با این ۵ روش، مشکل کار نکردن صفحه لمسی گوشی اندروید را حل کنید

0 9,145

صفحه لمسی گوشی را می‌توان بسیار حساس توصیف کرد. ما در این مقاله ۵ روش حل مشکل کار نکردن صفحه لمسی گوشی اندروید را آموزش خواهیم داد.

یکی از مشکلات ترسناکی که می‌تواند برای گوشی هوشمند ایجاد شود را می‌توان عمل نکردن صفحه نمایش لمسی دانست. افرادی که این مشکل را تجربه کرده‌اند، به خوبی می‌توانند حس بد لحظه اول را درک کنند، اما نگران نباشید، زیرا ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید مشکل کار نکردن صفحه لمسی گوشی اندرویدی را پیدا یا حل کنید؛ با ما همراه باشید.

۱: آیا صفحه نمایش گوشی شما شکسته است؟

دوستان عزیز، در مرحله اول نمی‌توانید به شکسته شدن نمایشگر گوشی هوشمند، مشکوک شوید، زیرا ممکن است یک اختلال نرم افزاری وجود داشته باشد. شما می‌توانید با نگه داشتن دکمه پاور و سپس انتخاب گزینه راه‌اندازی مجدد (ReStart)، مشکل نرم افزاری احتمالی را حل نمایید.

در صورتی که مشکل شما با راه‌اندازی مجدد حل نشود، باید وارد Safe Mode شوید؛ در حالت ایمن، کلیه برنامه‌های شخص ثالث غیرفعال خواهند شد و به همین دلیل می‌توان با قاطعیت، مشکل نرم افزاری را رد یا تایید کرد.

نکته: برای ورود به حالت ایمن دستگاه باید دکمه پاور را نگه دارید، سپس گزینه Power Off را لمس کرده و مجددا نگه دارید تا سوالی مبنی بر ورود به حالت Safe Mode مطرح شود که در ادامه باید Accept را انتخاب کنید و منتظر بمانید. برای خارج شدن از حالت ایمن، کافی‌ست دکمه پاور را نگه دارید و گزینه ReStart را انتخاب کنید.

۲: حذف کردن محافظ نمایشگر

شاید باورکردنی نباشد، اما گاهی اوقات علت اصلی کار نکردن نمایشگر لمسی گوشی اندرویدی را می‌توان وجود محافظ صفحه نمایش دانست که مانع از لمس صحیح دستگاه می‌شود. در حقیقت، ممکن است در ساخت برخی گلس‌ها از مواد نامرغوبی استفاده شده باشد و همین موضوع سبب شود تا نمایشگر گوشی به درستی کار نکند.

در صورتی که به تازگی محافظ صفحه نمایش خود را نصب کرده‌اید، بهتر است آن را بردارید و مجددا وضعیت لمس دستگاه را آزمایش کنید.

کار نکردن صفحه لمسی گوشی

۳: حل مشکل کار نکردن صفحه لمسی گوشی با نرم افزار

یکی از برنامه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن، عملکرد لمس گوشی هوشمند را ارتقاء دهید، Touchscreen Repair نام دارد. بر اساس اطلاعات موجود، این برنامه از شما می‌خواهد به طور متوالی بر روی بخش‌های مختلف نمایشگر ضربه بزنید و بدین ترتیب، می‌تواند مشکل را به صورت نرم افزاری تا حد زیادی رفع کند. توجه داشته باشید که نمی‌توان این روش را به عنوان راه‌حل ۱۰۰ درصد کار نکردن نمایشگر لمسی دانست، اما ارزش امتحان کردن را دارد.

لینک دانلود: اندروید

۴: آیا گوشی شما خیس شده است؟

کار نکردن صفحه لمسی گوشی

خیس شدن گوشی هوشمند را می‌توان به عنوان یکی از عوامل کار نکردن لمس گوشی اندروید دانست. در صورتی که با گوشی در آب افتاده مواجه شدید، بهتر است سریعا آن را در یک ظرف برنج قرار دهید و تا ۲۴ ساعت منتظر بمانید. این کار به شکلی باورنکردنی آب را از گوشی دفع می‌کند. دوستان عزیز، بهتر است روش های نجات گوشی در آب افتاده را در وب سایت گوشی سنتر به دقت مطالعه کنید، زیرا این مشکل فقط با ظرف برنج، حل نخواهد شد.

۵: به مراکز خدماتی مراجعه کنید

در صورتی که هیچ کدام از روش های ذکرشده برای رفع مشکل، عمل نکنند، بهتر است گوشی اندرویدی را به مراکز مجاز تعمیرات انتقال دهید تا مشکل بررسی و رفع شود.

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود