ویژگی های اپل ایرپاد پرو

0 7,324

شرکت اپل از جدیدترین هدفون بیسیم خود با نام ایرپاد پرو (Apple Airpods Pro) رونمایی کرد. ما در این بخش قصد داریم اپل ایرپاد پرو را مورد بررسی قرار دهیم.

اپل ایرپاد پرو را نمی‌توان جایگزینی برای سایر ایرپادهای استاندارد معرفی کرد، اما همانطور که از نام این محصول پیداست، یک نسخه برتر از سایر ایرپادهای اپل بوده و ویژگی‌های بیشتری دارد؛ قابلیت‌های اصلی این هدفون بی سیم را می‌توان سبک بودن، حذف نویز ، مقاومت در برابر آب و چند ویژگی منحصر به فرد و جالب دیگر دانست.

طراحی و ویژگی های اپل ایرپاد پرو

AirPods Pro شرکت اپل از طراحی داخلی جذابی برخوردار بوده و مجهز به دو میکروفون است؛ این دو میکروفون برای آنالیز صداهای درونی و بیرونی در ایرپاد پرو قرار گرفته‌اند. این هدفون به طور مداوم صدا را مطابق با هندسه گوش کاربر و موقعیت آن تنظیم خواهد کرد. برای برقراری تعادل میان فشار از یک سیستم خاص همانند تهویه استفاده می‌شود؛ بنابراین هر فردی که از این هدفون بیسیم اپل استفاده می‌کند، هیچ گونه ناراحتی را احساس نخواهد کرد.

اپل ایرپاد پرو

یکی از کاربردهای دو میکروفون موجود در ایرپاد پرو را می‌توان مربوط به سیستم حذف نویز دانست ؛ میکروفون خارجی روی سر و صدای محیط نظارت کرده و سپس یک سیگنال صوتی معکوس برای از بین بردن آن ایجاد می‌کند. میکروفون داخلی می‌تواند صدای داخل هدفون را نظارت کند تا بهترین کیفیت صدا را تجربه کنید.

اپل ایرپاد پرو به لطف IPX4 در برابر آب و عرق مقاوم بوده و شما می‌توانید از آن در سالن ورزشی یا هنگام دویدن استفاده کنید. همچنین لازم نیست نگران خراب شدن آن‌ها با عرق ناشی از فعالیت های ورزشی خود باشید.

نکته: استفاده از ایرپاد جدید اپل در استخر ممنوع است، زیرا احتمال خرابی برای آن وجود دارد.

اپل ایرپاد پرو

توجه داشته باشید که دیواره‌های هدفون به فشار حساس هستند، بنابراین برای انجام عملکردهای مختلف می‌توانید آن‌ها را فشار دهید. با فشار دادن و نگه داشتن کنار هدفون می‌توانید بین قابلیت حذف نویز و حالت شفاف جابجا شوید؛ در حالت شفاف شاهد برقراری تعادل میان صدای محیط و صدای درونی خواهیم بود.

در نظر داشته باشید که با یک بار فشار دادن، پخش یا توقف آهنگ برای شما فعال می‌گردد و با دو بار فشار دادن به جستجوی آهنگ‌ها پرداخته و سه بار هم قابلیت به عقب برگشتن آهنگ را فراهم می‌کند.

تمام پردازش‌ها توسط پردازنده صوتی H1 که در نسل دوم AirPods هم یافت می‌شود، انجام خواهند شد. AirPods Pro همانند سایر ایرپادهای استاندارد هوشمند بوده و شما می‌توانید برای نگه داشتن پخش موسیقی، آن را از گوش خود بیرون آورده و مجددا برای ادامه پخش موسیقی روی گوش قرار دهید.

به نظر می‌رسد AirPods Pro هم از ویژگی‌های اشتراک گذاری صوتی با دستگاه‌های iOS و iPadOS پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید چند AirPods Pro یا سایر مدل های استاندارد AirPods را به یک دستگاه متصل کرده و به همان محتوا گوش دهید.

باتری اپل ایرپاد پرو

با وجود تمام ویژگی های جدید و طراحی جذابی که در ایرپاد پرو شاهد هستیم، عمر باتری اپل ایرپاد پرو نسبت به سایر مدل‌ها تغییری نکرده و همان ۵ ساعت است. در صورتی که قابلیت حذف نویز هنگام گوش دادن موسیقی فعال باشد، دوام باتری ۴٫۵ ساعت خواهد بود، اما اگر در حالت کلی قصد مکالمه دارید، دوام ۳٫۵ ساعت را تجربه خواهید کرد. توجه داشته باشید که ایرپاد پرو را می‌توانید با قاب مخصوص شارژ کنید و این کار می‌تواند مجموعا ۲۴ ساعت دوام را برای کار کردن ایرپاد در اختیارتان قرار دهد؛ شما باید قاب را هم با استفاده از Lightning cable ، شارژ کنید. بر اساس اطلاعات موجود، شرکت اپل قصد دارد جدیدترین هدفون بیسیم خود را با قیمت ۲۴۹ دلار عرضه کند.

اپل ایرپاد پرو

روش‌های افزایش کیفیت صدای اپل ایرپاد پرو

بر اساس اطلاعات موجود، ایرپاد اپل ممکن است هنگام کار نتواند خروجی صدای خوبی را ارائه دهد که آموزش کامل رفع مشکل را هم در این نقد و بررسی برای شما عزیزان قرار داده‌ایم.

۱: اپل ایرپاد خود را آپدیت کنید

اولین روش برای بهبود صدا در AirPods Pro این است که از بروزرسانی آن‌ها اطمینان حاصل کنید. در حقیقت هدف شرکت اپل از بروزسانی ایرپادهای خود بهبود کیفیت صدا است، البته شاید شما هرگز متوجه بروزسانی ایرپاد اپل خود نشده باشید، زیرا ایرپادها برای بروزرسانی خودکار تنظیم شده‌اند. با این حال، شما می‌توانید ایرپاد اپل خود را به صورتی تنظیم کنید که بروزرسانی‌های دستی آن را هم مورد بررسی قرار دهید. در ادامه روش آپدیت ایرپاد پرو اپل را به شما آموزش خواهیم داد:

  • مطمئن شوید که اپل ایرپاد شما در محفظه شارژ قرار بگیرد.
  • حتما آیفون خود را به اینترنت متصل کنید.
  • AirPods Pro خود را در فاصله نزدیک با آیفون خود قرار دهید یا به آن متصل کنید.
  • اکنون AirPods Pro شما باید به طور خودکار بروزرسانی شود و در این حالت، کیفیت صدای آن بهتر خواهد شد.

۲: ANC را خاموش کنید

شاید عجیب به نظر برسد، اما یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود کیفیت صدای AirPods Pro ، خاموش کردن صدای فعال نویز (ANC) است. در حقیقت انجام این کار موجب حذف نویز یا صداهای اضافه شده و صدای اصلی را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار خواهد داد. در ادامه روش خاموش کردن ANC در اپل ایرپاد پرو را معرفی خواهیم کرد:

  • انگشت خود را از گوشه سمت راست بالای آیفون X یا آیپد دارای سیستم عامل iOS 12 یا بالاتر خود کشیده و Control Center را باز کنید.
  • در صورتی که دارای آیفون ۸ یا بالاتر هستید، برای باز کردن Control Center، از پایین صفحه را بکشید.
  • به مدت طولانی، نوار میزان صدا در AirPods Pro را فشار دهید.

همچنین می‌توانید سنسور force را بر روی ایرپاد خود فشار دهید تا بین حالت‌ها تغییر کند.

۳: ایرپاد اپل را به صورت دقیق در گوش بگذارید

در صورتی که AirPods Pro شما هنوز دارای صدای ناخوشایندی است، می‌تواند به این دلیل باشد که ایرپاد به خوبی در گوش شما قرار نگرفته است. در این شرایط، خوشبختانه نرم افزار Tip Fit به شما این امکان را می‌دهد که متوجه شوید آیا سایز اپل ایرپاد متناسب با گوش شما است یا خیر؟ همچنین از خروج صدا در اطراف گوش به محیط بیرون جلوگیری خواهد کرد. برای انجام این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • AirPods Pro را به گوشی خود متصل کنید.
  • تنظیمات را باز کرده و بلوتوث را انتخاب کنید.
  • AirPods Pro را انتخاب کنید.
  • به قسمت Ear Tip Fit Test رفته و مراحل را طی کنید.

در طول تست، چند موسیقی برای شما پخش می‌شود تا در آن هنگام، بهترین حالت قرارگیری اپل ایرپاد را در گوش خود برای رسیدن به بهترین کیفیت صدا متوجه شوید.

۴: اکولایزر را اصلاح کنید

بسته به نوع سرویس پخش موسیقی که استفاده می‌کنید، می‌توانید تنظیمات EQ را انجام دهید تا کیفیت صدا را به شدت بهبود ببخشید و صدای بسیار قدرتمندی ایجاد کنید. در این جا روش انجام این کار با دو مورد از محبوب‌ترین برنامه‌های پخش موسیقی به نام‌های Spotify و Apple Music آمده است که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

برای تغییر EQ در Spotify:

  • Spotify را باز کنید.
  • در صفحه اصلی، روی نماد تنظیمات ضربه بزنید.
  • Playback را انتخاب کنید.
  • به سمت پایین رفته و اکولایزر را انتخاب کنید.
  • تنظیمات مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام حالت برای شما بهتر به نظر می‌رسد. در صورت تمایل می‌توانید EQ را به صورت دستی تنظیم کنید.

برای دستیابی به باس‌های بیشتر، Bass Booster را انتخاب کنید یا ۶۰hz meter را در الویت قرار دهید.

برای تغییر EQ در Apple Music:

  • از طریق گوشی خود وارد تنظیمات شوید.
  • بخش Music را انتخاب کنید.
  • EQ را از لیست انتخاب کنید.
  • تنظیم EQ مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر هنوز هم با باس مشکل دارید، Bass Booster را انتخاب کنید.

با انجام این کار ساده، کیفیت صدا و باس بسیار بهتر از قبل خواهد شد.

۵: کیفیت صدا را افزایش دهید

آیا می‌دانید که ممکن است از برنامه پخش موسیقی خود، بهترین کیفیت موسیقی را به دست نیاورید؟ خوشبختانه، تغییر این تنظیمات با توجه به نوع سرویسی که از آن استفاده می‌کنید، آسان است. در ادامه ما به چگونگی بهبود کیفیت صدا در Spotify Premium خواهیم پرداخت:

  • Spotify را باز کرده و بر روی نماد تنظیمات ضربه بزنید.
  • Music Quality را انتخاب کنید.
  • High یا Very High را انتخاب کنید.

پس از تغییر این تنظیمات، موسیقی شما باید واضح‌تر شنیده شود. با این حال، نباید این نکته را فراموش کرد که این مسئله می‌تواند بر میزان استفاده از داده‌های Spotify، تاثیر منفی بگذارد. توجه داشته باشید که ۱۶۰kbps در کیفیت بالا و ۳۲۰kbps در رده کیفیت بسیار بالا تفاوت فاحشی با ۹۶kbps که کیفیت عادی به شمار می‌رود، خواهد داشت.

۶: اپل ایرپاد خود را شارژ کنید

اگرچه شارژ کردن اپل ایرپاد یک مسئله بدیهی و بسیار واضح است، اما گاهی فراموش می‌کنیم که ایرپادها پس از استفاده طولانی، نیاز به شارژ مجدد دارند. در حالت کلی، هر دستگاه صوتی که باتری کمی داشته باشد، در معرض کاهش صدا قرار دارد. در صورتی که چراغ ایرپاد اپل شما سبز باشد، یعنی دارای شارژ است، اما اگر چراغ آن قرمز باشد، یعنی نیاز به شارژ خواهد داشت.

همراهان عزیز وب سایت گوشی سنتر، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی درباره هدفون بی سیم جدید اپل در اختیارتان قرار دهیم. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

فایل ویدیویی Apple Airpods Pro

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود