با جدیدترین مدل کیا سورنتو در ایران بیشتر آشنا شوید

0 87

با جدیدترین مدل کیا سورنتو در ایران بیشتر آشنا شوید

سورنتو (Sorento) یکی از بهترین و مجهز ترین تولیدات کمپانی کیاموتورز است که طرفداران بسیاری را دارد این خودرو در کلاس شاسی بلند طراحی شده است.

به گزارش خودروتک ، همان طور که می دانید این روز ها خودرو های SUV به خصوص در بین جوانان طرفداران بی شماری را پیدا کرده است . امروز در این راهنمای خرید خودرو می خواهیم به نقد و بررسی یکی از شاسی بلند های کیاموتورز با نام کیا سورنتو ۲۰۱۶ بپردازیم پس با ما همراه باشید.

به طور کلی کیا سورنتو ۲۰۱۶ نسبت به نمونه های قبلی سورنتو از همه لحاظ تغییرات و پیشرفت های بی شماری را داشته است به عنوان مثال از لحاظ طول خودرو سورنتوی جدید کمی بزرگتر از گذشته شد است که حدودا هفت سانتی متر می باشد و این افزایش طول به دلیل افزایش فضای داخل کابین برای راحتی هر چه بیشتر سرنشینان به خصوص سرنشینان عقب بوده است .هم‌چنین می‌توان سه ردیف صندلی را در این ماشین قرار داد البته به طور استاندارد سورنتو دارای دو ردیف صندلی و ۵ نفر ظرفیت است.

طراحی خارجی

نمای ظاهری کیا سورنتو ۲۰۱۶ نسبت به نمونه ای قبلی تغییرات ویژه ای داشته است و طراح به گونه ای عمل کده است که ظاهر این خودرو بسیار جذاب تر و همچنین زیبا تر از گذشته به نظر برسد . طراحی ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده است بسیار زیبا و مجلل و یا به عبارتی همه پسند می باشد به خصوص چراغ های جلو که باریک تر از گذشته شده است و به خودرو ظاهری اخم آلود بخشیده است .

طراحی کابین

تغییرات کلی سورنتو تنها در نمای ظاهری نمی باشد و این تغییرات در داخل کابین نیز به چشم می آید . داخل کابین کیا سورنتو ۲۰۱۶ نسبت به گذشته دارای طراحی بهتر و منظم تری می باشد به گونه ای که نگاه کردن به آن یک حس آرامش غیرقابل توصیف را منتقل می کند. در داخل اتاق این خودرو سیستم سرگرمی و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی که مجهز به ناوبری می‌باشد تعبیه شده است و همچنین روکش های صندلی ها از چرم می باشد .

آپشن های رفاهی

آپشن ها و امکانات رفاهی کیا سورنتو ۲۰۱۶ نسبت به گذشته بیشتر، دقیق تر و پرکاربرد تر شده است که برخی از این امکانات عبارت اند از :

  • سیستم هشدار نقاط کور
  • کروز کنترل هوشمند
  • صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌ کن
  • سنسورهای برخورد عقب
  • سیستم کنترل ۳۶۰ درجه ای
  • ۱۲ بلندگو و سیستم صوتی اینفینیتی با قدرت ۶۳۰ وات
  • صفحه نمایشگر لمسی ۸ اینچی
  • تهویه اتوماتیک

ایمنی

کیا سورنتو ۲۰۱۶ از لحاظ ایمنی بسیار مورد تایید می باشد زیرا در ساخت بدنه ی آن از فولاد آب دیده بسیار مقاوم استفاده شده است که در طی آزمایشات مختلف ب خوبی امتحان خود را پس داده است .همچنین شاسی این خودرو کاملا عایق بندی شده است و با توجه به شرایط  جوی مختلف بسیار هوشمندانه و مشخص عمل می کند .

سیستم ترمز کیا سورنتو ۲۰۱۶ به گونه ای هوشمند و قدرتمند طراحی شده است که حتی در شرایط نامساعد مانند هوای برفی و زمین های یخ زده بسیار عملکرد خوب و هوشمندانه ای را به نمایش می گذارد .

مشخصات فنی

به طور کلی کیا سورنتو ۲۰۱۶ با سه پیشرانه ی مختلف با حجم های ۲ ، ۲.۴ و ۳.۳ لیتری به بازار جهانی عرضه می گردد و با توجه به حجم موتور دارای قیمت های متفاوتی می باشد .

پیشرانه ی ۲ لیتری این خودرو مجهز به یک توربو شارژ می باشد که بسیار عملکرد خوب و پر قدرتی دارد و در سیکل های مختلف دارای مصرف سوخت بسیار مناسبی نسبت به رقیب های خود می باشد مصرف سوخت این خودرو با پیشرانه ی توربو در سیکل های مختلف شهر، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب معادل ۱۱.۷، ۸.۷، ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد .

پیشرانه ی ۲٫۴ لیتری این خودرو دارای چهار سیلند می باشد و توانای این را دارد تا قدرتی معادل ۲۴۰ اسب بخار ایجاد نماید که این پیشرانه با گیربکس شش دنده ای که در این خودرو تعبیه شده است ، عملکرد  بسیارخوبی را به نمایش می گذارد . مصرف سوخت این مدل در سیکل های مختلف شهر، بزرگراه، وترکیبی به ترتیب ۱۰.۶، ۸ و ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد .

مصرف سوخت مدل ۳.۳ لیتری کیا سورنتو در شهر، بزرگراه، و سیکل ترکیبی به ترتیب ۱۳، ۹، و ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است که برای یک کراس اوور پر قدرت با این ویژگی ها واقعا فوق العاده می باشد .

جمع بندی

به طور کلی کیا سورنتو ۲۰۱۶ یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات کمپانی کیاموتورز می باشد که از لحاظ ایمنی و قدرت بسیار مورد تایید است و ایراد و یا انتقاد بارزی نمی توان به آن گرفت و جز دسته ی خودرو های با کیفیت دسته بندی می شود .


منبع: حجره

منبع: خـــودرو.تک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود