پژو ۲۰۷ سقف پانوراما مشخصاتی دارد؟

0 448

پژو 207 سقف پانوراما مشخصاتی دارد؟

هاچ‌بک‌های دوست‌داشتنی در دنیای امروز صنعت خودروسازی، کم هوادار ندارند. در گزارش امروز «ایرنا زندگی» یکی از جدیدترین تولیدات داخل ایران که در لیست هاچ‌بک‌ها قرار می‌گیرد را به شما معرفی می‌کنیم. البته علاوه بر اینکه بیوگرافی ۲۰۷i پانوراما را با یکدیگر مرور می‌کنیم، از شرایط فروش این پژو محبوب نیز که تازه اعلام‌شده است مطلع خواهید شد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا ، در سال ۱۹۹۸ کمپانی پژو فرانسه به دنبال ساخت خودرویی چابک، کوچک و جوان‌پسند بود تا بتواند جایگزینی شایسته برای مدل مشهور و پرآوازه خود یعنی خودرو ۲۰۵ باشد. این تفکر، مدیران کمپانی پژو را بر آن داشت تا با تولید پژو ۲۰۶ بار دیگر اسم کمپانی خود را بر سر زبان‌ها بیندازند.

پژو ۲۰۶ از همان روزهای نخست که تولید شد، فروش خوبی را تجربه کرد و توانست حسابی خود را در دل اقشار مختلف از جمله جوان‌ها باز کند. به‌گونه‌ای که طبق آمار اعلام‌شده از سوی کمپانی پژو، در سه سال پیاپی یعنی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ موفق به دریافت عنوان پرفروش‌ترین خودرو اروپا شد.

در این میان ایرانی‌ها هم از آن دسته افرادی بودند که عشق بسیاری برای خرید پژو ۲۰۶ محبوب‌شان داشتند. شرکت ایران‌خودرو از سال ۱۳۸۰ اقدام به‌عرضه مدل‌های متنوع از این خودرو کرد و توانست نقش بسیار پررنگی در فروش جهانی این هاچ‌بک ایفا کند.

اما در سال ۱۳۸۹، با گذر از سال‌های طلایی فروش پژو ۲۰۶ و با پابه‌میدان گذاشتن رقیبان خارجی، ایران‌خودرو تصمیم گرفت تا با عرضه پژو ۲۰۷i که در واقع نمونه ارتقایافته و فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ به‌حساب می‌آمد؛ همچنان در صدر لیست فروشندگان خودروهای هاچبک در ایران باقی بماند.

پژو ۲۰۷i ایران‌خودرو، تفاوت‌های فاحشی با نمونه فرانسوی خود داشت. حتی در اغلب کشورهای جهان این خودرو با نام ۲۰۶ پلاس شناخته می‌شد. در سال ۱۳۹۰ و با اوج گرفتن تحریم‌ها علیه ایران، رفته‌رفته تولید این هاچبک زیبا متوقف‌شد و آخرین نسل از آن با مدل سال ۱۳۹۱ وارد بازار شد.

پس از توافقات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها در سال ۱۳۹۵، این خودرو با امکاناتی کامل‌تر و طراحی زیباتر به سبد محصولات ایران‌خودرو بازگشت تا بار دیگر بتواند نظر طرفداران این‌گونه از خودروهای شهری کوچک را به خود جلب کند. حال با توجه به استقبال مشتریان از خودرو پژو ۲۰۷i شرکت ایران‌خودرو در پاسخ به تقاضای بازار و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان، قصد دارد ۲۰۷ هاچبک را با سقف شیشه‌ای روانه بازار کند. اما این خودرو چه ویژگی‌هایی دارد؟

از ویژگی ۲۰۷i چه خبر؟

سقف شیشه‌ای ۲۰۷i پانوراما نسبت به سانروف از ابعاد بزرگتری برخوردار است که نه‌تنها استفاده از چشم‌انداز خارج از خودرو را لذت بخش کرده است بلکه به جذابیت‌های ظاهری این خودرو نیز افزوده است. سقف شیشه‌ای این خودرو ثابت بوده و پوشش کشویی آن در مواقع لزوم مانع از تابش نور خورشید به داخل کابین می‌شود.

پژو ۲۰۷i با توجه به «نوع جاده‌های کشور»، «نوع سوخت موجود درکشور» و «آب و هوای مناطق مختلف ایران»، متناسب‌سازی شده و با این موارد کاملاً همخوانی دارد. مصرف سوخت پائین موتور TU۵ در کنار قدرت موتور بالای آن از جمله مزایای ۲۰۷ پانوراما است. علاوه بر این، خودروی پژو ۲۰۷i اتوماتیک جدید توانسته ۴ ستاره کیفی را دریافت و در بالاترین رده‌بندی کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل قرار گیرد.

از سوی دیگر مدل‌های جدید پژو ۲۰۷i چراغ‌های جلو زیباتر و اسپرت‌تری نسبت به نسل قبل خود دارند که این امر را مدیون دیلایت و چراغ‌های هالوژنی هستند که داخل آن‌ها به‌کاررفته است. همچنین در نمای جانبی این خودرو، راهنماهای روی گلگیر که در نسل پیشین وجود داشت، اکنون به‌صورت یک نوار باریک روی آینه‌های جانبی قرارگرفته‌اند.

استفاده از آنتن کوتاه رادیویی در بخش جلو خودرو نیز یکی‌دیگر از تغییرات انجام‌شده به‌حساب می‌آید که البته اگر همین آنتن به بخش انتهایی خودرو منتقل می‌شد می‌توانست نمای بهتری ایجاد کند. اصیل‌ترین بخش این مدل پژو، نمای عقب آن است، زیرا هنوز هم ردپاهایی از ۲۰۶ قدیمی در آن به چشم می‌خورد. در کمال تعجب این بخش در آخرین فیس‌لیفت هم دچار تحولات زیادی نشده و تغییرات آن به استفاده از چراغ‌های طرح نئون و قرار دادن دوربین دید عقب در قاب پلاک خلاصه می‌شود.

پژو 207 پانوراما

به‌طورکلی می‌توان گفت طراحی ظاهری پژو ۲۰۷i پانوراما، از رقبایی همچون رنو ساندرو و H۳۰کراس که در این بازه قیمتی قرار دارند، زیباتر و مدرن‌تر بوده و  این امر یکی از دلایل اصلی گرایش بیشتر جوانان به این خودرو به‌شمار می‌رود.

تنها تحول فنی که این خودرو، نسبت به نسل‌های گذشته یا حتی نسبت به پژو ۲۰۶ تیپ ۵یا ۶ کرده تغییر نوع ECU بوده، که آن‌هم تفاوت محسوسی در نحوه کارکرد پیشرانه ایجاد نکرده است. این خودرو از پیشرانه نام‌آشنا TU۵ بهره می‌برد که به‌صورت ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ بوده و توان تولید ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را دارد.

نیروی تولیدی این پیشرانه طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک(AL۴) یا ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل‌شده که باعث می‌شود این خودرو بتواند در حدود ۱۲ ثانیه در مدل‌های دستی و ۱۳ ثانیه در مدل‌های اتوماتیک، از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

جزئیات فروش هاچ‌بک پانوراما

گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرده است که از ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه (۱۸ دی ۹۸) فروش پژو ۲۰۷i پانوراما آغاز خواهد شد. در این بخشنامه اعلام شده شرایط اعلامی در قالب پیش فروش ارائه داده شده و مشتریان می‌توانند در حال حاضر نمونه دنده‌ای این هاچبک را خریداری کنند. همچنین طبق این اطلاعیه، پژو ۲۰۷i پانوراما دنده‌ای برای تحویل از تیر تا آبان ۱۴۰۰ ثبت نام می شود. مشتریانی هم که موعد تحویل مرداد تا آبان ۱۴۰۰ را انتخاب کنند، تخفیف ۲۲۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی شامل حالشان خواهد شد.

برای ثبت‌نام پژو ۲۰۷i پانوراما دنده‌ای به پیش‌پرداخت ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیاز است و سود مشارکت ۱۸ و سود انصراف ۱۰ درصد به مشتریان تعلق می‌گیرد. در حال حاضر ثبت‌نام این هاچ‌بک دنده‌ای با رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای و خاکستری امکان‌پذیر است.

 

منبع: خـــودرو.تک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود