مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان

0 476

مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان

در این مقاله قصد داریم به مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان بپردازیم. در این مقاله با نگاه ویژه ای مشخصات طراحی،آپشن های رفاهی و ایمنی تویوتا لندکروز و پورشه ماکان بررسی خواهد شد.اگر قصد خرید و یا فروش این دو خودرو را دارید ضمن مطالعه کامل این دو خودرو باید بدانید که همراه مکانیک با تجربه بیش از ۵۰ هزار معامله موفق به ثبت خاطره خوش از معامله حودرو کمک کرده است.

به گزارش خودروتک ، در مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان گذشته از صحبت شاسی‌بلندهای بازار ، این بار صحبت از شاسی بلندهای لوکس با امکانات زیاد و قیمت های گزاف است؛ شاسی بلندهای از خانواده تویوتا و خانواده پورشه از شرق و غرب این کره خاکی.

خودرو های شاسی بلند پورشه همیشه از نظر امکانات توانایی و طراحی حرف را تمام کرده اند ولی گاهی نیز برخی از رقبای ژاپنی در مقابل آن ها قد علم می کنند. با بررسی خودرو های خارجی داخل بازار ایران می توان گفت برای پورشه ماکان رقیب خوب و مناسبی به جز تویوتا لندکروز نمی توان یافت. در این مقاله قصد داریم به بررسی این دو قد بلند اروپایی و آسیایی پرداخته و آنها را با هم مقایسه کنیم.

مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان از نظر طراحی

طراحی داخلی پورشه ماکان

طراحی داخلی پورشه ماکان

در مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان از نظر طراحی باید بدانیم که در نگاه اول ارتفاع بلند خودروی تویوتا لندکروز نسبت به پورشه ماکان بسیار به چشم می آید. برای بررسی های بیشتر سری به عدد و رقم های ارتفاع این دو خودرو زدیم . خودروی تویوتا لندکروز با ١٨٩٠ میلی متر ارتفاع و پورشه ماکان با ١۶٢۴ میلیمتر ارتفاع در کنار هم خواهند ایستاد. بایستی گفت که بیش از تفاوت این عدد و رقم ها در ارتفاع،  ظاهر عضلانی و زاویه دار خودروی تویوتا لندکروز بلند تر از پورشه ماکان به نظر می رسد.

در مقایسه پورشه ماکان و تویوتا لندکروز می‌توان دید که پورشه ماکان یک SUV سایز متوسط بوده و علاوه بر این خودروی پورشه ماکان یک شاسی‌بلند دو منظوره است به این معنا که می‌توان آن را  مورد علاقه طرفداران شاسی بلند و هم طرفداران سدان‌های بزرگ دانست.

طراحی داخلی تویوتا لندکروز

طراحی داخلی تویوتا لندکروز

تفاوت طراحی اروپایی و آسیای شرقی به خوبی در این دو خودرو دیده می شود.در نگاه اول فارغ از مشخصات فنی خودروها می توانید نتیجه گیری کنید که تویوتا لندکروز برای مسافرت های برون شهری در دل جنگل و صحرا و اصطلاحا آفرود بسیار مناسب‌تر خواهد بود. ظاهر طراحی پورشه ماکان نیز این حس را به شما القا خواهد کرد که اگر آن را خریداری کنید یک خودروی شاسی بلند لوکس در اختیار خواهید داشت.

طراحی داخلی تویوتا لندکروز و پورشه ماکان نیز به همین گونه با یکدیگر تفاوت خواهد داشت. امکانات داخلی تویوتا لندکروز بسیار خشن تر و سخت تر به نظر می رسند ولی امکانات داخلی پورشه ماکان کاملاً یک خودروی اروپایی را برای شما به نمایش خواهند گذاشت.

مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان از نظر فنی

موتور پورشه ماکان

برای مقایسه مشخصات فنی خودرو در ابتدا به پیشرانه ای که در سینه آنها می تپد مراجعه خواهیم کرد. خودروی پورشه ماکان با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ خطی حجم ۲۰۰۰ سی سی تویوتا لندکروز جی ایکس آر پیشرانه ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ با حجم ۴۰۰۰ سی سی در بازار موجود است.

در ابتدای این بررسی یک مشکل بزرگ خود نمایی می کند و آن هم ممنوعیت واردات خودروهای خارجی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به داخل ایران است. در این قانون عملاً ورود خودروهای تویوتا لندکروز محدود شده ولی خودروی پورشه ماکان برای واردات مشکلی از لحاظ قانونی نخواهد داشت. اما از ممنوعیت واردات این خودرو که بگذریم به مسائل دیگری نیز برخواهیم خورد و آن این است که مصرف سوخت ترکیبی پورشه ماکان تنها ٨.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی تویوتا لندکروز جی ایکس آر ١٣ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد. مسئله بعدی این است که پورشه ماکان در برابر تویوتا لندکروز در حداکثر سرعت، حداکثر قدرت و شتاب نیز در برتری قرار می گیرد.

مزیت فنی بسیار قابل توجه  نیز در پورشه ماکان گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک در این خودرو می باشد که در مقابل گیربکس پنج دنده اتوماتیک لندکروز جی آر ایکس حرفی برای گفتن باقی نخواهد گذاشت. بنابراین به جرأت می‌توان گفت که اگر بخواهید یک تصمیم منطقی بگیرید بهتر است با ابهت لندکروز خداحافظی کرده و پورشه ماکان را انتخاب نمایید.در جدول زیر مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان از نظر طراحی را قرار داده ایم.

 عکس موتور تویوتا لندکروز













 مشخصات

تویوتا لندکروز

پورشه ماکان

حجم موتور

۴۰۰۰ سی سی

۲۰۰۰ سی سی

موتور

۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ

حداکثر قدرت

۵۲۰۰/۲۴۰

۶۸۰۰-۲۳۷/۵۰۰۰

جعبه دنده

اتوماتیک ۵ سرعته

اتوماتیک ۷ سرعته

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۱۱ ثانیه

۶٫۹ ثانیه

حداکثر سرعت

 

۲۲۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

۸٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

حجم باک

۹۳ لیتر

۶۵ لیتر

استناندارد آلایندگی

یورو ۵

 

مقایسه تویوتا لند کروز و پورشه ماکان از نظر آپشن های رفاهی

آپشن های رفاهی پورشه ماکان

در مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان  از نظر آپشن ها نتیجه نهایی را از ابتدا انتظار می کشیدیم و آن هم برتری آپشن های خودروی اروپایی بر خودری ژاپنی بود . اگر چه در خودروی تویوتا لندکروز امکانات و آپشن های خوبی مانند سیستم های هشدار دهنده و ایمنی مختلف وجود دارد اما در برقی از آپشن ها مانند صندلی ها می توان پورشه را یک سر و گردن بلند تر دانست . در ادامه این تجهیزات را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم .














تجهیزات

تویوتا لندکروز

پورشه ماکان

چراغ

زنون – روشن و خاموش شدن اتوماتیک – سیستم شستشو- چراغ‌های جلو مجهز به سیستم HIDو AFS (روشنایی بهتر در جاده و هنگام پیچیدن) – روشن شدن فلاشرها هنگام ترمز ناگهانی 

زنون – مه شکن LED

سیستم


مولتی مدیا

قابلیت پخش CD به همراه چنجر ۶ تایی

 

صفحه نمایش

 

 

رینگ 

سایز ۱۷ آلمینیوم

سایز ۱۸ آلمینیوم

آینه

برقی – دارای گرم کن – تاشوندگی برقی

برقی – دارای  حافظه – دارای گرمکن

تهویه مطبوع

جلو اتوماتیک – عقب دستی

اتوماتیک دوگانه

صندلی

دستی – برقی  به صورت سفارشی

صندلی برقی – دارای حافظه –گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب و سردکن صندلی‌های جلو- صندلی ۱۸ حالته اسپرت

شیشه

 

سقف شیشه‌ای بزرگ پانارمیک

سیستم 


هشدار دهنده

سیستم هشدار برای کم کردن مصرف سوخت به هنگام شتاب 

رادار – هشدار دهنده نقطه کور – دوربین عقب – هشدار دهنده تغییر خط

سایر امکانات 

۷ کیسه هوا با سیستم SRS – کیسه هوای راننده – سراسری- انتقال نیرو به چهار چرخ FWD – (حداکثر سرعت در ۲۰۰ کیلومتر محدود شده است) – سیستم AVS سفارشی (تغییر حالت رانندگی بهNormal، Comfort و Sport) – سیستم VFC در مدل Off-Road – سیستم KDSS – سیستم LSDدر دیفرانسیل برای کمک به کم کردن اصطکاک و مصرف سوخت – چهار دوربین – نشان‌دهنده زاویه چرخ‌ها – تنظیم خودکار گیربکس به صورت هوشمند به کمک سیستم AI-Shift –

کروز کنترل هوشمند – سیستم تنظیم ارتفاع، فرمان اسپرت کربن، چوب والنات ، ایربگ اضافه عقب، سقف جیر،

مقایسه ایمنی در تویوتا لندکروز و پورشه ماکان

مقایسه ایمنی تویوتا لندکروز و پورشه ماکان

خودروی تویوتا لندکروز  به مدد مدرنترین سیستمهای ایمنی، همچنین ترمز اتوماتیک برای پیشگیری از برخورد، سیستم تشخیص عابر پیاده و توقف خودکار خودرو، کروز کنترل، سیستم نور بالا اتومات در زمان لازم و سیستم رانندگی بین خطوط و هشدارهای رانندگی،همچنین با دارا بودن کیسه های هوایی متعدد شامل کیسه هوای راننده کیسه هوای زانویی راننده کیسه های مخصوص سرنشین جلو و همچنین کیسه هوای جانبی و کیسه هوای پرده ای که سطح بالایی از ایمنی را برای راننده و سرنشینان فراهم می کند،یکی از خودرو های بسیار ایمن موجود در سطح بازار است.







تجهیزات

تویوتا لندکروز

پورشه ماکان

تجهیزات


ایمنی و حفاظتی

بدنه به صورتی طراحی شده است که هنگام برخورد با عابر آسیب کمی به او وارد شود –

سیستم کنترل سرعت به همراه ترمز و حفظ فاصله،  پکیج رادارها 


 

کیسه هوا

کیسه هوای زانویی راننده – کیسه هوای سرنشین جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده‌ای

دارای کیسه هوای راننده سرنشین و جانبی –پرده ای

سیستم ترمز

سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی خنک شونده – ABS – EBD – BA

ABS – EBD – ESP – ASR – BAS – TCS

تجربه رانندگی در دو خودروی شاسی بلند

تجربه رانندگی پورشه ماکان

در مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان از نظر تجربه سواری در خودروی تویوتا لندکروز در هنگام استارت زدن با تکان خوردن پیشرانه عظیم خودرو متوجه قدرتمند بودن آن خواهید شد. با اندکی حرکت متوجه خواهید شد که موتور در به حرکت درآوردن جثه عظیم ٢۶٠٠ کیلویی این خودرو هیچ مشکلی نخواهد داشت.

همچنین آینه های بزرگ و دوربین دید عقب خودرو به شما کمک خواهد کرد که به محیط اطراف خودرو احاطه کامل داشته باشید. تست این خودرو در شهر نمی تواند تست کاملی باشد زیرا طراحی و ساخت لندکروز ها برای جاده های شهری نیست و برای مسیرهای برون شهری و همچنین ناهمواری ها بسیار مناسب خواهد بود.  کافی است اراده کنید تا با لندکروز به هر کجا که می خواهید بروید و برگردید.

در تست پورشه ماکان نیز یک تجربه مناسب رانندگی را داشتیم. پس از استارت زدن آنچنان که ظاهرا خودرو نیز بر می آید صدای موتور خودرو دقیقا متناسب با محیط شهری طراحی شده است. اما این صدا اندکی به درون کابین راه می‌یابد که از یک خودروی آلمانی با این سطح از کلاس انتظار نمی رود. پورشه ماکان نسبت به جثه و پیشرانه تعبیه شده در آن یک خودرو ی نسبتا تیز و پر شتاب برای رانندگی های شهری است. می توانید مطمئن باشید از این خودرو به طور قطع راضی خواهید بود.

لندکروز یا ماکان کدام خودرو برای شما مناسب تر است

مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان

بازهم همان سوال همیشگی که پس از بررسی های متعدد و مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان بایستی آن را جواب دهیم. کدام یک از این دو خودرو برای خرید مناسب تر است؟ بایستی بگویم اگر به دنبال یک خودرو برای سفرهای برون شهری با جاده های سنگلاخی آفرود و سافاری هستید بایستی بدون درنگ بر روی آپشنها و زیبایی پورشه ماکان چشم‌بسته و خودروی تویوتا لندکروز را انتخاب نمایید.

ولی اگر به دنبال یک شاسی بلند با کلاس با سایز متوسط و مناسب برای شهر و به خصوص برای حرکت در خیابان های بالاشهر باشید قطعا بایستی خودروی پورشه ماکان انتخاب اول شما باشد.

خرید کدام خودرو منطقی تر است؟

مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان

اولین مسئله در انتخاب خرید یکی از دو خودروی تویوتا لندکروز و پورشه ماکان ممنوعیت واردات تویوتا لندکروز بوده که به طور قطع باعث میشود علاقمندان آن روز به روز برای به دست آوردن آن تشنه تر گردند. اگر یکی از این لنکروز ها  را داشته باشید ممکن است در چند سال آینده یک خودروی تک و منحصر به فرد سوار باشید.

از این رو شاید خرید تویوتا لندکروز با توجه به پیشینه ای که در ذهن خریداران ایرانی دارد یک خرید منطقی تر قلمداد شود.

منبع: همراه مکانیک

منبع: خـــودرو.تک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود