گوشی تاشو سامسونگ را بیشتر بشناسید

0 4,345

با توجه به شنیده‌ها، گویا سامسونگ قرار است نسخه‌ی بعدی از گوشی‌های تاشوی سری Z Flip یعنی گلکسی Z Flip 3 را با پردازنده‌ای میان‌رده و قیمتی کمتر از قیمت مدل کنونی راهی بازار کند.

با سامسونگ گلکسی فولد و قابلیت هایی که باعث محبوب یا منفور شدن گوشی جدید سامسونگ می شود. شاید باور نکردنی باشد اما این گوشی جدید از وسط صفحه نمایش تا می شود.

وقتی صحبت از گلکسی فولد Galaxy Fold می ­شود، آنچه قدیمی است جدید به نظر می­ رسد. این گوشی جزو طراحی­ های جدید سامسونگ است که هنوز به طور رسمی راه اندازی نشده است. قرار بود ۱۵۴ روز پیش این گوشی وارد بازار شود، اما این تاریخ تا ۲۷ سپتامبر به تاخیر افتاد. در مورد این گوشی چیزهایی وجود دارد که برای شما آشنا و دوست داشتنی است و البته مواردی وجود دارد که دوست نخواهید داشت.
جدید سامسونگ به نام گلکسی فولد Galaxy Fold 6 - گوشی جدید سامسونگ به نام گلکسی فولد (Galaxy Fold) که از وسط صفحه نمایش تا می شود
ضعف­ هایی که در صفحه نمایش این گوشی وجود داشت موجب شد تا شرکت سامسونگ تغییراتی در آن بوجود آورد، اما طرح کلی گوشی جدید سامسونگ با نام گلکسی فولد، همان طرح قبلی است.

برخی از ضعف­های این گوشی برطرف شده است. برای مثال در این گوشی لایه محافظ اسکرین طراحی جدید دارند که بهتر از قبل است. این گوشی همچنین دارای یک صفحه پلاستیکی ۳/۷ اینچی است که به علت تا شدن بیشترین فشار را تحمل می­ کند.

نگاه اولیه به گوشی گلکسی فولد

جدید سامسونگ به نام گلکسی فولد Galaxy Fold 2 - گوشی جدید سامسونگ به نام گلکسی فولد (Galaxy Fold) که از وسط صفحه نمایش تا می شود
به هر شکلی که به گلکسی فولد نگاه کنید، Galaxy fold یک تلفن بی­نظیر است. به عنوان اولین گوشی تاشو که از یک برند معروف روانه بازار می ­شود، این گوشی ممکن است پیشروی تلفن­های همراه در آینده باشد. البته همه آن­ها ممکن است با این طراحی ظاهر نشوند و شبیه به Fold نباشند ( در واقع ممکن است این یک طرح ۱۰۰ درصد موفق نباشد، اما می ­تواند طرحی اولیه ولی متفاوت از دستگاه­های آینده باشد). اما اگر دیگر شرکت­ها هم بخواهند از طراحی این گوشی جدید سامسونگ استفاده کنند، ممکن است شاهد گوشی­ها و تبلت­های بزرگی باشیم که تاشو هستند.

برای آشنایی بیشتر شما با گوشی جدید سامسونگ قصد داریم در مورد ویژگی­ های آن بیشتر توضیح دهیم.

مزیت: صفحه نمایش ۳/۷ اینچی گوشی Galaxy Fold

جدید سامسونگ به نام گلکسی فولد Galaxy Fold 1 - گوشی جدید سامسونگ به نام گلکسی فولد (Galaxy Fold) که از وسط صفحه نمایش تا می شود
وقتی صفحه تا شده آن را باز کنید، این گوشی امکان استفاده از صفحه­ ای بزرگ را به شما می­ دهد. سامسونگ این امکان را به شما می­ دهد که اکثر کارهای نوشتاری و دیدنی خود را با آن انجام دهید و در واقع با این گوشی زندگی کنید. البته این گوشی مانند یک بچه نیاز به نگهداری دارد، چرا که صفحه پلاستیکی آن بسیار شکننده­ تر از صفحه شیشه­ ای است.

  • ۴ بهترین گوشی هواوی که می توانید در سال ۲۰۲۰ بخرید
  • چطوری با توجه به نیازم بهترین لپ تاپ را بخرم؟
  • نقد و بررسی گلکسی S20 اولترا (Galaxy S20 Ultra)
  • پسورد آیفون رو فراموش کردم، چه کار کنم؟
  • نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A51

البته تایپ کردن هم ممکن است به راحتی این کار در گوشی­ های دیگر نباشد، چرا که مانند Galaxy note 10 Plus این گوشی برگ است و طبیعتا سنگین­تر هم خواهد بود. اما با این وجود این فوق­العاده است که بتوانید یک صفحه نمایش بزرگ  داشته باشید و با آن هر کاری که می­خواهید انجام دهید.

عیب: شکاف طولانی وسط آن

جدید سامسونگ به نام گلکسی فولد Galaxy Fold 4 - گوشی جدید سامسونگ به نام گلکسی فولد (Galaxy Fold) که از وسط صفحه نمایش تا می شود
فراموش کردم که در مورد سایز بزرگ دوربین آن صحبت کنم، این دوربین فضای بزرگی را اشغال می­ کند و گاهی واقعا آزار دهنده است. درست مانند این است که یک زنبور قسمتی از صورت شما را به شدت نیش زده باشد و جای نیش بزرگی روی صورتتان دیده شود. ( مگه زنبور نیشش زده که انقدر بزرگ شده؟ )

خوشبختانه شکاف وسط گوشی اصلا اشکالی در دیدن فیلم و یا زمانی که شما با گوشی کار می­ کنید ایجاد نمی­ کند. اما زمانیکه صفحه نمایش روشن می­شود، شکاف مانند این است که شما انگشت خود را از وسط بریده باشید.

همچنین در بخشی که دوربین جلو قرار دارد کمی فضای مرده دیده می­­شود. امیدوارم در طراحی­های آینده این گوشی این مشکلات رفع شوند.

عکس: همانطور که در عکس مشاهده می­کنید، فضای خالی زیادی در فضای تعبیه شده برای دوربین جلو وجود دارد.

مزیت: استفاده از نیمی از صفحه نمایش

جدید سامسونگ به نام گلکسی فولد Galaxy Fold 7 - گوشی جدید سامسونگ به نام گلکسی فولد (Galaxy Fold) که از وسط صفحه نمایش تا می شودبا وجود اینکه سطح کوچکی دارد اما نسبت به اولین گلکسی فولدی که استفاده کردم بسیار تاثیرگذار است و به نظر کامل­تر می­آید.

شما می­توانید با استفاده از ناخن انگشتتان قفل صفحه نمایش را باز کنید و از گوشی استفاده کنید.

عکس: صفحه ۶/۴ اینچی برای دیدن تصاویر مناسب است اما برای تایپ کردن کوچک است.

عیب: exterior screen بسیار کوچک

جدید سامسونگ به نام گلکسی فولد Galaxy Fold 5 - گوشی جدید سامسونگ به نام گلکسی فولد (Galaxy Fold) که از وسط صفحه نمایش تا می شودتایپ کردن مطالبی که می ­خواهید با این صفحه ۶/۴ اینچی انجام دهید یک چالش بزرگ است. همینطور که کارهای دیگر هم ممکن است سخت­ تر باشد. این یکی از دلایلی است که من تمایلی به خرید این گوشی جدید سامسونگ ندارم.

مطمئنا این اسکرین کوچک نمی­تواند جای اسکرین بزرگتر را بگیرد. کار کردن با آن درست مثل شکار کردن است. اما این اسکرین زمانی به کارتان می­آید که صفحه اصلی بسته است و شما کاری فوری دارید، پس بدون نیاز به باز کردن صفحه و یا حتی برای چک کردن پیام­ها و دیگر اعلان­ها می­توانید از آن استفاده کنید و کارهای دیگر را در صفحه بزرگتر انجام دهید.

عکس: تا شدن این گوشی بسار راحت است و دو طرف آن با حالتی آهنربا به راحتی به سمت هم کشیده می­­شوند.

مزیت: شیوه تا شدن گوشی گلکسی فولد

چیز جالبی که این گوشی دارد، نحوه تا شدن آن است، که نسبت به مدل قبلی آن پیشرفت­هایی داشته است. البته مقایسه دقیق زمانی امکان­پذیر است که هر دو گشی قدیمی و جدید را از نزدیک با هم
مقایسه کنیم. اما به نظر می­رسد که تا کننده آهنربایی تعبیه شده در گوشی جدید بسیار محکم تر است.

در هر صورت تا این گوشی جدید سامسونگ را ازنزدیک نبینیم نمی­توانیم ویژگی­های ان را دقیق بررسی کنیم.

در گذشته تلفن­های همراه دارای دکمه­ ها و صفحات تاشو بودند. شاید ان گوشی نیز با صفحه تاشوی خود احساس بازگشت به روزهای خوش گذشته را برایمان تداعی کند.

منبع: عصـر آی تی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود