همه چیز درباره سوبراو WRX مدل ۲۰۲۰

0 3,947

به خط برش درپوش موتور یا محل جداشدن آن از بدنه خودرو دقت کنید. مسیری که این خط طی می کند مخصوصا روی چراغ ها به بهترین شکل ممکن انتخاب شده است تا در همراهی با چین های روی درپوش و هود اسکوپ(ورودی هوا) مرکز آن به یک سمفونی ماندگار تبدیل شود.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران – شاید هیچ کس به اندازه یک تیونر حرفه ای ارزش محصولات خودرویی برند سوبارو را درک نکند! اما سوبارو میان مشتریان عادی نیز طرفداران خاص خود را دارد بویژه آنهایی که عاشق سرعت و قدرت در یک محصول خیابانی هستند. اما اگر بخواهیم در یک جمله و کاملا ساده سوبارو را توصیف کنیم فقط می توان گفت: نهایت کیفیت+مهندسی برتر. بله همین کافی است تا ویژگی های یکی از برترین خودروسازان جهان نه از منظر میزان تولید بلکه در رابطه با کیفیت  کالایی که تحویل مشتری می دهد، مشخص شود.

سوبارو به عنوان زیرمجموعه ای از سوبارو کورپوریشن ، فعالیت خود را از سال ۱۹۵۳ آغاز کرد و لوگوی آن نیز مجموعه ای از ۶ ستاره است که بزرگترین ستاره آن به کمپانی مادر و دیگر ستاره ها به شرکت های تابعه اشاره دارد.

این کمپانی علاوه بر تولید خودرو به ساخت قطعات هوافضا برای شرکت بوئینگ، بالگرد برای نیروهای دفاعی ژاپن، ریتیون ، هاوکر و جت‌های تجاری اکلیپس اویییشن مشغول است.

تمام این تجربیات کافی است تا به فناوری و توانایی سوبارو در تولید خودرو اطمینان داشته باشیم. اما مطلب را با اشاره به علاقه تیونرها آغاز کردیم که در این رابطه هم باید اشاره کرد که سوبارو برای سال ها محصولات خیابانی را ارائه کرده که از منظر عملکرد موتور در بهترین شرایط قرار داشته و به اصطلاح ویژگی های ذاتی برای پروژه های تیونینگ را همراه دارد. در رابطه با طراحی نیز به جرات می توان گفت سدان های جمع و جور سوبارو جز بی نقص ترین محصولات خودرویی جهان هستند.

اما در ادامه این مطلب سراغ یکی از محبوب ترین های سوبارو یعنی خانواده “دبلیو آر اکس” می رویم تا نگاهی دقیق تر به مدل ۲۰۲۰ سوباره دبلیو آر اکس اسپرت-تِک آر اس داشته باشیم.

طراحی

همانطور که اشاره شد طراحی یکی از نقاط قوت سدان های کامپکت سوبارو است. چراغ های اصلی بزرگ با یک تغییر ارتقاع جزئی در خط پایینی و گرافیک داخلی بسیار جذاب بخش مهمی از دماغه را به خود اختصاص داده اند. سوبارو برای فریم این چراغ ها نیز توجه خاصی به طراحی گریل(جلو پنچره) و بامپر(سپر) داشته تا به عمق مناسب برای فریم مذکور دست یابد. گریل بافت لانه زنبوری ساده دارد و بخش کوچکی را شامل می شود.

بامپر طراحی کاملا اسپرت دارد و شامل ورودی های هوا و جانمایی مه شکن ها در طرفین می شود. سبک طراحی دماغه این خودرو را می توان به فورد ماستنگ نزدیک دانست البته منظور کپی یا الگو برداری نیست بلکه سبک این دو محصول شباهت هایی به یکدیگر دارند.

کمی بالاتر به خط برش درپوش موتور یا محل جداشدن آن از بدنه خودرو دقت کنید. مسیری که این خط طی می کند مخصوصا روی چراغ ها به بهترین شکل ممکن انتخاب شده است تا در همراهی با چین های روی درپوش و هود اسکوپ(ورودی هوا) مرکز آن به یک سمفونی ماندگار تبدیل شود.

در نمای جانبی فندرهای(گلگیر) عضلانی با دو آبشش کاملا مشخص، خط شانه قوی و رکاب اسپرت را داریم که باید رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی را نیز بدان اضافه کنیم. این رینگ ها در وضعیت استاندارد آنقدر زیبا هستند که دلیلی برای تغییر آن ها وجود نداشته باشد مخصوصا آنکه رنگ مشکی جذاب گان متال دارند.

در قسمت انتهای خودرو همان الگوی ساده سوبارو را مشاهده می کنیم که به رغم سادگی، نمای رضایت بخشی ارد. در قسمت زیر بامپر نیز یک دیفیوزر با خروجی های دوقلوی سیستم اگزوز در طرفین جلب نظر می کند.

از منظر ابعاد، دبلیو آر اکس اسپرت-تک ۴۵۹۵ میلیمتر در طول، ۱۷۹۵ میلیمتر در عرض و ۱۴۷۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته و فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۶۵۰ میلیمتر است.

وزن خالص خودرو برابر با ۱۵۴۳ کیلوگرم محاسبه شده است.

کابین و امکانات هوشمند

قطعا این زیباترین کابین موجود در بازار حتی در کلاس تولیدی خود این خودرو نیست اما مجموعا کیفیت مناسبی دارد.

از امکانات کابین می توان به: سیستم تهویه مجهز به فیلتر تصفیه هوا، نورپردازی داخلی، دکمه های کنترلی روی فرمان با قابلیت تنظیم تلسکوپی، سوکت ۱۲ ولت در استراحتگاه دست و داخل محفظه کنسول، نمایشگر دیجیتال ۵٫۹ اینچی میان نشانگر سنتی آمپر، استارت دکمه ای، پدال های آلومینیومی اسپرت، فرمان چرم، صندلی های جلو از برند ریکارو با قابلیت تنظیم ۸ جهته، رادیو ماهواره ای، بلوتوث، نمایشگر لمسی ۷ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی، سیستم صوتی از برند هارمن کاردون با ۹ اسپیکر، ساب ووفر و امپلی ۳۲۰ واتی و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز امکاناتی شامل: کروز کنترل تطبیقی، ورود بدون کلید، ABS با ۴ سنسور، EBD، دستیار ترمز اضطراری، سنسور برخورد از تمام جهات، سیستم ترمز برمبو با ۴ کالیپر در چرخ جلو و دیسک ۳۱۶ میلیمتری و ۲ کالیپر با دیسک ۲۸۶ میلیمتری در چرخ عقب، دوربین دید عقب، ایربگ کامل، کمبربند ۳ نقطه ای، سیستم پایداری الکترونیکی و … قابل اشاره هستند.

حضور برخی امکانات نامبرده بستگی به تریم انتخابی توسط مشتری دارد.

پیشرانه

در این بخش از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز به میل بادامک دوبل استفاده شده که با ۱۶ سوپاپ کار می کند. در این قسمت از فناوری سوبارو باکسر انجین که شامل ترکیبی فعال از توربوشارژ و اینترکولر می شود، استفاده شده تا میزان خروجی موتور به ۲۶۸ اسب بخار برسد. گشتاور این مجموعه باتوجه به بهره برداری از تورک وکتورینگ فعال برابر با ۲۵۸ پوندفوت محاسبه شده است. این محصول مجهز به سامانه تمام چرخ محرک است.

برای آنکه تجربه یک رانندگی حرفه ای با حس اسپرت در دبلیو آر اکس اسپرت-تک آر اس بیشتر قابل درک باشد از یک جعبه دنده دستی ۶ سرعته استفاده شده است.

سوبارو برای هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۱٫۳ لیتر و در بزرگراه ۸٫۵ لیتر سوخت مصرف می کند.

قیمت پایه این محصول از ۴۱۴۴۵ دلار آغاز می شود.

منبع: خـــودرو.تک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود