بررسی گوشی گلکسی ای ۳۰ اس (Galaxy A30s) ؛ مدل پیشرفته گلکسی ای ۳۰

0 4,393

شرکت سامسونگ از مدل پیشرفته گلکسی ای ۳۰ (Galaxy A30) با نام گلکسی ای ۳۰ اس (Galaxy A30s) رونمایی کرد. گوشی ارزان قیمت جدید سامسونگ مجهز به دوربین سه‌گانه است.

سامسونگ در ادامه روندی که برای تولید گوشی های مقرون به صرفه سری A آغاز کرد، وارد فاز جدیدی شده است. برند هواوی و شیائومی که در زمینه تولید محصولات باکیفیت و ارزان توانستند موفقیت زیادی به دست آورند، باعث شدند تا سامسونگ هم به این میدان مبارزه وارد شود و گوشی های میان‌رده‌ای را از A10 تا A90 تولید کند. یکی از گوشی های مقرون به صرفه سری A را می‌توان گلکسی ای ۳۰ دانست که هم اکنون شاهد عرضه مدل جدید آن، یعنی گلکسی ای ۳۰ اس هستیم. ما قصد داریم شما را گوشی Galaxy A30s را مورد بررسی قرار دهیم.

گلکسی ای ۳۰ اس – Galaxy A30s

گوشی گلکسی ای 30 اس

دوستان عزیز، گوشی گلکسی ای ۳۰ به دلیل قابلیت‌ها و قیمت مناسبی که دارد، فروش خوبی را در بازار ایران به دست آورد و به همین دلیل، پیشبینی می‌شود که مدل جدید گلکسی ای ۳۰ اس هم بتواند موفقیت‌های خوبی را کسب کند. این دستگاه با وزن ۱۶۶ گرم، تنها ۱ گرم افزایش را نسبت به مدل قبلی تجربه کرده است.

گوشی جدید سامسونگ گلکسی A30 ظاهر بسیار جذابی دارد و می‌تواند نظر کاربران را به خوبی جلب کند. این گوشی حاشیه بسیار کمی دارد و دکمه‌های پاور و حجم صدا هم در سمت راست دستگاه قرار گرفته است.

گوشی گلکسی ای ۳۰ اس مجهز به صفحه نمایش ۶٫۴ اینچ سوپر آمولد با وضوح ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹٫۵ می‌باشد، همچنین نسبت نمایشگر به بدنه اسمارت فون هم ۸۴٫۹ درصد است؛ این نسبت بالای نمایشگر به بدنه به خوبی نشان می‌دهد که اکثر فضای جلوی گوشی از نمایشگر تشکیل شده است.

لازم به ذکر است که بدنه این دستگاه دارای طراحی جالبی بوده و هنگامی که در برابر نور گرفته می‌شود، جذابیت و بازتاب جالبی دارد. تنها تفاوت مدل جدید با مدل ای ۳۰ را در بخش صفحه نمایش می‌توان وضوح تصویر دانست که با اندکی کاهش مواجه شده است، اما هیچ تاثیری بر روی کیفیت و عملکرد دستگاه ندارد. گوشی جدید سامسونگ دارای محافظ صفحه نمایش هم می‌باشد، اما اطلاعاتی درباره مدل آن در دسترس نیست ولی احتمالا از کورنینگ گوریلا گلس ۳ همانند با مدل گلکسی ای ۳۰، استفاده شده است؛ این محافظ صفحه نمایش می‌تواند از نمایشگر در برابر حوادث احتمالی محافظت به عمل آورد.

این اسمارت فون مجهز به سیستم عامل اندروید ۹ پای بوده و قطعا در آینده نزدیک توانایی آپدیت و نصب اندروید ۱۰ را هم خواهد داشت؛ توجه داشته باشید که نصب اندروید ۱۰ نیازمند آماده‌سازی شرایط توسط سامسونگ بوده و باید منتظر بود و دید که در آینده چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

گوشی های سامسونگ همواره در زمینه رابط کاربری توانسته‌اند رضایت مخاطبین را جلب کنند و مشخصات نرم افزاری گلکسی A30s هم می‌تواند رضایت توسعه‌دهندگان و کاربران را جلب کند.

آیا گوشی گلکسی ای ۳۰ اس دارای سخت افزار مناسبی است؟

گوشی گلکسی ای 30 اس

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت سامسونگ هیچگونه تغییری را در سخت افزار گلکسی ای ۳۰ اس ایجاد نکرده و همانند مدل قبل دارای تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس ۷۹۰۴ (۱۴ نانومتری) می‌باشد که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2، قدرت دستگاه را تامین می‌کند. توجه داشته باشید که قدرت این گوشی برای اجرای اکثر بازی های اندروید، کافی‌ست، اما قطعا امکان تجربه بازی‌های سنگین با گرافیک و جلوه‌های بصری خارق‌العاده را نمی‌توان انتظار داشت.

گلکسی ای 30 اس - 8

گوشی جدید میان‌رده سامسونگ در سه مدل با رم و حافظه داخلی متفاوت عرضه خواهد شد که عبارتند از:

  • ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

توجه داشته باشید که گوشی گلکسی ای ۳۰ اس مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی بوده که امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی تا ۱ ترابایت را فراهم می‌کند. همانطور که می‌دانید، فضای ذخیره‌سازی داخلی این گوشی بر اساس نیازهای کاربران مختلف در نظر گرفته شده و می‌تواند کافی باشد، اما اگر نیازمند فضای بیشتری هستید، می‌توانید حافظه‌های جانبی گوناگونی را خریداری نمایید.

عملکرد دوربین Galaxy A30s

گوشی گلکسی ای 30 اس

گوشی هوشمند جدید سامسونگ توانسته در زمینه دوربین نسبت به مدل قبلی A30، توانمندتر باشد. اینطور که پیداست این اسمارت فون مجهز به دوربین سه‌گانه در بخش عقب با سنسور اصلی ۲۵ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.7، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق f/2.2 شده است.

همانطور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، سنسورهای دوربین گلکسی A30s به صورت عمودی در یک ماژول قرار گرفته‌اند و همچنین یک فلاش ال ای دی هم در پایین آن‌ها قرار دارد. دوربین گوشی جدید سامسونگ گلکسی A30s از پانوراما، HDR، اسلوموشن و لایو فوکوس به همراه سایر ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کند.

همچنین دارای یک سنسور ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 در بخش سلفی می‌باشد. گوشی گلکسی ای ۳۰ مجهز به دوربین دوگانه بود و با قرار گرفتن سه سنسور در بخش عقب مدل پیشرفته آن، می‌توان گفت از اقبال بیشتری برخوردار خواهد بود.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی گلکسی ای 30 اس

گوشی گلکسی ای ۳۰ اس هم قدرت خود را مشابه گوشی گلکسی ای ۳۰ از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری دریافت می‌کند، همچنین هر دو مدل از فناوری شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند باتری را در مدت زمان ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه یا کمتر از ۰ تا ۱۰۰ درصد، شارژ کند. این اسمارت فون در زمینه امنیت هم توانسته با سنسور اثر انگشت درون صفحه نمایش و سرعت بالای تشخیص آن، گام بزرگی در زمینه تولید گوشی گلکسی ای ۳۰ اس بردارد؛ لازم به ذکر است که گوشی گلکسی ای ۳۰ مجهز به حسگر اثر انگشت در بخش عقب بوده است.

سایر ویژگی‌های Galaxy A30s را می‌توان موارد زیر عنوان کرد:

  • وای فای
  • نسخه ۵ بلوتوث
  • پشتیبانی از OTG
  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری

گوشی گلکسی ای 30 اس

بد نیست بدانید که گوشی جدید گلکسی ای ۳۰ اس در ۴ رنگ مشکی (Prism Crush Black)، سفید (Prism Crush White)، سبز (Prism Crush Green) و Prism Crush Violet2 در دسترس قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که سیم کارت و حافظه جانبی را می‌توان در سمت چپ دستگاه قرار داد و پورت جک هدفون هم در پایین گوشی و در کنار پورت شارژ قرار گرفته است.

افرادی که بودجه بالایی برای خرید گوشی های هوشمند جدید در نظر نگرفته‌اند و از طرفی علاقه‌مند به داشتن یک دستگاه مجهز به دوربین سه‌گانه مقرون به صرفه می‌باشد، می‌توان گفت که بهترین انتخابشان در حال حاضر می‌تواند گلکسی ای ۳۰ اس باشد.

منبع: گوشـی سنتـر
شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود