نیسان جوک بهتر است یا هیوندای توسان ۲۰۱۷؟

0 376

نیسان جوک بهتر است یا هیوندای توسان 2017؟

در این مقاله مقایسه نیسان جوک و هیوندای توسان ۲۰۱۷ را مطالعه خواهید کرد.در این مقاله مقایسه ویژگی های فنی و آپشن های رفاهی این دو خودرو را به شما ارائه خواهیم کرد.و در پایان تجربه رانندگی و گزینه مناسب تر برای شما را به شما معرفی خواهیم کرد.

به گزارش خودروتک ، در سال‌های اخیر درصد فروش خودروهای شاسی بلند در ایران به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است که هیوندای توسان هم یکی از همین مدل‌های پر فروش است که توانسته توجه مشتریان را به خود جلب کند.

هیوندای توسان ۲۰۱۷ یک خودرو ۵ سرنشین است که با محصولاتی مانند هوندا CRV، فورد و تویوتا از لحاظ کیفیت و کارایی رقابت می‌کند. این خودرو در تیپ‌های مختلفی روانه بازار شده است که عبارت هستند از تیپ Limited، SE، Ecco و Sport. اولین مدل از این خودرو در سال ۲۰۰۴ روانه بازار شد که به هیوندای توسان ix35 شهرت داشت و تا چندین سال در خط تولید قرار داشت.

بعد از تولید این مدل این کارخانه نسل بعدی از مدل هیوندای توسان را روانه بازار کرد و بعد از آن کمپانی هیوندای شروع به طراحی و ساخت نسل سوم خود کرد که توجه علاقه‌مندان به کراس اوورها را به خود جلب کرد.در بخش های بعدی مقایسه نیسان جوک و هیوندای توسان ۲۰۱۷ بخش های دیگر این خودرو را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد

نیسان جوک

همان طور که کمی پیش‌تر به آن اشاره کردیم بازار کراس اوورها در ایران بسیار داغ است و علاقه‌مندان بسیاری هم دارد، از طرفی کمپانی ژاپنی نیسان توانسته است اعتماد مشتریان خود را در تمام نقاط دنیا جلب کند که کشور ما هم یکی از همین کشورهاست.

این کمپانی بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و هنوز هم در حال فعالیت است. تمرکز این کمپانی بیشتر بر روی ساخت خودروهای شاسی بلند است، که می‌توان از مدل‌های اولیه‌ای که وارد بازار ایران شد به پاترول اشاره کرد که در آن زمان طرفداران بسیاری داشت.

در حال حاضر یکی از خودروهایی که در خط تولید این کمپانی قرار گرفته است نیسان جوک مدل ۲۰۱۷ است. این خودرو از زمان تولید تا به امروز تغییرات بسیاری را شاهد بوده است که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مقایسه طراحی نیسان جوک و هیوندای توسان ۲۰۱۷

 

طراحی داخلی نیسان جوک

در مقایسه نیسان جوک و هیوندای توسان باید بدانیم که از لحاظ طراحی چهره‌ی نیسان جوک  کمی خاص و منحصر به فرد است که ممکن است کمی خریداران را در زمان خرید به شک بیاندازد اما از طرفی واضح است که طرفداران جوان و اسپرت پسند خود را دارد.

آخرین مدلی که از این خودرو وارد کشور شد تغییرات اساسی در ظاهر به همراه داشته است. از نمای جلو اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند چراغ‌های این خودرو است که با نواری از LED همراه شده است. همچنین سپر جلویی این خودرو بیشترین سهم تغییرات را به عده داشته است و از طرفی ظاهری اسپرت‌تر به خودرو داده است.

در پایین سپر که با قطعات فلزی همراه شده است نیز چراغ‌های مه شکن قرار گرفته‌اند. با خطوطی که به صورت برجسته در نمای جانبی این خودرو قرار گرفته است ظاهر آن کمی قدرتمند‌تر نشان داده می‌شود. در طراحی عقب این خودرو هم اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند طراحی و جای قرار گیری چراغ‌ها خواهد بود. همچنین طراحی سقف و بدنه در پشت خودرو به گونه‌ای است که حالت آیرودینامیکی آن‌ را بیشتر می‌کند.

طراحی داخلی هیوندای توسان

در طراحی  هیوندای توسان  ۲۰۱۷ شاهد بهبود ظاهری و همچنین داخلی آن هستیم به طوری که طراحان آن سعی داشته‌اند با الهام گرفتن از زبان طراحی هیوندای این مدل را با ظاهری زیباتر و همچنین تکمیل‌تر روانه بازار کنند. از مواردی که در طراحی این خودرو تغییر پیدا کرده است می‌توان به ابعاد خودرو، چراغ‌ها و حتی جلو پنجره اشاره کرد.

در ظاهر جلویی خودرو اولین چیزی که پر رنگ‌تر دیده می‌شود جلو پنجره ۶ ضلعی آن به همراه لوگوی بزرگ این کمپانی کره‌ای است. یکی از دلایلی که باعث شده است هیوندای توسان از نمای روبه رو پهن‌تر به نظر برسد طراحی جلو پنجره و چراغ‌های کشیده مه شکن قرار گرفته بر روی سپر است. در فضای داخلی هم با توجه به بزرگ‌تر شدن ابعاد خودرو جای بیشتری برای سر نشینان فراهم شده است و همچین فضایی کاملا لوکس برای آن‌ها تعبیه شده است.

مقایسه فنی نیسان جوک و هیوندای توسان ۲۰۱۷

مقایسه فنی نیسان جوک و هیوندای توسان

در مقایسه نیسان جوک و هیوندای توسان از لحاظ فنی نسخه هیوندای توسان  موجود در بازار خودروی ایران دارای پیشرانه ۲ لیتری است که ۱۶۴ اسب بخار قدرت دارد و از طرفی زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن حدود ۱۲ ثانیه است. ای خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵/۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند که این مقدار به ۶/۷ لیتر در بزرگراه‌ها می‌رسد.

این خودرو دیفرانسیل جلو است که همراه با جعبه دنده ۶ سرعته تمام اتوماتیک وارد بازار ایران شده است.(البته مدل دو دیفرانسیل این خودرو نیز تولید شده است.)

اما  نیسان جوک  از لحاظ فنی چه قابلیت‌هایی دارد؟ این خودرو با پیشرانه‌های متفاوتی عرضه شده است که مدل اسکای پک و پلاتینیوم از مدل‌های مرسوم این کمپانی است که در ایران هم در بازار خودرو موجود هستند.

پیشرانه این مدل‌ها ۶/۱ لیتر است که با قدرت ۱۱۷ اسب بخار موجود است. این مدل در مدت ۵/۱۱ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد، همچنین حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. میانگین مصرف سوخت ترکیبی نیسان جوک ۳/۶ لیتر است که این مقدار در اتوبان‌ها به ۵ لیتر کاهش پیدا می‌کند.

این مدل دارای جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک CVT از نوع ۷ سرعته‌ی Xtronic می‌باشد. همچنین این مدل دیفرانسیل جلو است.(در حالی که مدل اسپرت این خودرو دو دیفرانسیل می‌باشد.)












مدل خودرو                                      

هیوندای توسان ۲۰۱۷

نیسان جوک ۲۰۱۷

پیشرانه

۲ لیتری

۶/۱ لیتری

حجم موتور

۲۰۰۰ سی سی

۱۵۹۸ سی سی

حداکثر   قدرت

۱۶۴

۱۱۷

حداکثر گشتاور

۲۰۵

۱۵۸

گیربکس

۶ سرعته

CVT ۷ سرعته

مصرف سوخت (ترکیبی)

۵/۸ لیتر

۳/۶ لیتر

شتاب صفر تا ۱۰۰

۵/۱۱

۵/۱۱

حداکثر سرعت

۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

۱۷۰ کیاومتر بر ساعت

آپشن و امکانات رفاهی نیسان جوک و هیوندای توسان

مقایسه آپشن های رفاهی نیسان جوک و هیوندای توسان

از لحاظ امکانات رفاهی و آپشن‌های تعبیه شده نیسان جوک و هیوندای توسان هر دو گزینه‌های بسیاری دارند که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کمپانی هیوندای این مدل خود را نیز مانند بیشتر مدل‌های خود به صورت فول آپشن تولید کرده است که این امر بر قیمت این خودرو بی تاثیر نبوده است. مانیتور موجود در این مدل ۵ اینچی لمسی است. سیستم صوتی این مدل دارای ۸ بلندگو پر قدرت که همراه با سیستم  Infinity ارائه می‌شود در دسترس است.

در این مدل برای تمامی سرنشینان گرم کن صندلی در نظر گرفته شده است اما فقط سرنشینان جلو سردکن دارند. از دیگر سیستم‌های هوشمند این خودرو می‌توان به دوربین دنده عقب، سیستم تشخیص خودکار نقاط کور، تمیز کننده چراغ‌های جلو و … اشاره کرد.

نیسان جوک هم از لحاظ امکانات رفاهی تقریبا کامل است. نمایشگر مدل‌های موجود در بازار ایارن ۸/۵ اینچی لمسی است. صندلی‌های خودرو از پوششی مرغوب ساخته شده اند که صندلی‌های جلویی همراه با گرم کن هستند. همچنین برای راننده و سرنشینان ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای در نظر گرفته شده است.

این مدل دارای سیستم ترمز ضد قفل، سیستم اخطار خروج از خط و همچنین سیستم هشدار به هنگام نزدیک شدن به اجسام و فرد می‌باشد. به غیر از مدل اسپرت مدل های دیگر به همراه رینگ ۱۷ اینچی تولید می‌شوند. همچنین این مدل نیز دارای ترمز کمکی می‌باشد.














تجهیزات

هیوندای توسان ۲۰۱۷

نیسان جوک ۲۰۱۷

چراغ

….

سیستمهای مولتی مدیا

infinity

اتصال همراه با بلوتوث و AUX

صفحه نمایش

۵ اینچی

۸/۵ اینچی

رینگ ها

۱۹ اینچی

۱۷ اینچی

آینه

برقی/جمع شونده

برقی/جمع شونده

تهویه مطبوع

….

صندلی

گرم کن برای تمام سرنشینان و سرد کن برای صندلی‌های جلویی

گرم کن صندلی‌های جلو

شیشه

….

….

سیستم های هشدار دهنده

دنده عقب، ترمز خودکار، تشخیص نقاط کور

تشخیص اجسام و افراد، هشدار باد لاستیک، تشخیص اجسام در نقاط کور

سایر امکانات  

بازکننده خودکار درب صندوق، سنسور جلو و عقب، ۱۱ ایربگ

کنترل دینامیک و جلوگیری از واژگونی، چراغ روشنایی روز

ایمنی در نیسان جوک و هیوندای توسان به چه اندازه است؟

مقایسه ایمنی نیسان جوک و هیوندای توسان

مقایسه هیوندای توسان و نیسان جوک از لحاظ ایمنی هر دوی این خودروها برای راننده و سرنشینان ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای فراهم کرده‌اند که تعداد این کیسه‌های هوا در هیوندای توسان به ۱۱ عدد می‌رسد. در هر دو مدل دو دیفرانسیل و دیفرانسیل جلو هیوندای توسان سیستم کنترل پایداری خودرو در شرایط جوی نا مناسب وجود دارد، همچنین سیستم ترمز در هنگام پایین آمدن از سراشیبی برای هیوندای توسان در نظر گرفته شده است.

در هنگام بالا رفتن از سراشیبی هم این خودرو دارای سیستمHillstart Assist Control یا همان سیستم کمکی بالا رفتن از شیب است. پشتی‌های گردن این مدل نیز طوری طراحی شده‌اند که در هنگام برخورد و تصادف کمترین آسیب را به سرنشینان وارد کنند.

نیسان جوک هم از لحاظ ایمنی و تست‌هایی که پشت سر گذاشته است توانسته رتبه خوبی را بدست بیاورد. این مدل دارای ایربگ جانبی و پرده‌ای برای سرنشینان و راننده است. از طرفی در این مدل خبری از ایربگ‌های زانو نیست. همچنین استقامت بدنه این خودرو در مقابل ضربه و تصادف عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

جدای از تمام این‌ها باید بدانید که هر دوی این مدل‌ها توانسته‌اند  ستاره ایمنی از سازمان آزمایش ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) را بدست بیاورند که این موضوع نشان دهنده امنیت بالای هر دوی این خودروهاست.

تجربه رانندگی با نیسان جوک و هیوندای توسان

نیسان جوک

از نظر تجربه رانندگی نیسان جوک فضای بسیاری برای راننده و سرنشین جلو در نظر گرفته است که همراه با جعبه دنده CVT اتوماتیک رانندگی دلپذیری را تجربه خواهید کرد. البته به دلیل طراحی این مدل، فضای کافی برای سرنشینان عقب آن کم است و از طرفی برخی معتقد هستند که برعکس ادعای این کمپانی این ماشین برای ۴ نفر مناسب است نه ۵ نفر.

از طرفی به دلیل ابعاد کوچک و طراحی منحصر به فرد شیشه و نمای عقب خودرو پارک بدون داشتن سنسورهای دوربین عقب کمی سخت خواهد بود به همین دلیل این سیستم در این خودرو قرار داده شده است.

می‌توان گفت که هیوندای توسان در آزمایشات تجربه رانندگی کمی موفق‌تر بوده است. این کمپانی در ساخت توسان ۲۰۱۷ سعی داشته از مدل‌های لوکس خود الهام بگیرد و کابینی استاندارد را برای این مدل در نظر گرفته است که این قضیه رانندگی با این خودرو را بسیار راحت و نرم کرده است که در مسافت‌های طولانی هم کیفیت قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

تحلیل شرایط بازار نیسان جوک و هیوندای توسان

هیوندای توسان

هر دوی این ماشین‌ها در نمایندگی‌های موجود در ایران قابل سفارش و خرید هستند که البته از نظر قیمتی کمی نوسان قیمت وجود دارد. همان طور که گفته شد هیوندای توسان رقبای دیگری هم نیز در بازار دارد که می‌توان به فورد، هوندا و تویوتا اشاره کرد.


منبع: همراه مکانیک

منبع: خـــودرو.تک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود