مقایسه بین هیوندای النترا ۲۰۲۱ و هیوندای النترا ۲۰۲۱

0 136

مقایسه بین هیوندای النترا 2021 و هیوندای النترا 2021

شرکت کره‌ای هیوندای اخیرا از هیوندای النترا ۲۰۲۱ پرده برداشت. طبق اعلام هیوندای نسل جدید سدان کامپکت النترا نسبت به قبل با پیشرفت‌های بزرگی همراه شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز ، اخیرا هیوندای النترا ۲۰۲۱ به صورت رسمی معرفی شد که نسبت به قبل تغییرات زیادی را تجربه کرد. از این رو قصد داریم تفاوت‌های هیوندای النترا جدید با نسل قبلی را بررسی کنیم.

شرکت کره‌ای هیوندای اخیرا از هیوندای النترا ۲۰۲۱ پرده برداشت. طبق اعلام هیوندای نسل جدید سدان کامپکت النترا نسبت به قبل با پیشرفت‌های بزرگی همراه شده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که هیوندای بیشتر از سایر بخش‌ها روی طراحی این سدان تمرکز داشته و توانست نسل جدید النترا را به یک کوپه چهار در تبدیل کند. د

ر ادامه هیوندای النترا ۲۰۲۱ را با نسل قدیمی آن مقایسه می‌کنیم.

مقایسه هیوندای النترا جدید با نسل قبلی

هیوندای النترا جدید نسل قدیم هیوندای النترا جدید نسل جدید

شرکت هیوندای برای نسل جدید النترا از زبان طراحی اسپرت حسی خود استفاده کرده و به همین دلیل در نگاه اول می‌توانید به آسانی آن را با نسل قبلی تشخیص دهید. طبق این زبان طراحی، در نمای جلو شاهد جلوپنجره جدیدی هستیم که کوتاه‌تر و پهن‌تر از قبل است. هرچند تریم زاویه‌دار اطراف ورودی‌های هوا مشابه نسل قبلی به نظر می‌رسد، اما طراحان برای آن طراحی مدرن‌تری را در نظر گرفتند. چراغ‌های جلو جدید و زاویه‌دار است، اما وجود راهنماها در جلوپنجره کمی عجیب به نظر می‌رسد. طراحان محل نصب لوگو بزرگ هیوندای را از درون جلوپنجره به روی لبه کاپوت انتقال داده‌اند.

هیوندای النترا جدید نسل قدیم هیوندای النترا جدید نسل جدید

طراحان هیوندای برای نمای جانبی هیوندای النترا جدید نیز تغییرات زیادی را در نظر گرفته‌اند که در این بخش شاهد طراحی بدنه پیچیده‌تر از قبل هستیم و حجم‌پردازی‌های متعدد روی درها نیز خودنمایی می‌کنند. علاوه بر این، النترا جدید از طراحی جدید اتاق، ستون C جذاب‌تر و خط سقف شیب‌دار بهره می‌برد. در بخش عقب نیز شاهد در صندوق زاویه‌دار به همراه چراغ‌های جدید هستیم که یک نوار LED چراغ‌ها را به یکدیگر متصل کرده‌اند.

هیوندای النترا جدید نسل قدیم هیوندای النترا جدید نسل جدید

بسیاری از کارشناسان در خصوص طراحی بیرونی هیوندای النترا جدید نظرات مختلفی را ارائه دادند، اما کابین این خودرو موفق شد نظرات مثبتی را دریافت کند. در کابین نسل جدید النترا شاهد پیشرفت بسیار چشمگیری هستیم و این بخش از این سدان کامپکت نسبت به قبل دارای طراحی مدرن‌تر در کنار تکنولوژی‌های پیشرفته است. راننده از یک غربیلک فرمان کاملا جدید بهره می‌برد و یک صفحه‌آمپر دیجیتالی ۱۰٫۲۵ اینچی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

هیوندای النترا جدید نسل قدیم هیوندای النترا جدید نسل جدید

در سمت راست داشبورد شاهد یک نمایشگر ۸ یا ۱۰٫۲۵ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی هستیم که از قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برد. در زیر این نمایشگر نیز دریچه‌های باریک تهویه به چشم می‌خورند که به دلیل استفاده از تریم فلزی، گویا در کل عرض داشبورد امتداد دارند. از سایر ویژگی‌های کابین نیز می‌توان به کنسول مرکزی با کیفیت‌تر، دکمه‌های ارتقا پیدا کرده و شیفتر دنده جدید اشاره کرد.

هیوندای النترا جدید نسل قدیم هیوندای النترا جدید نسل جدید

هیوندای النترا جدید از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر معروف هیوندای بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این موتور به کمک گیربکس متغیر پیشرفته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این گیربکس به استراتژی جدید تغییر ضریب مجهز شده تا هماهنگی میان درخواست‌های راننده، رفتار خودرو و شتاب را بهبود بخشد.

این خودروساز کره‌ای قصد دارد برای نسل جدید سدان کامپکت خود یک نسخه هیبریدی را نیز به بازار عرضه کند که یک موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر، یک موتور الکتریکی و یک باتری لیتیوم یون ۱٫۳۲ کیلووات ساعتی را شامل می‌شود. مجموع این موارد می‌توانند قدرتی معادل ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن‌متری را تولید کنند. البته این قدرت از نسخه بنزینی کمتر است، اما می‌تواند به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت کمتر از ۴٫۷ لیتری را به همراه داشته باشد. در پاییز سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه این خودرو به بازار خواهیم بود.

 

منبع: خـــودرو.تک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود