نقد و بررسی لپ تاپ هواوی MateBook 13 AMD Edition

0 67

اگر از کیفیت ساخت و مشخصات فنی یک لپ تاپ صرف نظر کنیم مهمترین المان برای خرید آن داشتن وزنی سبک است، چراکه رسالت ساخت این دستگاه ها در اولین گام قابل حمل بودن آن ها بوده است. افرادی که نیاز داشتند در طی روز با سیستم خود کار کنند بهترین گزینه را داشتن یک لپ تاپ می دانستند که بتوانند به راحتی آن را حمل کنند. بنابراین توجه به این مولفه برای شرکت های سازنده لپ تاپ بسیار حائز اهمیت است. هوآوی با ساخت و رونمایی از آخرین لپ تاپ خود به نام MateBook 13 AMD Edition توانسته جهان این تکنولوژی را متحول کند.

تا پیش از اینکه هوآوی وارد این حوزه در تکنولوژی شود در ساخت و عرضه گوشی های هوشمند پیشرو بود. این برند در حال حاضر به عنوان رقیبی سر سخت برای گوشی های سامسونگ به شمار می آید. با این وجود این کمپانی دست از تلاش برنداشته و حالا به ساخت لپ تاپ هایی می پردازد که با قدرت بالا به عنوان سبکترین لپ تاپ ها شناخته می شوند.

در هفته گذشته هوآوی از لپ تاپ MateBook 13 AMD Edition با پردازنده AMD Ryzen رونمایی کرد. این لپ تاپ بهترین گزینه برای فعالیت های روزانه و حتی کاری است. ناگفته نماند میت بوک جدید هوآوی یک انتخاب مناسب در خرید لپ تاپ های دانشجویی خواهد بود.

MateBook 13 AMD Edition

نمایشگر میت بوک ۱۳ AMD Edition

لپ تاپ ۱۳ اینچی هواوی به لحاظ ظاهری دارای کیفیت قابل توجه و ظاهری بسیار زیبا است. از خصیصه های ظاهری این دستگاه می توان به نمایگشر FullView و Collaboration Multi-Screen اشاره کرد. به لطف این فناوری کاربران می توانند نمایشگر دیگر محصولات هوآوی را  روی صفحه لپ تاپ خود مشاهده کنند.

گفتنی است که مقدار حاشیه دور نمایشگر ۴.۴ میلی متر بوده که موجب می شود این صفحه ۸۸ درصد کل نمایشگر را به خود اختصاص دهد. بنابراین کاربران با یک نمایشگر بزرگ مواجه هستند. یک نکته بسیار قابل توجه در این لپ تاپ نسبت ۳:۲ نمایشگر در مقایسه با دیگر لپ تاپ هایی است که به اندازه ۱۶:۹ هستند. بنابراین کاربران فضای عمودی بیشتری را مشاهده خواهند کرد. وضوح تصویر در این لپ تا به ۲۰۱۶ در ۱۴۴۰ می رسد که تراکم آن نیز ۲۰۰ PPI است.

پیکره میت بوک ۱۳ اینچی هوآوی

MateBook 13 AMD Edition هوآوی به لحاظ بدنه از جنش فلز ساخته شده است که ابعادی ۲۸۶ در ۱۴۳ در ۲۱۱ میلی متری دارد. با این وجود وزن آن به ۱.۳۱ کیلوگرم می رسد. همانطور که بیان شد این وزن برای لپ تاپ قدرتمندی چون میت بوک ۱۳ بسیار ایده آل خواهد بود.

MateBook 13 AMD Edition

مشخصات فنی میت بوک جدید هوآوی

به لحاظ سخت افزاری، هوآوی برای مغز متفکر این دستگاه از پردازنده مرکزی Ryzen 5 3500U بهره برده است. لازم به ذکر است که پردازنده گرافیکی به کار برده در این دستگاه نیز Radeon Vagen 8 است. هوآوی برای اینکه گرمای ناشی از فعالیت قطعات این دستگاه را مهار کند از یک فن استفاده کرده که در شکل ظاهر شبیه به بال کوسه است. فن های موجود در MateBook 13 AMD Edition با وجود توان بالا در انتقال حرارت بسیار کم صدا هستند. سیستم خنک کننده  این لپ تاپ به گونه ای طراحی شده که می توان در لحظه میزان دما را بسنجد و نسبت به آن دما فعالیت کند. بنابراین می توان سیستم هوشمند فیلترینگ را نیز به ویژگی های این دستگاه اضافه کرد.

این شرکت برای اینکه کاربران بتواند محصولات دیگر هوآوی را با این دستگاه به اشراک گذارند از فناوری Huawei Share استفاده کرده است. لذا کاربران می توانند تبلت و گوشی هوآوی را به راحتی به این دستگاه وصل کرده و از طریق لپ تاپ اطلاعات خود را بین دو دستگاه رد و بدل کنند.

کارت حافظه ای که هوآوی برای میت بوک جدید خود در نظر گرفته است یک رم دو کاناله DDR4 در کنار یک حافظه SSD پرسرعت از نوع PCIe NVMe بوده که ذخیره سازی داده ها را برعهده دارد.

هوآوی برای امنیت این دستگاه از سیستم حسگر اثر انگشت استفاه کرده که روی دکمه پاور آن تعبیه شده است. بنابراین کاربر می تواند برای روشن کردن دستگاه با یک سیستم امنیتی فوق العاده به ویندوز دسترسی پیدا کند.

این شرکت برای اینکه انتخاب کاربران را راحت تر کند، در کنار این لپ تاپ یک شارژر جیبی ۶۵ واتی ارائه می دهد که از تکنولوژی سوپر شارژ نیز برخوردار است که می تواند گوشی های این برند را نیز شارژ کند.

جمع بندی پایانی

لپ تاپ MateBook 13 AMD Edition  یکی از سبک ترین و کارآمدترین لپ تاپ های این شرکت و همچنین دیگر لپ ها به شمار می آید. اگر برای کارهای روزانه به دنبال یک لپ تاپ سبک اما با کیفیت هستید میت بوک جدید هوآوی با نمایشگر مناسب بسیار مناسب خواهد بود. قسمت و زمان عرضه این لپ تاپ مشخص نبوده، در نتیجه باید منتظر ارائه بیشتر اطلاعت درباره این محصول توسط کمپانی هوآوی  باشیم.

منبع:دیجی دو

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود