آشنایی با ویژگی های گوشی اوپو ای ۹۱ (Oppo A91)

1 4,191

شرکت اوپو از گوشی جدید خود با نام اوپو ای ۹۱ (Oppo A91) رونمایی کرد. در این بخش شما را با مشخصات فنی گوشی هوشمند اوپو A91 آشنا کنیم.

یکی دیگر از شرکت‌های چینی که به تازگی موفق شد دو گوشی هوشمند جذاب و باکیفیت را معرفی کند، اوپو (Oppo) نام دارد. اینطور که پیداست، یکی از گوشی‌ها باکیفیت بالاتری نسبت به مدل دوم تولید شده که همین مسئله ما را مجبور کرد به نقد و بررسی مدل پیشرفته‌تر بپردازیم. نام تجاری گوشی پیشرفته جدید این کمپانی چینی، اوپو ای ۹۱ بوده و دارای امکانات قابل قبولی همانند دوربین چهارگانه می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم گوشی اوپو ای ۹۱ (Oppo A91) را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

اوپو ای ۹۱ – Oppo A91

اینطور که پیداست، تولید گوشی های هوشمند با حاشیه کم به یک روند مهم در این صنعت تبدیل شده و در صورتی که شرکت‌ها هیچ توجهی به آن نداشته باشند، قطعا با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد و نمی‌توانند نظر مخاطبین را به خود جلب کنند. شرکت اوپو با در نظر گرفتن اهمیت تولید گوشی های با حاشیه کم، توانست گوشی اوپو ای ۹۱ را طراحی کند که البته باید ظاهر زیبای آن را مورد تایید قرار دهیم.

طراحی گوشی جدید اوپو به گونه‌ای بوده که کاربران با گرفتن آن در دستان خود، احساس بسیار خوب و ویژه‌ای خواهند داشت. همچنین بدنه آن دارای کیفیت بالایی بوده و دارای رنگ‌بندی جذاب هم می‌باشد که همه آن‌ها سبب خواهند شد آینده درخشانی برای گوشی جدید اوپو رقم بخورد.

گوشی اوپو ای 91

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی اوپو ای ۹۱ با وزن ۱۷۲ گرم، مجهز به صفحه نمایش ۶٫۴ اینچ آمولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۲۰ خواهد بود. با این که اطلاعات دقیقی از نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه منتشر نشده است، اما می‌توان به راحتی نسبت بالای ۸۶ درصد را برای آن، تخمین زد.

امروزه گوشی‌های هوشمند به دلیل سخت افزار قدرتمندی که دارند، وزن بالاتری (بالای ۲۰۰ گرم) خواهند داشت، اما شرکت اوپو توانسته با توجه به کیفیت بالای دستگاه، وزن را پایین ۲۰۰ گرم و در حد تعادل حفظ کند که جای تحسین دارد. ما با قاطعیت می‌توانیم بگوییم گوشی جدید اوپو با ظاهر جذابی که دارد، می‌تواند به راحتی و فقط با یک نگاه مشتریان، توجه را به خود جلب کند. در صورتی که ظاهر گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد، باید بگوییم اوپو ای ۹۱ را از دست ندهید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم تمام گوشی های هوشمند را می‌توان سیستم عامل و رابط کاربری عنوان کرد. اینطور که پیداست، گوشی جدید اوپو مجهز به رابط کاربری Color 6.1 بوده که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۹ پای می‌باشد. شاید انتخاب سیستم عامل اندروید ۹ پای کار چندان صحیحی نبوده است، اما قطعا در آینده نزدیک اقدام به انتشار آپدیت اندروید ۱۰ خواهد کرد و این مسئله دور از ذهن نیست.

سخت افزار گوشی اوپو ای ۹۱

شرکت اوپو برای گوشی جدید خود از تراشه هشت هسته‌ای ۱۲ نانومتری مدیاتک ام تی ۶۷۷۱ وی هلیو پی ۷۰ استفاده کرده است. اینطور که پیداست، پردازنده گرافیکی این گوشی هم Mali-G72 MP3 بوده که در کنار پردازنده اصلی می‌تواند قدرت بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد. بدون تردید قدرت سخت افزاری می‌تواند موجب موفقیت یا عدم موفقیت گوشی های هوشمند شود و شرکت اوپو فقط روی ظاهر سرمایه‌گذاری نکرده است، زیرا افراد زیادی هستند که سخت افزار برایشان اهمیت زیادی دارد.

گوشی جدید اوپو می‌تواند بازی های سنگین زیادی را به راحتی و با نهایت جزئیات گرافیکی اجرا کند؛ کاربران و علاقه‌مندان به دنیای گیم نباید کوچک‌ترین نگرانی در این رابطه داشته باشند.

اینطور که پیداست، اوپو A91 مدل‌های مختلفی ندارد و تنها در یک مدل با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. توجه داشته باشید که این گوشی مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی بوده و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی تا ۲۵۶ گیگابایت از طریق میکرو اس دی هم وجود دارد. در صورتی که شرکت اوپو راه جایگزین برای افزایش فضای ذخیره‌سازی را در نظر نمی‌گرفت، قطعا کاربران زیادی نا امید می‌شدند و این نتیجه خوبی را به دنبال نداشت.

عملکرد دوربین گوشی Oppo A91

گوشی اوپو ای 91

گوشی اوپو ای ۹۱ دارای دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.2، سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4 می‌باشد. همانطور که می‌دانید، سنسور اولترا واید و سنسور ماکرو در کنار یکدیگر می‌توانند تصاویری از فاصله نزدیک و با جزئیات بسیار بالا را ثبت کنند. بد نیست بدانید کلیه سنسورها در یک ماژول عمودی و در سمت چپ قرار گرفته‌اند.

دوربین گوشی اوپو ای ۹۱ را می‌توان مجهز به قابلیت‌هایی همانند پانوراما، HDR، لایو فوکوس، اسلوموشن و سایر موارد عنوان کرد که هر کدام می‌توانند تاثیر بسزایی در ثبت تصاویر باکیفیت داشته باشند.

علاقه‌مندان به دوربین سلفی هم باید بدانند با خرید گوشی اوپو ای ۹۱ می‌توانند از سنسور سلفی ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده کنند. همانطور که در تصاویر هم مشخص است، این سنسور سلفی در بالا و مرکز نمایشگر قرار دارد. در حالت کلی می‌توان عملکرد کلیه سنسورهای دوربین گوشی اوپو ای ۹۱ را فوق‌العاده توصیف کرد.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی اوپو ای 91

گوشی هوشمند اوپو A91 قدرت خود را از باتری ۴۰۲۵ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند، همچنین شاهد پشتیبانی دستگاه از فناوری شارژ سریع ۳۰ وات هستیم که می‌تواند ظرف مدت زمان ۳۰ دقیقه، باتری را از صفر به ۵۰ درصد برساند. شرکت اوپو در زمینه امنیت هم از حسگر اثر انگشت باکیفیت درون صفحه نمایش استفاده کرده که سرعت بالای آن در تشخیص اثر انگشت کاربران، می‌تواند تجربه خوبی را رقم بزند.

سایر ویژگی‌های گوشی اوپو ای ۹۱ :

  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • نسخه ۵٫۰ بلوتوث
  • رادیو
  • پشتیبانی از OTG
  • شتاب سنج
  • وای فای
  • GPS
  • قطب نما

گوشی جدید اوپو در سه رنگ آبی، آبی تیره و قرمز با قیمت تقریبی ۲۸۸ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. کاربرانی که قصد خرید گوشی هوشمند دارند و بودجه متوسط در اختیار دارند، بهتر است گوشی اوپو ای ۹۱ را به خوبی مورد بررسی قرار دهند، زیرا می‌تواند نظر آن‌ها را به راحتی جلب کند.  منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
1 نظر
  1. فاطمه می‌گوید

    من این گوشی رو می خوام و میشه فقط ۳ میلیون این گوشی رو بدید ممنون

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود