بهترین و مناسب ترین لامپ ال ای دی برای تمام اتاق های منزل

0 5,689

در این مطلب قرار است با مقایسه‌ چند مدل لامپ ال ای دی موجود در بازار، ببینیم بهترین لامپ کدام است و خرید کدام برند منطقی‌تر و به‌صرفه‌تر به‌نظر می‌رسد.

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که نور مناسب برای اتاق های منزل اهمیت ویژه ای دارد. در اینجا یک سری نکات را برای شما بازگو  می کنیم.

روشنایی لامپ ها تأثیر بسیار زیادی در نحوه نگاه و احساس خانه های ما می گذارد. با بوجود آمدن لامپ های LED با مصرف انرژی خیلی کمتر کم کم این نوع از لامپ ها وارد خانه ها و محل کار ما شده است. اما چگونه لامپ های مناسب را برای محل کار و خانه خود انتخاب کنیم؟ ترفند این است که برای مدت طولانی در مورد چگونگی قرار دادن نور برای استفاده در اتاق های مختلف خانه خود فکر کنید. به عنوان مثال ، شما ممکن است به یک لامپ فوق العاده روشن برای اتاق مطالعه خود نیاز داشته باشید و در مقابل از لامپ کنار تخت خود یک درخشش ملایم تر می خواهید.

مزایای لامپ های LED چیست؟

فن آوری LED مزایای اضافی بسیاری را نسبت به لامپ های رشته ای، فلورسانس و لامپ های فلورسنت فشرده و دستگاه های روشنایی ارائه می دهد. این شامل یک طول عمر فوق العاده طولانی تر (۶۰،۰۰۰ ساعت) ، مصرف انرژی به میزان قابل توجهی پایین تر (۹۰٪ کارآمدتر) ، کاهش هزینه های نگهداری و ایمنی بالاتر است.

مضرات چراغ های LED چیست؟

قیمت اولیه بالا: در حال حاضر ال ای دی ها بر اساس هزینه اولیه سرمایه بیشتری نسبت به فن آوری های روشنایی معمولی دارند
وابستگی دما: عملکرد LED تا حد زیادی به دمای محیط محیط کار یا ویژگی های “مدیریت حرارتی” بستگی دارد.

برای این منظور ، در اینجا چند نکته مخصوصبرای انتخاب نوع چراغ مناسب به شما می گوییم. از لامپهای کم مصرف گرفته تا لامپهایCFL ، لامپ های هوشمند LED تا لامپهای معمولی همگی برای نوع و کاربریخاصی مناسب اند.

cree floodlight 4 - بهترین و مناسب ترین لامپ ال ای دی برای تمام اتاق های منزل

“اگر سقف های بلندی دارید، چراغ هایی مناسب شماست که درخشان و زیبا باشند”

.ارتفاع زیاد است؟؟؟ پس نیاز بهروشنایی بیشتر استاگر سقف خانه و یا محل کار شما بلند است، باید از لامپ هایی استفاده کنید که روشنایی بیشتری به شما می دهند. یا اینکه می توان از تعداد لامپ های بیشتری استفاده کرد اما در این صورت مصرف انرژی شما بیشتر و از زیبایی خانه و محل کار کاسته می شود. رایج ترین محصولات برای روشنایی این گونه سقف های بلند، لامپ ال ای دی BR30 است. “BR” مخفف “بازتابنده پررنگ” است ، و این بدان معنی است که نور درون لامپ از طریق یک کاسه در بالای خود کاملا رو به پایین بازتاب می شود و روشنایی بیشتری به شما می دهد. این همان روشی است که در ساخت چراغ های جلو اتومبیل از آن بهره می گیرند تا نور بیشتری برای شما تولید کند.

led br30 floodlight heat graph 2019 - بهترین و مناسب ترین لامپ ال ای دی برای تمام اتاق های منزل

در راهرو خانه می توانید از روشنایی لامپ ال ای دی BR30 که مصرف انرژی خیلی پایینی دارند نیز بهره ببرید. رایج ترین انتخاب در بین این نوع، لامپ های ۶۵ واتی است که به طور معمول هر کدام حدود ۶۵۰ لومن نور به شما می دهد. در بین این لامپ های ۶۵ واتی برند های کری (Cree) و فیلیپس دو موردی هستند که به شما توصیه می شود و دارای طول عمر بالا، قیمت مقرون به صرفه ، مصرف پایین انرژی و زیبا و درخشان هستند همچنین بیش از ۷۰۰ لومن نور به شما می دهند.

Dimmableبه معنی همه کاره بودن برای اتاق نشیمن و اتاق خواب شما است

بعضی از اتاق ها فقط یک یا دو کارکرداصلی دارند اما سایر اتاق ها به عنوان موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرند.به عنوان مثال ، ممکن است از اتاق نشیمن خود برای تماشای تلویزیون ، کتاب خواندن ،بازی با بچه ها یا فعالیت های دیگر استفاده کنید.  اتاق هایی که به این گونه هستند باید از چراغهای با کیفیتی برخوردار باشند که با تمام این شرایط سازگاری لازم را داشته باشند.

روش قدیمی برای انجام این کار استفادهاز ترکیبی از لامپ ها و وسایل مختلف بود که برای خیلی از اهداف استفاده می شد. بهعنوان مثال  یک لامپ مطالعه در کنار میز وصندلی خود ، چراغ های سقفی برای بازی های مختلف و هنگام تماشای یک فیلم و … اینها همه به نظر خوب می رسد اما شما را به یک ذهنیت روشنایی باینری ، “روشن /خاموش” محدود می کند.

و اما راه حل:

تعویض سوئیچ های چراغ خود به سوئیچ هایکم نور یکی از راه های انجام این کار است.همچنین پلاگین های هوشمندی از مارک هاییمانند Lutronوجود دارد که به شما امکان می دهد نور لامپ های خود را کم و زیاد کنید.

با این حال ساده ترین راه این است کهلامپ های خود را با لامپ های هوشمند کم نور جایگزین کنید. زمان بسیار خوبی برایانجام این کار است به دلیل اینکه هزینه ها در سالهای اخیر کم شده است ، و از آنجایی که مردم به دنبال راه ساده و آسان هستند پس بهترین تصمیم همین است.

بهتر از همه ، در مورد هر لامپ هوشمندموجود در بازار این نکته گفتنی است که نور کم و سردردهای رایج بوجود آمده با انواعنورها را در این نوع لامپ ها وجود ندارد. همین امر باعث می شود تا این لامپ های باکیفیتبرای اتاق خواب انتخاب شوند خوبی باشد و عملکرد کم نور و مواردی مانند بیدار شدنبرنامه ریزی شده می توانند باعث شگفتی هایی برای خلق و خوی شما در صبح شود.

در نظر گرفتن رنگ ها را در آشپزخانه وکمد لباس

ما درمورد چراغ های هوشمند با قابلیت تغییر رنگ صحبت نکرده اما در مورد رنگ هایی که در خانه شما وجود دارد صحبت می کنیم مانند کارهای هنری، مبلمان، لباس های درون کمد، میوه ها و سبزیجات موجود در آشپزخانه شما، هرچه باشد، اگر رنگی باشد، از لامپ های با نمرات و رنگ های بالا بهره می برد، لامپ هایی که به رنگ ها به بهترین شکل ممکن کمک می کنند. نظر ما این است که فقط با لامپ های GE Reveal بسنده کنید، زیرا بعد از گذشت حدود پنج سال بهتر از آن ها ساخته نشده است.

این نوع نیز شامل LED های ۶۰ واتی استاندارد ، چراغ های روشنایی ، LED های عجیب و غریب به سبک چوب و … است. در بعضی از آن ها نور زرد فیلتر می شود و در بعضی دیگر نه. بسته به نوع سلیقه افراد می توان یک یا چند نوع از آن ها را انتخاب کرد.

ما بیش از هر چیز دیگری در خانه های خود از لامپ استفاده می کنیم. اغلب آن ها اولین چیزهایی هستند که در صبح روشن می شود و آخرین چیزهایی است که قبل از خواب به حالت خاموش بر میگردد.

لامپ ال ای دی ایرانی

شما می توانید لامپ های ال ای دی ایرانی با برند های مختلف را در بازار ببینید که بعضی ها کیفیت بسیار خوبی دارند و علاوه بر آن دارای یک سال گارانتی تعویض هستند که ما به شما پیشنهاد می کنیم.

قیمت لامپ ال ای دی

همانطور که می دانید لامپ ال ای دی به نسبت تکنولوژی جدیدی به حساب می آید و برای مصارف خانگی به نسبت لامپ های رشته ای قیمت بالاتری دارند. اما به دلیل مصرف کمتر و نور بیشتر و کیفیت بالاتر قطعا این نوع لامپ ها به صرفه تر خواهند بود.

بهترین مارک چراغ های ال ای دی LED چیست؟

۵ بهترین لامپ LED

  1. LED معادل Philips SceneSwitch 60W. بهترین LED برای تطبیق پذیری.
  2. Philips 464487 Hue White and Color Ambiance A19 60W. بهترین LED هوشمند.
  3. لامپ سفید نرم معادل SYLVANIA 60W. بهترین LED بودجه.
  4. Sunco Lighting Dimmable Flood Light LED. بهترین LED در فضای باز.
  5. LED سبک پرنعمت ۶٫۵W الکتریکی Feit Electric.

چه نور رنگی برای اتاق مناسب است؟

سفید نرم و سفید و گرم (۲۷۰۰ کلوین) منظور همان لامپ ال ای دی مهتابی و لامپ ال ای دی آفتابی هست: بهترین حالت برای اتاق خواب و اتاق های نشیمن است. احساس سنتی گرم و دنج را برای شما فراهم می کند. سفید روشن / خنک (۴۱۰۰ کلوین): بهترین انتخاب برای آشپزخانه ها، حمام ها یا پارکینگ است؛ به اتاق ها احساس سفیدتر و پر انرژی تری می دهد.

آیا چراغ های LED ارزش خرید و قیمت بیشتر را دارند؟

چراغ های LED آخرین تکنولوژی هستند و این باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

آنها گرانتر از لامپ های رشته ای هستند، اما قیمت ها در حال کاهش هستند. و روشی که واقعاً باید در مورد آن فکر کنید این است که LED ها برای سرمایه گذاری بلند مدت هستند. بنابراین، در حالی که هزینه پیش فرض ممکن است کمی بیشتر باشد، زمان بازپرداخت آن ارزش آن را دارد.

آیا چراغهای LED واقعا در هزینه صرفه جویی می کنند؟

بدون شک ، ال ای دی ها صرفه جویی بیشتری در مصرف انرژی دارند. یک لامپ ال ای دی ۱۰ وات همان کار را با یک لامپ رشته ای ۶۰ واتی انجام می دهد. این موجب صرفه جویی در هزینه و کاهش ردپای کربن شما می شود. به طور متوسط ۰٫۱۲ دلار در هر کیلووات ساعت، برای یک لامپ LED به مدت ۲۵،۰۰۰ ساعت ۳۰ دلار هزینه خواهد داشت.

چراغ های LED چگونه کار می کنند؟

یک دیود تابش نور یک منبع نور نیمه هادی دو سرب است. این یک دیود اتصال p-n است که هنگام فعال شدن، از خود ساطع می شود. هنگامی که یک ولتاژ مناسب به سیم ها اعمال می شود، الکترون ها قادرند با سوراخ های الکترون در دستگاه نوترکیب شوند و انرژی را به صورت فوتون آزاد می کنند.

انواع مختلف چراغ های LED چیست؟

رنگ LED
نور ساطع شده توسط لامپ های LED معمولی در سه نوع مختلف وجود دارد: سفید گرم که در بیشتر خانه ها استفاده می شود و شبیه لامپ های هالوژن فعلی است. سفید خنک رنگی مشابه لوله های فلورسنت مانند مواردی است که در مغازه ها و دفاتر مشاهده می کنید.

بنابراین پیدا کردن چراغ های مناسب برای هر اتاق در خانه شما ارزش آن را دارد که وقت و تا حدودی هزینه صرف کنید و خیلی راحتر از آنچه فکر کنید می توانید زیبایی خانه خود را با انواع لامپ ها دو چندان کنید.   منبع: عصـر آی تی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود