ویژگی های گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت (Galaxy S10 Lite)

0 4,339

گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت (Galaxy S10 Lite) معرفی شد. ما هم اکنون قصد داریم مشخصات فنی گوشی گلکسی S10 Lite را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

شرکت سامسونگ از جدیدترین گوشی هوشمند خود که مدل ارزان قیمت سری گوشی های گلکسی اس ۱۰ می‌باشد، رونمایی کرد. اینطور که پیداست، نام گوشی جدید سامسونگ، گلکسی اس ۱۰ لایت بوده و دارای ویژگی و مشخصات فنی بسیار بالایی می‌باشد. در مدت اخیر شاهد انتشار شایعات و خبرهای غیر رسمی زیادی بودیم که پیرامون گوشی جدید سامسونگ منتشر می‌شد، اما هم اکنون غول تکنولوژی کره جنوبی از گوشی هوشمند جدید خود در CES 2020 رونمایی به عمل آورده است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت (Galaxy S10 Lite) بپردازیم.

گلکسی اس ۱۰ لایت –  Galaxy S10 Lite

بدون تردید باید از همین ابتدا به ظاهر زیبا و جذاب گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۰ لایت اشاره کنیم که می‌تواند نظر کاربران زیادی را به سوی خود جلب کند. شرکت سامسونگ سعی کرد در کنار مشخصات سخت افزاری قابل قبول، طراحی زیبایی هم برای گوشی جدید خود در نظر بگیرد و اجرا کند که به نظر می‌رسد تا حد زیادی موفق عمل کرده است، علی‌الخصوص ماژول جذاب دوربین که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

گلکسی اس 10 لایت گوشی هوشمند جدید سامسونگ با داشتن ۱۸۶ گرم وزن، در دو مدل تک سیم و دو سیم کارت طراحی و تولید شده است. بر اساس اطلاعات موجود، این دستگاه مجهز به صفحه نمایش سوپر آمولد پلاس ۶٫۷ اینچ با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۲۰ می‌باشد. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه گلکسی S10 Lite هم در حدود ۸۷٫۸ درصد است. بر اساس اطلاعات موجود، گوشی هوشمند جدید سامسونگ مجهز به نمایشگر همیشه روشن (Always-On) بوده و از HDR هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

کسانی که گوشی گلکسی S10 لایت را خریداری کنند و در دست خود بگیرند، احساس بسیار خوبی خواهند داشت، زیرا بدنه آن جنس بسیار خاصی دارد که می‌تواند نظر کاربران زیادی را به سوی خود جلب کند. همانطور که می‌دانید، ظاهر دستگاه تاثیر بسیار زیادی روی نظر مخاطبین برای خرید یا عدم خرید گوشی هوشمند خواهد داشت و شرکت سامسونگ توانسته این قمار را در نتایج اولیه به سود خود تمام کند.

گلکسی اس 10 لایت بر اساس اطلاعات موجود، گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت مجهز به رابط کاربری One UI 2 بوده که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ است؛ در حقیقت کلیه کاربران می‌توانند از جدیدترین قابلیت‌های سیستم عامل گوگل بهره‌مند شوند، بدون آن که بخواهند چشم انتظار زمان عرضه آن توسط کمپانی کره‌ای باشند و این یک امتیاز به حساب می‌آید.

مشخصات سخت افزاری گوشی Galaxy S10 Lite

شرکت سامسونگ از تراشه هشت هسته‌ای ۷ نانومتری کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ برای گلکسی S10 Lite استفاده کرده که می‌تواند در کنار پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 640، قدرت و سرعت عملکرد بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد.

بدون تردید گوشی Galaxy S10 Lite با داشتن این تراشه و پردازنده گرافیکی قدرتمند می‌تواند کلیه بازی‌های سنگین را با نهایت جزئیات گرافیکی نمایش دهد، حتی بعید به نظر می‌رسد در برابر اجرای سنگین‌ترین داده‌ها هم کم بیاورد.

اینطور که پیداست، گوشی جدید سامسونگ در دو مدل و بر اساس تفاوت در میزان رم تولید شده‌اند که عبارتند از:

  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

نکته مهم: ۱۲۸ گیگابایت پایان راه فضای ذخیره‌سازی حافظه داخلی گلکسی اس ۱۰ لایت نبوده و امکان افزایش آن به وسیله یک حافظه جانبی میکرو اس دی تا ۱ ترابایت هم وجود دارد.

عملکرد دوربین گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت

گلکسی اس 10 لایت گوشی هوشمند جدید و قدرتمند سامسونگ دارای دوربین سه‌گانه در بخش عقب بوده که شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0، سنسور ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ۵ مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 می‌باشد. توجه داشته باشید سنسور اصلی دارای ویژگی Super Steady OIS بوده که برای نخستین بار شاهد آن هستیم و تاثیر زیادی در ثبت تصاویر با کیفیت دارد.

دوربین گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت از پانوراما، HDR، لایو فوکوس، اسلوموشن و سایر ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کند، همچنین توانایی فیلمبرداری بسیار خوبی هم دارد و جایی برای بحث باقی نخواهد گذاشت. کافی است یک لحظه فکر کنید تماشای فیلم یا تصاویر ثبت شده در یک گوشی بدون حاشیه همانند گلکسی اس ۱۰ لایت تا چه اندازه می‌تواند لذت‌بخش باشد.

این گوشی هوشمند در حفره روی صفحه نمایش دارای سنسور سلفی قدرتمند ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 بوده و می‌تواند تصاویر باکیفیتی را ثبت کند. گوشی جدید سامسونگ می‌تواند تصاویر بسیار زیبایی را در شب و روز به واسطه ویژگی‌هایی همانند Night Mode ثبت و ضبط کند.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی جدید سامسونگ قدرت خود را از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند، همچنین شاهد پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع هم هستیم. کسانی که به دنبال افزایش ایمنی دستگاه هستند، می‌توانند قفل اثر انگشت را فعال سازی کنند و باید بدانید که این گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت اپتیکال درون نمایشگر است.

سایر ویژگی‌های گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت :

  • اسپیکرهای قوی
  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • حذف نویز با میکروفون اختصاصی
  • شتاب سنج
  • قطب نما
  • Samsung DEX
  • ANT+
  • GPS
  • NFC

گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت در سه رنگ سفید (Prism White)، مشکی (Prism Black) و آبی (Prism Blue) در دسترس قرار خواهد گرفت و قیمت آن هم در حدود ۶۵۰ یورو اعلام شده است.    منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود