مزایا و معایب آلفا رومئو جولیتا را بشناسید

0 120

مزایا و معایب آلفا رومئو جولیتا را بشناسید

امروز و به بررسی یکی از ماشین های برند قدیمی و اصیل آلفارومئو یعنی آلفا رومئو جولیتا می پردازیم. این برند بیش از صد سال است که خودرو تولید می کند.

به گزارش خودروتک ، کمپانی ایتالیایی آلفا رومئو قدمتش به پیش از جنگ جهانی دوم می رسد. در آن دوران آلفارومئو برندی لوکس و گران قیمت تلقی می شد که تنها اشراف زاده ها توانایی خرید ماشین از این شرکت را داشتند. متسفانه پس از جنگ جهانی آلفارومئو تا حدود بسیار زیادی از دور رقبای هم سطح خود خارج شد به طوری که پس از جنگ برندی متوسط یه شمار می آمد اما در همان شرایط هم مانند سابق توانست رقبا را از میدان به در کند و موفقیت های چشمگیری را کسب کند. بعنوان مثال در سال ۱۹۷۱ رومئو مدل آلفاسود را وارد بازار فروش کرد . بعد از آن نوبت به مدل۳۳ رسید که پرفروش ترین مدل آلفارومئو در تمتم تاریخ به شمار می آید این خودرو در زمان خود بی نظیر بود.

سال ها بعد ینی در سال ۱۹۵۴ شرکت رومئو کوپه ای فوق العاده زیبا را وارد بازار کرد این مدل جولیتا نام داشت.

طراحی بدنه آلفا رومئو جولیتا

مهندیسن ایتالیایی در طراحی مدل جدید جولیتا ازپلتفورم مدولار استفاده کردند که نامتراکم است و یکپارچگی همیشه در آن دیده نمی شود. به گفته ی آنها دلیل استفاده از این نوع پلتفورم این است که امکان دسترسی آسان به خودرو را در هنگام تعمیر به افراد می دهد. بعلاوه سبکی وایمنی جولیتا بیشتر مورد اهمیت طراحان بوده دلیل این موضوع تجربه آنها درباره ی عاقبت مدل ۱۴۷ بود که از نظر ایمنی با ضعف جدی مواجه شد. بنابراین ایمنی جولیتا به حدی است که موفق به دریافت پنج ستاره ی ایمنی اروپا شده است.

درباره ی طراحی جولیتا باید بگوییم که این خودرو مثل تمام خودروهای آلفارومئو بی نقص و زیباست . گرچه این مدل مطابق مد روز طراحی شده است اما کاملا مشخص است که این خودرو یک ماشین با اصل و نسب ایتالیاییست.

رومئو همچنان به سبک پیشین خود محل قرار گیری پلاک جلو را در گوشه ی جلوی خودرو در نظر گرفته است .ایجاد حرف V بر روی کاپوت خودرو و چراغ های جلو نیز به سبک پیشین طراحی شده است.

فضای داخلی و تجهیزات رفاهی آلفا رومئو جولیتا

به صورت کلی رنگ اصلی کابین جولیتا نقره ای است .لازم به ذکر است دورنگ قرمز و قعهوه ای نیز قابل سفارش می باشد.گرچه در قسمت داشبورد جولیتا از پلاستیکی سفت استفاده شده شده اما جنس تمام وسایل به کار رفته در داخل کابین بسیار مرغوب است.همانطور که گفته شد طراحی این خودرو ایتالیاییست و بنابراین صندلی ها و فرمان برای افرادی قدبلند طراحی شده اما خوشبختانه امکان تنظیم سایز صندلی و فرمان وجود دارد.سیستم صوتی ،سقف پانومارا،شیفتر های پشت فرمان،امکان کنترل سیستم صوتی با فرمان ،آینه هلی کناری الکتریکی، حسگر پارک عقب ،حسگر بارن و گرد و خاک و نور، تهویه هوا،سیستم گرمایشی برای سرنشینان جلو و چراغ های جلوی زنون از دیگر امکانات این ماشی منحصر به فرد می باشد.

مشخصات فنی آلفا رومئو جولیتا

پیشرانه ی جولیتا در نمونه ی عرضه شده در بازار های کشورمان مدل ۱٫۴ لیتری می باشد. این پیشرانه مولتی ایر دارای توربوشارژر و جعبه دنده ی شش سرعته ی خودکار نیز هست.قدرت این موتور به ۱۷۰ اسب بخار می رسد. ۲۵۰ نیوتن متر می رسد. گفته شد که این خودرو مجهز به سیستم روشن و خاموش شدن اتومات است و پس از اینکه خودرو ایشت کامل کند موتور به صورت خودکار خاموش می شود و دقیقا زمانی که با پا بر روی پدال گاز فشار وارد کنید جولیتای شما استارت میخورد.

ایمنی آلفارومئو جولیتا

در سال های اخیر افراد به مسئله ی ایمنی خودرو اهمیت بیشتری می دهند تا زیبایی اما خوشبختانه جولیتا علاوه بر زیبایی در بخش ایمنی نیز دست همه را از پشت بسته است .در سال ۲۰۱۰ تست های متعددی بر روری جولیتا انجام شد. سرانجام پس از مدتی موسسه ی EuroNCAP که مسئول بررسی جولیتا بود اعلام کرد که این محصول آلفارومئو ایمن ترین خودرو در سایز کوچک است که تا به امروز بشر به چشم دیده.

مصرف سوخت آلفا رومئو جولیتا

جولیتا آلفارومئو مصرف سوخت بهینه ای دارد به طوری که در شهر ۷٫۹ لیتر ،در جاده های خارج از شهر ۴٫۳ لیتر ، وبه طور میانگین ۶ لیتر بنزین در صدکیلومتر مصرف میکند.البته این اعداد در شرایطی صحت دارد که جولیتا از بنزین مرغوب و با کیفیت تغذیه کند.

نقاط قوت آلفا رومئو جولیتا

  • شاسی با کیفیت
  • سواری خوب
  • مصرف سوخت بهینه
  • طراحی شیک و استثنایی ایتالیایی
  • موتور پرقدرت
  • هندلینگ بی نقص

ایمنی

  • استفاده از مواد با کیفیت در کابین

نقاط ضعف آلفارومئو جولیتا

  • ارگونومی ضعیف صندلی ها
  • نیاز مستمر به بنزین سوپر و مکمل های دیگر
  • حساسیت زیاد قطعات
  • نایاب بودن مراکز خدماتی

در مجموع با وجود تمام نقاط ضعف یاد شده باید بگوییم هیچ کدام از آنها چیزی از کیفیت بی نظیر این خودروی اصیل کم نمیکند و همچنان جولیتا در رده ی ائل نسبت به رقبای خود قرار دارد.

منبع: حجره

منبع: خـــودرو.تک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود