اولین تجربه رانندگی با ب ام و سری ۸ روباز

0 138

اولین تجربه رانندگی با ب ام و سری 8 روباز

ب ام و سری ۸ کانورتیبل به تازگی معرفی شده است. در این مطلب تجربه رانندگی با این خودروی آلمانی را مطالعه می کنید.

به گزارش خودروتک ، بی ام و پس از سال ها تصمیم گرفته از نسل جدید خودروهای سری ۸ رونمایی کند. این خودرو در نسخه های کوپه و کانورتیبل در معرض دید عموم قرار گرفته است؛ با این حال تا آخر سال جاری میلادی با مدل M8 و همچنین گرن کوپه آن ملاقات می کنیم .

بی ام و سری ۸ کانورتیبل یکی از گران ترین خودروهای تولیدی این برند آلمانی محسوب می شود، البته در مقایسه با رقبای خود ارزان تر است. این خودروی زیبا در بازار باید با خودروهای مرسدس بنز کلاس S کابریولت، بنتلی کانتیننتال GT رودستر و استون مارتین DB11 ولانته رقابت کند.

این خودرو به یک سقف پارچه ای مجهز شده که در مدت زمان ۱۵ ثانیه باز و یا بسته می شود. حداکثر سرعتی که راننده می تواند این سقف را باز و یا بسته کند، ۵۰ کیلومتر بر ساعت است. ستون های درنظر گرفته شده برای این خودرو استحکام بالایی دارند. این سبک طراحی باعث افزایش وزن ۱۲۴ کیلوگرمی بی ام و سری ۸ کانورتیبل در مقایسه با نمونه کوپه شده است. وزن این خودرو بالاتر از ۲ تن بوده که بسیار سنگین محسوب می شود.

موتورهای مورد استفاده در این خودرو تفاوتی با نمونه کوپه ندارد. در حال حاضر این خودرو در قدرتمندترین نمونه خود به یک موتور ۸ سیلندر با حجم ۴٫۴ لیتر مجهز شده است. این موتور قدرتی برابر با ۵۲۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۷۵۰ نیوتون متر تولید می کند. مدل ۸۴۰d xDrive به یک موتور ۶ سیلندر دیزلی با حجم ۳٫۰ لیتر مجهز شده که قادر به تولید ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتون متر گشتاور است. در آینده شاهد عرضه نمونه M8 و همچنین مدل ۸۴۰i این خودروی آلمانی خواهیم بود.

در کابین این خودرو تغییرات زیادی در مقایسه با نمونه کوپه به چشم نمی خورد. تغییر اصلی مربوط به سقف این خودرو است. در حالی که نسخه کوپه دارای سقف فلزی و یا فیبر کربنی است، بی ام و سری ۸ کانورتیبل از سقف پارچه ای بهره می برد. ارتفاع پشت سری صندلی ها قابل تنظیم است و همچنین از سیستم گرمکن بهره می برند. این خودرو به علت استفاده از سیستم چهار چرخ محرک، لذت رانندگی بالایی دارد.

بی ام و سری ۸ کانورتیبل مانند نسخه کوپه به سیستم تعلیق سفتی مجهز شده که برای یک خودروی اسپرت منطقی است. در هنگام شتاب گرفتن و همچنین عبور از دست اندازها، تفاوتی میان نمونه کوپه و کانورتیبل این خودروی آلمانی مشاهده نمی شود. بی ام و سری ۸ کانورتیبل با وزن بالای ۲ تن و سیستم ماساژور برای ۴ صندلی، یک ورزشکار به حساب می آید که در این سگمنت بی رقیب است.

در حالی که نمی توان این خودرو را با محصولاتی مانند مک لارن رودستر و یا پورشه ۹۱۱ کابریو مقایسه کرد، بی ام و سری ۸ کانورتیبل در کلاس خود رقیبی ندارد. این خودرو از نظر حس رانندگی بسیار مشابه با نمونه کوپه است. فرمان این خودرو عملکرد بسیار دقیقی دارد و به طور استاندارد به صورت محور عقب به فروش می رسد. این مدل دارای گیجی های مربوط به خود است. فرمان در حالت های اسپرت و اسپرت پلاس سفت می شود.

لاستیک های مورد استفاده در این خودرو، بریجستون Potenza S007 بازخورد مناسبی را از جاده به سرنشینان منتقل می کند. در حالت کلی، راننده به خوبی از شرایط جاده اطلاع دارد و دمپرهای آن عملکرد بسیار مناسبی دارند. بی ام و سری ۸ کانورتیبل پایداری مناسبی دارد و این موضوع در رابطه با پیچ های جاده و همچنین ترمزهای شدید نیز صادق است. این خودرو در پیچ ها عملکرد مناسب تری از مرسدس بنز AMG S63 کانورتیبل دارد.

این خودرو به موتور ۸ سیلندر مورد استفاده در نمونه کوپه مجهز شده است. این موتور در مقایسه با موتورهای AMG و همچنین فراری متفاوت است. موتور توربوشارژ فراری در مقایسه با موتور بی ام و سری ۸ کانورتیبل، عملکرد روان تری دارد. موتور مورد استفاده در این خودروی آلمانی قادر به تولید ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور است که شتابی برابر با ۳٫۹ ثانیه را برای آن به همراه دارد. این شتاب در مقایسه با شتاب M850i کوپه، ۰٫۲ ثانیه کمتر است.

قدرت تولیدی موتور توسط یک گیربکس ۸ سرعته خودکار ZF به چرخ ها منتقل می شود. این جعبه دنده که توسط بی ام و بهینه سازی شده، عملکرد بسیار مناسب و نرمی دارد. یکی از نکات مثبت این خودرو، صدای موتور آن است. این موتور ۸ سیلندر در حالت رانندگی عادی و اسپرت پلاس، صدای دلنشینی تولید می کند.

بی ام و سری ۸ کانورتیبل مانند تمام خودروهای موجود در جهان، دارای نقاط ضعف مخصوص به خود است. در حالی که این خودروی لوکس دارای طراحی کابین مناسبی است و همچنین ارگونومی مناسبی دارد، برای یک خودروی ۱۲۱ هزار دلاری کافی به نظر نمی رسد. این خودرو در برخی تریم ها با قیمت ۱۵۰ هزار دلار به فروش می رسد. بی ام و سری ۷ در مقایسه با این خودرو از طراحی داخلی بهتری بهره می برد. در حقیقت می توان طراحی کابین بی ام و سری ۸ کانورتیبل را با خودروهای سری ۳ مقایسه کرد! در کابین این خودرو توجه زیادی به جزئیات نشده که آزاردهنده است.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که بی ام سری ۸ کانورتیبل در کابین خود دارای ضعف های زیادی است؛ با این حال از نظر کیفیت رانندگی حرف های زیادی برای گفتن دارد. اگر به دنبال یک خودروی GT بدون سقف اسپرت هستید، محصول جدید بی ام و باید در لیست خرید شما قرار بگیرد.


منبع: کلیک

منبع: خـــودرو.تک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود