آشنایی بیشتر با گوشی سامسونگ S20 ، سامسونگ S20 Plus و S20 Ultra

0 3,872

مشخصات فنی و قیمت گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ‏ / Samsung Galaxy S20 Ultra موبایل اندرویدی با نمایشگر 6.9 اینچ، 12/16 گیگابایت رم و Exynos 990 را خواهید دید.

سامسونگ به طور رسمی از سری گلکسی S20 که اولین سری پرچمدار این شرکت برای سال ۲۰۲۰ است، رونمایی کرد. بر اساس اعلام شرکت سامسونگ، این دستگاه‌ها دوران جدیدی را برای گوشی های سامسونگ رقم خواهند زد. ما در این مقاله به معرفی مشخصات گوشی سامسونگ S20 و تمام ویژگی‌های جذاب به همراه قیمت آن را در اختیارتان قرار خواهیم داد، اما در ابتدای کار سوال این است که شما چه انتظاری از گوشی های سری گلکسی S20 دارید؟

۱: چرا نام Galaxy S11 انتخاب نشد؟

سامسونگ امسال در روند نامگذاری پرچمداران خود تغییر ایجاد کرد. همانطور که می‌دانید آخرین گوشی معرفی شده توسط شرکت سامسونگ در سری S گوشی گلکسی S10 بود که در سال ۲۰۱۹ از آن رونمایی شد و به همین ترتیب ما منتظر گوشی گلکسی S11 در سال ۲۰۲۰ بودیم که سامسونگ با یک غافلگیری جانانه، سال ۲۰۲۰ را با نام گوشی جدید خود ترکیب و نام گلکسی S20 را برای آن انتخاب کرد، اما بنا بر گفته سونگ یون، رئیس جمهور و مدیرعامل سامسونگ الکترونیک آفریقا، این شرکت نام S20 را به دلیل آنکه این گوشی یک شگفتی‌ساز است، انتخاب کرد.

۲: مشخصات گوشی سامسونگ S20 و سایر مدل‌ها

مشخصات گوشی سامسونگ S20 - 1

سری گلکسی S20 دارای سه مدل گوشی به نام‌های گلکسی S20 معمولی، گلکسی S20+ و گلکسی S20 اولترا است. گوشی های هوشمند S20 به جای اینکه بخواهند یک دستگاه همانند S10e را در سری S10 انتخاب کنند، از سری بالاتر همانند اولترا استفاده می‌کنند. بد نیست بدانید که S20 و S20+ بیشتر از نظر مقدار حافظه و باتری با یکدیگر تفاوت دارند، اما  S20 Ultra یک ارتقاء قابل توجه نسبت به گلکسی s20 داشته و این مسئله کاملا مشهود است. این تفاوت فاحش بیشتر به دوربین و سایر ویژگی‌های قابل توجه سخت افزاری آن مربوط می‌شود. در ادامه به مشخصات هر کدام از گوشی های سری s20 سامسونگ اشاره خواهیم کرد:

مشخصات گوشی سامسونگ S20

گلکسی s20 نوع ساده و ابتدایی سری گوشی های s20 سامسونگ است و با وجود داشتن ویژگی‌های عمومی، در قسمت سخت افزار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ویژگی‌های اصلی گلکسیS20 شامل موارد زیر است:

  • نمایشگر: صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی با کیفیت ۳۲۰۰×۱۴۴۰ Quad HD و Dynamic AMOLED
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت
  • رم: ۸ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت
  • دوربین اصلی: دوربین لنز سه گانه (لنزهای تله فوتو ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید + ۱۲ مگاپیکسل + ۶۴ مگاپیکسلی)
  • دوربین سلفی: سنسور ۱۰ مگاپیکسلی

مشخصات سامسونگ S20 پلاس

گلکسی s20 پلاس یک ارتقا جزئی نسبت به مدل پیش‌فرض آن دارد.  این گوشی دارای باتری بزرگتر، لنز دوربین بیشتر و گزینه‌ای برای ذخیره بیشتر را در خود جای داده است. در ادامه به مشخصات گوشی گلکسی s20 پلاس اشاره خواهیم کرد:

  • نمایشگر: صفحه نمایش چهار برابر HD 6.7 اینچی ۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ با Dynamic AMOLED
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت
  • رم: ۸ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی: ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲گیگابایت
  • دوربین اصلی: دوربین چهار لنز (دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید + ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده + ۶۴ مگاپیکسلی + لنزهای سنجش عمق)
  • دوربین جلویی: دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی

مشخصات فنی سامسونگ S20 اولترا

Galaxy S20 Ultra با داشتن رزولوشن بالای دوربین و باتری قوی، قدرتمندترین نوع از سری S20 است. در ادامه به معرفی مشخصات Galaxy S20 Ultra خواهیم پرداخت:

  • صفحه نمایش: صفحه نمایش Quad HD با رزولوشن ۶٫۹ اینچی ۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ با AMOLED پویا
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت
  • رم: ۱۲ گیگابایت / ۱۶ گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی: ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
  • دوربین اصلی: دوربین چهار لنز (دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید + ۱۰۸ مگاپیکسلی + تله ۴۸MP + لنزهای سنجش عمق)
  • دوربین سلفی: سنسور ۴۰ مگاپیکسلی

۳: سری سامسونگ S20  از ۵G پشتیبانی می‌کند

بر خلاف سری‌های قبلی سامسونگ پشتیبانی ۵G تنها محدود به دستگاه‌های خاص در سری S20 نبوده و هر سه گوشی سری اس ۲۰ مجهز به قابلیت ۵G هستند. سامسونگ در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که همه دستگاه‌های Galaxy S20 ، Galaxy S20+  و Galaxy S20 Ultra به جدیدترین فناوری ۵G مجهز شده‌اند. این بخشی از فشار وارده بر شرکت سامسونگ برای پشتیبانی از شبکه های ۵G و اتصال سریع است. این شرکت حتی با Google هم همکاری کرده است تا به کاربران S20 اجازه دهد ویدیوهای ۸K خود را به طور مستقیم در YouTube بارگذاری کنند.

۴: بهترین دوربین سامسونگ در سامسونگ S20 Ultra

مشخصات گوشی سامسونگ S20 - 2

Galaxy S20 Ultra یک قدم بزرگ در فناوری دوربین گوشی های هوشمند سامسونگ برداشته است. این دستگاه اولین گوشی از شرکت سامسونگ بوده که لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی را در خود جای داده است. این لنز با زاویه دید عریض، به همراه پردازش AI ، S20 Ultra را قادر می‌سازد تا به بزرگنمایی ۱۰۰ برابر برسد و از این نظر از حداکثر بزرگنمایی دوربین‌های گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس که هر دو ۳۰ برابر هستند، پیش خواهد گرفت، البته در نظر داشته باشد که بزرگنمایی در این حد موجب تحریف می‌شود، اما یک استاندارد جدید را برای سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند تنظیم خواهد کرد.

S20 Ultra همچنین دارای لنز تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی به عنوان بخشی از دوربین چهارگانه خود است. S20 Ultra از دوربین سلفی ضعیفی هم برخوردار نبوده، زیرا دوربین جلوی ۴۰ مگاپیکسلی را ارائه خواهد داد.

۵: حالت‌های جدید دوربین گلکسی S20

بدون شک S20 Ultra در بخش دوربین از سایر گوشی‌های سری S20 بالاتر است، اما سامسونگ ویژگی‌های جدیدی از دوربین را در بین هر سه دستگاه معرفی کرده است. این شامل یک حالت ناگهانی ۸K بوده که فیلم را با وضوح ۸K ضبط می کند و به شما امکان می‌دهد عکس‌های ۳۳ مگاپیکسلی را از کلیپ ویدیویی جدا کرده و ذخیره کنید.

حالت جدید دیگر که Single Take نام دارد، کلیپ‌های کوتاه را ضبط کرده و از AI برای برجسته کردن بهترین عکس‌ها، ارائه فیلترهای پیشنهادی و اعمال جلوه های ویرایش ویدیو استفاده می‌کند.

از دیگر ویژگی های برجسته دوربین می‌توان به بهبود عکاسی در شب و حتی حالت هایپرلاپس در شب اشاره کرد، همچنین S20 پلاس و S20 Ultra به لطف لنزهای سنجش عمق، امکان اسکن سه بعدی و اندازه گیری AR را هم فراهم خواهند کرد.

۶: تاریخ و قیمت گوشی های سامسونگ گلکسی S20

مشخصات گوشی سامسونگ S20 - 3
سری گلکسی S20 در تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۰ راه اندازی می‌شود و پیش سفارشات از تاریخ ۲۱ فوریه آغاز خواهد شد. این گوشی‌ها بسته به مدل و ظرفیت ذخیره سازی بین ۹۹۹٫۹۹ دلار تا ۱٫۵۹۹٫۹۹ دلار قیمت خواهند داشت. در زیر خلاصه‌ای از قیمت‌های عرضه گوشی های هوشمند گلکسی S20 آورده شده است که به آن اشاره خواهیم کرد:

  • قیمت گوشی سامسونگ S20 معادل ۱۰۰۰ دلار
  • قیمت گوشی سامسونگ S20 مدل ۱۲۸ گیگابایت: ۱۲۰۰ دلار و قیمت گوشی گلکسی S20 مدل ۵۱۲ گیگابایت: ۱۳۰۰ دلار
  • قیمت گوشی سامسونگ S20 Ultra مدل ۱۲۸ گیگابایت: ۱۴۰۰ دلار و قیمت گوشی گلکسی S20 Ultra مدل ۵۱۲ مگابایت: ۱۶۰۰ دلار

شرکت سامسونگ برای کسانی که پیش از عرضه این گوشی‌ها آن را سفارش می‌دهند، جایزه ویژه‌ای در نظر می‌گیرد و این فرصت خوب برای کاربران و حتی تاجران گوشی است. توجه داشته باشید که این گوشی‌های هوشمند در رنگ‌های مختلف و متنوعی از جمله خاکستری، آبی ابری و صورتی ابری در دسترس هستند.

Galaxy S20 با کاهش قیمت S10 همراه است

سامسونگ در زمان عرضه S20 اعلام کرد که قیمت سری گلکسی S10 را کاهش خواهد داد. این مسئله ممکن است موجب شود شما به پرچمداران ۲۰۱۹ شرکت سامسونگ که تا به امروز از رتبه های بالایی برخوردار بودند، نگاه ویژه‌ای داشته باشید.

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود