مقایسه بزرگ ترین محصولات تاریخ هیوندای و کیا

0 183

مقایسه بزرگ ترین محصولات تاریخ هیوندای و کیا

در گذشته در ایالت کلرادو موفق به رانندگی با کیا تلوراید مدل ۲۰۲۰ شده بودیم. این خودروی شاسی بلند کره‌ای توانست نظر مثبت ما را جلب کند. به نظر ما کیا تلوراید بهترین خودروی شاسی بلند سایز متوسط با سه ردیف صندلی در صنعت خودرو است. این موضع از سوی مشتریان نیز تایید شده چرا که نمونه‌های تولیدی آن به سرعت در حال فروش رفتن هستند.

به گزارش خودروتک ، هیوندای پالیسید و کیا تلوراید دو خودروی شاسی بلند جدید هستند که در این مطلب به مقایسه آن‌ها با یکدیگر می‌پردازیم.

در گذشته در ایالت کلرادو موفق به رانندگی با کیا تلوراید مدل ۲۰۲۰ شده بودیم. این خودروی شاسی بلند کره‌ای توانست نظر مثبت ما را جلب کند. به نظر ما کیا تلوراید بهترین خودروی شاسی بلند سایز متوسط با سه ردیف صندلی در صنعت خودرو است. این موضع از سوی مشتریان نیز تایید شده چرا که نمونه‌های تولیدی آن به سرعت در حال فروش رفتن هستند.

شرکت هموطن این برند، هیوندای نیز یک خودروی شاسی بلند جدید را معرفی کرده است. هیوندای پالیسید از پلتفرم یکسان با کیا تلوراید بهره می‌برد. این دو خودروی کره‌ای دارای موتور یکسان هستند. در هفته آینده این خودرو برای بررسی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد؛ با این حال تا قبل از رانندگی با این خودرو قصد داریم آن را با کیا تلوراید مقایسه کنیم. در ادامه با مقایسه هیوندای پالیسید با کیا تلوراید همراه ما باشید.

موتور

این دو خودروی کره‌ای از موتور یکسانی بهره می‌برند. هیوندای و کیا برای این محصولات خود از یک موتور ۶ سیلندر ۳٫۸ لیتری استفاده کرده‌اند. این موتور قادر به تولید ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور است. قدرت تولیدی موتور توسط یک گیربکس ۸ سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این محصولات به صورت محور جلو به فروش می‌رسند که البته می‌توان آن‌ها را به صورت سفارشی با سیستم چهار چرخ محرک نیز خریداری کرد.

در حالی که این دو خودرو از موتور یکسانی بهره می‌برند، نماینده شرکت کیا مصرف سوخت کمتری دارد! بر اساس رده‌بندی EPA، کیا تلوراید در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به ترتیب مصرف سوختی برابر ۱۱٫۷۶، ۹٫۰۴ و ۱۰٫۲۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی دارد. هیوندای پالیسید به ۱۲٫۳۸، ۹٫۰۴ و ۱۰٫۷ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به ترتیب در شهر، جاده وبه صورت ترکیبی نیاز دارد.

برنده: کیا تلوراید

 

طراحی ظاهری

 

اگرچه هیوندای پالیسید و کیا تلوراید از پلتفرم یکسانی بهره می‌برند، تیم طراحی آن‌ها موفق به تولید خودروهای متفاوتی شده‌اند. کیا تلوراید یک خودروی عضلانی و آفرود است، در حالی که کیا پالیسید به صورت یک خودروی لوکس طراحی شده است. این دو اتومبیل از طراحی جلویی متفاوتی بهره می‌برند و حتی پروفایل جانبی آن‌ها نیز شباهتی به یکدیگر ندارد. در حالی که این دو خودرو از طراحی مناسبی بهره می‌برند و همچنین طرفداران مخصوص به خود را دارند، ما کیا تلوراید را برنده این بخش می‌دانیم. یکی از دلایل این موضوع، شباهت نماینده کیا به محصولات شرکت رنجرور است.

برنده: کیا تلوراید

طراحی داخلی

 

این دو محصول از طراحی کابین متفاوتی بهره می‌برند؛ با این حال حس لوکس و قدرتمند بودن را به راننده منتقل می‌کنند. کیا تلوراید از مواد نرم در کابین خود بهره می‌برد و همچنین فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در حالی که تنها برای مدت زمان محدودی در نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۱۸ موفق به بررسی هیوندای پالیسید شدیم، این خودرو نیز از مواد باکیفیتی در کابین خود بهره می‌برد و فضای کافی برای سرنشینان خود در نظر گرفته است.

به نظر می‌رسد دسترسی به فضاهای نگهداری تجهیزات در کیا تلوراید راحت‌تر باشد؛ با این حال نمی‌توان آن را یک برتری دانست. در واقعیت نمی‌توان طراحی کابین یکی از این خودروها را نسبت به دیگری برتر دانست. از نظر ما برنده‌ای در این بخش وجود ندارد و خریدار باید با توجه به سلیقه خود، برنده را انتخاب کند.

برنده: مساوی

قیمت

هیوندای به تازگی قیمت خودروی پالیسید را اعلام کرده است. نماینده هیوندای در مقایسه با کیا تلوراید قیمت کمتری دارد. این خودرو در نمونه پایه خود، SE با قیمت اولیه ۳۱,۵۵۰ دلار به فروش می‌رسد که ۱۴۰ دلار از کیا تلوراید ارزان‌تر است. کیا تلوراید در تریم پایه LX دارای قیمت اولیه ۳۱,۶۹۰ دلار است. این دو خودروی شاسی بلند در بالاترین تریم خود دارای قیمت یکسان و نزدیک به ۴۶ هزار دلار هستند. با توجه به تجهیزات یکسان این محصولات، هیوندای پالیسید را به علت قیمت پایین‌تر باید خودروی برتر در این بخش دانست.

برنده: هیوندای پالیسید

جمع بندی

با توجه به نتایج بدست آمده در این مقایسه، کیا تلوراید دارای برتری جزئی نسبت به هیوندای پالیسید است. برای نتیجه دقیق‌تر و قضاوت صحیح‌تر، مسلما باید مدت زمان بیشتری را با هیوندای پالیسید بگذرانیم و همچنین آن را مورد بررسی قرار دهیم. این احتمال وجود دارد که هیوندای پالیسید را به عنوان خودروی برتر این رقابت در آینده معرفی کنیم. در حالت کلی با  دو خودروی شاسی بلند بی‌نظیر روبه‌رو هستیم که با انتخاب هرکدام از آن‌ها، دچار پشیمانی نخواهید شد.

این خودروهای کره‌ای در آینده نزدیک باید با فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ رقابت کنند؛ با این حال به نظر می‌رسد کیا تلوراید و هیوندای پالیسید دو خودروی شکست ناپذیر حداقل در بازه زمانی کنونی باشند!

منبع: جی اس ام

منبع: خـــودرو.تک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود