گوشی هوشمند جدید و مقرون به صرفه خود رونمایی کرد. گوشی های هوشمند موتورولا همواره توانایی بسیار زیادی در جلب نظر مشتریان از خود نشان داده‌اند و اینطور که پیداست، موتورولا وان هایپر هم از این قاعده مستثنی نیست. هنگامی که برای نخستین بار طراحی گوشی جدید موتورولا را مشاهده کردیم، واقعا جذابیت آن ما را جلب کرد و حال باید منتظر بود و دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و چه نتایجی را در زمینه فروش به دست خواهد آورد. ما در این مقاله قصد داریم گوشی موتورولا وان هایپر را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

موتورولا وان هایپر – Motorola One Hyper

بدون تردید ظاهر جذاب گوشی جدید موتورولا را می‌توان به عنوان یکی از بهترین طراحی‌هایی دانست که از شرکت موتورولا دیده‌ایم. گوشی جدید کمپانی آمریکایی موتورولا حاشیه بسیار اندکی دارد و همین مسئله در افزایش جذابیت آن، نقش ویژه‌ای دارد. موتورولا وان هایپر فاقد طراحی ناچ و حفره روی صفحه نمایش است، حتی حفره روی نمایشگر هم ندارد. قطعا برای شما سوال ایجاد خواهد شد که سنسور سلفی در کدام قسمت قرار گرفته است؟ گوشی جدید موتورولا مجهز به دوربین پاپ آپ بوده و قابلیت بسیار خوبی دارد؛ این دوربین می‌تواند سطح گوشی را تا حد زیادی در نظر کاربران، ارتقاء دهد.

گوشی موتورولا وان هایپر

گوشی ۲۱۰ گرمی موتورولا وان هایپر مجهز به نمایشگر ۶٫۵ اینچ IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹٫۵ است، همچنین نسبت نمایشگر به بدنه آن هم در حدود ۸۳٫۷ درصد اعلام شده که می‌توان آن را مورد تایید قرار داد. صفحه نمایش گوشی Motorola One Hyper فاقد هرگونه حاشیه اضافی بوده و ظاهر دستگاه را تا حد زیادی جذاب کرده است.

شرکت موتورولا به سراغ حاشیه نرفته و مستقیم از سیستم عامل اندروید ۱۰ برای گوشی جدید خود استفاده کرده است. شما می‌توانید از مزایای ورژن جدید اندروید که توانایی‌های بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف دارد، استفاده کنید.

سخت افزار گوشی موتورولا وان هایپر

گوشی موتورولا وان هایپر

شرکت موتورولا برای گوشی جدید خود از تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۶۷۵ (تراشه ۱۱ نانومتری) استفاده کرده است. این تراشه به تنهایی می‌تواند قدرت خوب و قابل ملاحظه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد، اما نباید پردازنده گرافیکی Adreno 612 را هم فراموش کرد؛ پردازنده گرافیکی Adreno 612 می‌تواند به خوبی بازی های جدید موبایل را تا حد ممکن با نهایت جزئیات گرافیکی اجرا کند.

یکی از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار دهید، عرضه نشدن گوشی وان هایپر در مدل‌های مختلف بوده و اینطور که پیداست، فقط در یک مدل و با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی طراحی و تولید شده است. توجه داشته باشید که این پایان ماجرا نبوده و موتورولا توانسته یک خشاب کارت حافظه جانبی را در گوشی قرار دهد تا بتوان حافظه آن را از طریق micro-SD به ۱ ترابایت افزایش داد.

نکته مهم: مکان قرارگیری کارت حافظه جانبی با خشاب سیم کارت به صورت اشتراکی است.

عملکرد دوربین گوشی Motorola One Hyper

گوشی موتورولا وان هایپر

دوربین اهمیت بسیار زیادی در گوشی های هوشمند دارد و نمی‌توان از اهمیت آن به راحتی عبور کرد. گوشی جدید موتورولا دارای یک ماژول با دوربین دوگانه و سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8 به همراه سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با میدان دید ۱۱۸ درجه برخوردار است، اما چیزی که توجه ما را به خود جلب کرده را می‌توان طراحی خاص ماژول و بدنه دستگاه دانست.

ماژول دوربین بخش عقب با بدنه ترکیب شده و در قسمت پایین هم شاهد طراحی همانند نقطه چین هستیم که توانسته ظاهر آن را جذاب کند. بد نیست بدانید دوربین موتورولا وان هایپر از لایو فوکوس، پانوراما، HDR و اسلوموشن پشتیبانی می‌کند، حتی فیلترهای Quad Bayer هم می‌توانند در دوربین عقب و جلو باعث ثبت تصاویر باکیفیت شود.

گوشی موتورولا وان هایپر

بد نیست بدانید گوشی جدید سلفی مجهز به سنسور سلفی ۳۲ مگاپیکسلی پاپ آپ بوده که از HDR پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است دوربین سلفی دارای قابلیت Night Vision بوده که می‌تواند تصاویر سلفی در محیط کم نور را شفاف‌تر نماید. در مجموع می‌توان عملکرد دوربین گوشی جدید موتورولا را قابل قبول ارزیابی کرد.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی جدید موتورولا قدرت خود را از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند، همچنین شاهد پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع ۴۵ وات هم هستیم. توجه داشته باشید شارژر ۱۵ وات درون جعبه دستگاه قرار دارد و شما باید شارژر ۴۵ وات را به صورت جداگانه خریداری کنید. امنیت را می‌توان یکی دیگر از بخش های مهم گوشی به حساب آورد و ما شاهد قرارگیری حسگر اثر انگشت در بخش عقب دستگاه هستیم. قرارگیری حسگر اثر انگشت درون نمایشگر می‌توانست ارزش دستگاه را بیشتر ارتقاء دهد.

سایر ویژگی های گوشی موتورولا وان هایپر :

  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • نسخه پنجم بلوتوث
  • وای فای

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی موتورولا وان هایپر در رنگ‌های Fresh Orchid و Deepsea Blue و همچنین Dark Amber تولید و عرضه خواهد شد. اینطور که پیداست، این دستگاه با قیمت ۴۰۰ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. افرادی که تمایل به داشتن گوشی هوشمند با قیمت مناسب و کارآیی قابل قبول دارند، می‌توانند موتورولا وان هایپر را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی مدنظر داشته باشند؛ البته ظاهر زیبای آن را هم نباید نادیده گرفت.          منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود