نقد و بررسی گوشی هواوی Y9 2019 ؛ مقرون به صرفه‌ای کارآمد از چین

0 285

گوشی هواوی Y9 2019 دارای مشخصات فنی و قیمت مناسبی است. ما در این بخش با بررسی هواوی Y9 2019 همراه شما هستیم؛ این گوشی نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

غول تولید گوشی‌های موبایل در جهان یعنی هواوی، در سال ۲۰۱۸ به موفقیت بزرگی دست یافت و توانست شرکت بزرگ اپل را در جایگاه بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های موبایل شکست دهد و در رتبه دوم قرار بگیرد. آن‌ها در اکتبر سال ۲۰۱۸ محصول جدیدی در رده میان رده گوشی‌های خود عرضه و Huawei Y9 مدل ۲۰۱۹ را به بازار ارائه کردند. این گوشی هوشمند دارای قابلیت‌های خوبی بوده و می‌تواند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. بد نیست بدانید این گوشی در ایران هم طرفداران زیادی دارد و توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. ما در این مقاله قصد داریم گوشی هواوی Y9 2019 را مورد نقد و بررسی قرار دهیم؛ همراه ما باشید.

طراحی گوشی Huawei Y9 2019

گوشی هواوی Y9 2019 بسیار خوش دست بوده و هنگامی که آن را در دستان خود بگیرید، احساس خوبی خواهید داشت. پشت گوشی حالت شیشه‌ای براق دارد، اما کیفیت آن در حد عالی نیست و زود لکه‌دار می‌شود. حس راحتی هواوی وای ۹ مدل ۲۰۱۹ با وجود استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ، کاهش پیدا نکرده و نسبت به مدل ۲۰۱۸ این گوشی، بهبود پیدا کرده است. این گوشی در دو رنگ مشکی و آبی عرضه شده است.

مشخصات نمایشگر هواوی Y9 2019

گوشی هواوی Y9 2019 - 1 گوشی هواوی Y9 2019 - 1

نمایشگر ۶.۵ اینچی گوشی موبایل Huawei Y9 مدل ۲۰۱۹ وضوح عالی HD+ دارد و وجود ۳۹۷ پیکسل در هر اینچ آن هم نشان خوبی برای رنگ‌بندی مناسب و پویای گوشی همگام پخش فیلم خواهد بود. گوشی هواوی وای ۹ مدل ۲۰۱۹ دارای روشنایی و زاویه دید مناسبی بوده و در طول مدت استفاده از آن، چشمان شما دچار مشکل نخواهند شد. این گوشی موبایل دارای نسبت نمایشگر به بدنه ۸۲٫۸ درصد بوده و به خوبی حاشیه‌های کم آن را نشان می‌دهد. همچنین در بخش بالای این دستگاه شاهد طراحی ناچ هستیم که محل قرارگیری دو سنسور سلفی است. در حقیقت این گوشی را می‌توان به عنوان یکی از بهترین گوشی های هواوی با دوربین دوگانه سلفی به حساب آورد.

وجود دو حالت رنگی عادی و زنده هم سبب می‌شود که بتواند میزان آن را خودتان تنظیم کنید و به بهترین کنتراست برسید. این گوشی مجهز به سنسور تشخیص چهره است و عملکرد سریع و خوبی نسبت به مدل قبل دارد. گوشی از فناوری GPU-Turbo استفاده کرده که بهبود ۶۰ درصدی روی گرافیک صفحه نمایش ایجاد می‌کند و در کنار پردازنده قدرتمند آن، عملکرد بسیار درخشانی دارد.

سیستم عامل

گوشی موبایل هواوی y9 مدل ۲۰۱۹ مجهز به سیستم عامل اندروید ۸.۱ بهره بوده که به نظر می‌رسد، امکان مجهز شدن به نسخه بالاتر هم وجود داشت. نرم‌افزارها و ابزارهای قدرتمندی به واسطه این سیستم عامل روی گوشی قرار گرفته‌اند که می‌توان به سرویس‌های گوگل و نرم افزارهای ویرایش اسناد اشاره کرد. در حالت کلی می‌توان با قاطعیت گفت گوشی هوشمند هواوی Y9 2019 می‌تواند در زمینه نرم افزاری، قابلیت‌های خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

مشخصات سخت‌افزاری

huawei y9 2019 - 4 huawei y9 2019 - 4

هواوی در این مدل از تراشه کایرین ۷۱۰ استفاده کرده و مشابه مدل موفق Nova 3i است و می‌توان سرعت و قدرت آن را در حد قابل قبولی عنوان کرد. این گوشی هوشمند هواوی مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 بوده و در کنار تراشه قدرتمندی که دارد، می‌تواند موفقیت‌های خوبی را به دست آورد. لازم به ذکر است این گوشی هوشمند در چهار مدل مختلف و بر اساس تفاوت در میزان حافظه داخلی و رم عرضه شده است که عبارتند از:

  • ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

توجه داشته باشید که این دستگاه مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی بوده و شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی دلخواه خود را از طریق خرید یک میکرو اس دی افزایش دهید. لازم به ذکر است میکرو اس دی به صورت مشترک در خشاب سیم کارت جای خواهد گرفت و مکان قرارگیری آن هم در سمت راست و در قسمت بالای کلید پاور است.

عملکرد دوربین هواوی وای ۹ (۲۰۱۹)

گوشی هواوی Y9 2019 - 2 گوشی هواوی Y9 2019 - 2

گوشی جدید هواوی دارای دوربین دوگانه در بخش عقب بوده که در یک ماژول عمودی و در سمت چپ دستگاه قرار گرفته‌اند. همچنین یک فلاش ال ای دی هم در پایین ماژول قرار گرفته است. توجه داشته باشید که سنسورهای این دوربین دوگانه شامل یک سنسور ۱۳ مگاپیکسل اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق تشکیل می‌دهد. این گوشی می‌تواند تصویربرداری را با فناوری هوش مصنوعی انجام دهد که در نتیجه باعث افزایش کیفیت تصاویر خواهد شد.

در بخش جلو هم شاهد قرارگیری دو سنسور سلفی ۱۶ و ۲ مگاپیکسل هستیم که البته سنسور ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق باعث افزایش کیفیت و ثبت تصاویر جذاب خواهد شد. برنامه دوربین این گوشی هواوی قابلیت‌های خوبی همانند پانوراما را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین توجه داشته باشید که گشودگی دیافراگم پایین می‌تواند باعث شود عملکرد بسیار خوبی در محیط‌های کم نور داشته باشد که در نتیجه می‌توان گفت کیفیت تصاویر افزایش پیدا خواهد کرد.

مشخصات باتری و سایر قابلیت‌ها

باتری گوشی موبایل هواوی وای ۹ ۲۰۱۹ معادل ۴ هزار میلی آمپر ساعت بوده و می‌تواند تا ۵۲ ساعت مکالمه را شامل شود. همچنین طبق گفته هواوی، باتری این گوشی تا ۹ ساعت بازی مداوم یا ۶۵ ساعت پخش فیلم را ممکن می‌کند که البته تست‌های صورت گرفته بهتر می‌تواند حقیقت بودن این ادعا را اثبات کند. هنوز هم مشخص نیست که چرا این گوشی همچنان از استاندارد میکرو USB استفاده می‌کند و یقینا در برابر گوشی‌های رقیب که از USB Type-C بهره می‌برند، حرفی برای گفتن نخواهد داشت. این استاندارد بسیار سریع بده و نرخ انتقال داده بهتری را خواهد داشت. توجه داشته باشید این گوشی هوشمند مجهز به حسگر اثر انگشت در بخش عقب است و عملکرد خوبی دارد.

جمع‌بندی نهایی

در حالت کلی هواوی وای ۹ ۲۰۱۹ با توجه به قیمت ۲۲۰ یورویی، انتخاب بسیار خوبی با توجه به وضعیت نامناسب ارز در کشورمان است. استفاده از پردازنده قو‌ی‌تر و همچنین صفحه نمایشی با رنگ‌های زنده و پویا، نکات بسیار مهمی است که Y9 2019 را در شرایط بهتری نسبت به نسخه قبلی قرار می‌دهد.

قابلیت صوتی Huawei وای ۹ ۲۰۱۹ کمی عملکرد ضعیفی دارد، اما استفاده از جک ۳.۵ میلی‌متری برای کاربرانی که قصد وصل هدفون به گوشی خود را دارند، مورد جذابی است که وجودش در هر رده از گوشی‌های موبایل یک حسن محسوب می‌شود.

همراهان عزیز وب سایت گوشی سنتر، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی درباره گوشی هواوی Y9 2019 در اختیارتان قرار دهیم. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود