مقایسه مزدا CX-9 و هوندا پایلوت + تصاویر

0 86

هر دو مدل مزدا CX-9 2019 و هوندا پایلوت ۲۰۱۹ شاسی بلند‌هایی با سه ردیف صندلی هستند که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا از میان سیستم سواری دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل یکی را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک ، مزدا CX-9 دارای فضای کافی برای حمل هفت سرنشین است که این در حالیست که مدل پایلوت فضای نشیمن برای هشت سرنشین را ارائه می‌دهد.

هر دو مدل ویژگی‌هایی مانند اتاقی راحت و لوکس، جدید‌ترین تکنولوژی‌ها، و قدرت کافی را در اختیار مالکین خود قرار خواهند داد.

هر دو مدل CX-9 و پایلوت مجدداً برای سال ۲۰۱۶ به طور کامل طراحی شدند و برای مدل سال ۲۰۱۹ نیز شاهد به روز رسانی‌هایی بوده‌اند.

هوندا پایلوت برای سال ۲۰۱۹ تغییرات اندکی را در داخل اتاق و بدنه خود‌ تجربه کرده و ویژگی‌هایی مانند سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، و کروز کنترل منطبق شونده نیز به لیست امکانات پیش فرض این خودرو اضافه شده‌اند.

مزدا CX-9 برای سال ۲۰۱۹ قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو را به عنوان آپشن ارائه داده و به صورت پیش فرض به همراه مجموعه‌ای از امکانات ایمنی پیشرفته عرضه می‌گردد.

این خودرو نیز همانند دیگر اتومبیل‌های خانواده‌ی مزدا به خاطر دینامیک رانندگی منحصر به فرد خود مورد ستایش قرار گرفته است.

در رابطه با این خودرو ویژگی‌هایی مانند سوسپانسیون تنومند، هندلینگ فوق العاده، و سیستم هدایت واکنشی، جلب نظر منتقدین را به همراه داشته‌اند. علاوه بر این اتاق باکیفیت و طراحی بدنه‌ی جذاب این خودرو نیز مورد توجه منتقدین واقع شده است.

هر دو این شاسی بلند‌های سایز متوسط ویژگی‌های مثبت فراوانی برای ارائه دارند. بنابراین انتخاب شما به نیاز‌ها و اولویت‌های شما بستگی خواهد داشت.

در ادامه‌ی این مطلب ما را همراهی کنید تا شاهد عملکرد این دو خودرو در این مقایسه باشید و در آخر انتخابی بررسی شده برای خانواده‌ی خود بگیرید:

قیمت

برنده: هوندا پایلوت ۲۰۱۹

قیمت پایه‌ی در نظر گرفته شده برای هوندا پایلوت در حدود هزار دلار کمتر از قیمت پایه‌ی ۳۲٫۲۸۰ دلاری مزدا CX-9 بوده و برابر با ۳۱٫۴۵۰ دلار برآورد شده است.

اضافه کردن سیستم سواری دو دیفرانسیل به هر دو خودرو حدود ۱۸۰۰ دلار هزینه خواهد برد. هر دو مدل پایلوت و CX-9 به طور مشابهی به امکاناتی مانند بلوتوث و دوربین دید عقب مجهز شده‌اند.

اگرچه مزدا CX-9 از یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی نیز برخوردار است که در مدل پایلوت به عنوان آپشن ارائه می‌گردد.

اما با این وجود موتور شش سیلندر هوندا پایلوت از قدرت بیشتری نسبت به موتور چهار سیلندر توربو شارژ مزدا بهره می‌برد.

بالاترین ورژن پایلوت یعنی مدل Elite معادل ۴۸٫۰۲۰ دلار قیمت گذاری شده که این در حالیست که ورژن Signature مدل CX-9 که بهترین ورژن این شاسی بلند محسوب می‌شود با قیمت ۴۵٫۳۶۵ دلار عرضه می‌شود.

هر دو مدل در این سطح به ویژگی‌هایی مانند سیستم سواری دو دیفرانسیل، روکش چرم مرغوب، و امکانات کمک راننده‌ی اضافه مجهز هستند.

از آنجاییکه هوندا پایلوت با قیمت پایه‌ی پایین‌تری عرضه می‌شود پیروزی در این بخش را از آن خود می‌کند.

ایمنی

برنده: مزدا ۲۰۱۹ CX-9

مزدا CX-9 2019 تا به این جا‌ی کار تنها توسط سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) به لحاظ ایمنی مورد آزمایش قرار گرفته است.

این خودرو به طور کلی موفق به کسب پنج ستاره از سوی این سازمان نیز شده است. مدل تقریباً مشابه CX-9 2018 امتیازات کاملی را در هر شش آزمایش موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) دریافت نمود.

این شاسی همچنین امتیاز ۱۰ را نیز از سوی وبسایت یو اس نیوز به خود اختصاص داده است. در سوی دیگر مدل پایلوت ۲۰۱۹ امتیاز ایمنی ۹٫۳ را از سوی وبسایت یو اس نیوز دریافت کرده است.

این خودرو با کسب امتیاز چهار ستاره در آزمایشات واژگونی و تصادف از جلو موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها شده و عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها را نیز به خود اختصاص داده است.

هر دو خودرو لیست بلندی از امکانات پیشرفته‌ی ایمنی همچون دوربین دید عقب، سنسور‌های پارک در قسمت جلو و عقب خودرو، و کروز کنترل منطبق شونده را به عنوان آپشن ارائه می‌دهند.

با توجه به سابقه‌ی مزدا CX-9 در کسب امتیازات ایمنی بالا، پیروزی در این بخش را به این خودرو اعطا می‌کنیم.

راحتی صندلی و بهسازی فضای داخلی

برنده: مزدا ۲۰۱۹ CX-9

منتقدین صنعت خودرو هر دو مدل هوندا پایلوت و مزدا CX-9 را به خاطر راحتی صندلی‌هایشان، بخصوص در دو ردیف اول ستایش می‌کنند.

مزدا CX-9 فاقد فضای داخلی است که مدل پایلوت از آن بهره می‌برد اما با این حال زمانیکه صحبت از کیفیت و طراحی در میان باشد اتاق CX-9 یکی از بهترین‌ها در کلاس خود به شمار می‌رود.

بطوریکه در تمامی ورژن‌های این خودرو با جزئیات لوکس مانندی رو به رو خواهید شد. مدل پایلوت از یک صندلی بیشتر نسبت به مدل CX-9 برخوردار است و فضای نشیمن آن برای سرنشینان بالغ مناسب می‌باشد.

با این وجود به عقیده‌ی برخی منتقدین طراحی اتاق این خودرو در مقایسه با اتاق دیگر رقبا در حال قدیمی شدن است.

هر دو خودرو از ویژگی‌هایی مانند صندلی‌ راننده‌ی راحت، روکش چرم دلخواه، و آپشن صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم گرمایشی و تهویه بهره می‌برند.

تکنولوژی فضای داخلی

برنده: مزدا ۲۰۱۹ CX-9

ورژن‌های مختلف مدل‌های هوندا پایلوت و مزدا CX-9 مشابه به یکدیگر مجهز شده‌اند.

مدل‌های پایه‌ی هر دو خودرو از امکاناتی همچون دوربین دید عقب، دو درگاه یو اس بی، و بلوتوث برخوردار هستند.

امکانات داخلی این دو خودرو به حدی به یکدیگر نزدیک هستند که می‌توان آن‌ها برابر خواهند.

اما با این حال مدل CX-9 به همراه یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی ارائه می‌شود که این در حالیست که مدل پایلوت تنها به یک صفحه نمایش لمسی ۵ اینچی مجهز است.

فضای حمل بار

برنده: هوندا پایلوت ۲۰۱۹

هوندا پایلوت با ارائه‌ی ۱۶٫۵ فوت مکعب فضا در پشت ردیف سوم صندلی، ۴۶٫۸ فوت مکعب در پشت ردیف وسط، و ۸۳٫۹ فوت مکعب در پشت ردیف اول نسبت به حریف خود برتری دارد.

این ارقام در رابطه با مزدا CX-9 به ترتیب برابر با ۱۴٫۴، ۳۸٫۲، و ۷۱٫۲ فوت مکعب برآورد شده‌اند. درب برقی صندوق عقب نیز به عنوان آپشن در هر دو خودرو قابل دسترس خواهد بود.

توانایی بکسل

برنده: هوندا پایلوت ۲۰۱۹

هوندا پایلوت با برخورداری از ۵۰۰۰ پوند ظرفیت بکسل در ورژن دو دیفرانسیل خود بالاتر از میانگین کلاس خود قرار دارد.

با این حال بیشترین ظرفیت بکسل مزدا CX-9 برابر با ۳۵۰۰ پوند بوده که این ظرفیت برای این کلاس خودرو پایین محسوب می‌شود.

راندمان سوخت

برنده: مزدا ۲۰۱۹ CX-9

راندمان سوخت ورژن دیفرانسیل جلوی مزدا CX-9 برابر با ۲۲ مایل بر گالن در شهر و ۲۸ مایل بر گالن در بزرگراه برآورد شده است.

این در حالیست که مدل پایلوت دارای راندمان سوخت ۱۹ مایل بر گالن در شهر و ۲۷ مایل بر گالن در بزرگراه می‌باشد.

اما زمانیکه این دو شاسی بلند را به سیستم سواری دو دیفرانسیل مجهز می‌کنیم راندمان سوخت مدل CX-9 به ۲۰ مایل بر گالن در شهر و ۲۶ مایل بر گالن در بزرگراه تغییر می‌باید که این تغییرات در مدل پایلوت در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۱۹ و ۲۶ مایل بر گالن می‌باشد.

در نتیجه رانندگی با مزدا CX-9 به جای هوندا پایلوت حدوداً ۱۵۰ دلار در سال ارزان‌تر تمام خواهد شد.

پرفورمنس

برنده: مزدا ۲۰۱۹ CX-9

هر دو مدل مزدا CX-9 و هوندا پایلوت تنها یک آپشن موتور را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

مدل پایلوت به صورت پیش فرض به همراه یک موتور شش سیلندر با خروجی قدرت ۲۸۰ اسب بخار عرضه می‌شود که قدرت تولید شده توسط این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک شش یا نُه سرعت به چرخ‌ها منتقل می‌گردد.

موتور چهار سیلندر توربو شارژ مزدا CX-9 با توان تولید ۲۲۷ اسب بخار قدرت (۲۵۰ اسب بخار در صورت استفاده از بنزین مرغوب اکتان ۹۳) به اندازه‌ی موتور به کار رفته در مدل پایلوت قدرتمند نیست اما با این وجود عملکرد کلی بهتری را فراهم می‌کند.

مزدا CX-9 که از سواری جذابی برخوردار است، هندلینگی چابک و شتاب بی‌نظیری را در اختیار مالکین خود قرار می‌دهد.

سیستم انتقال قدرت اتوماتیک شش سرعت تنها گزینه‌ موجود برای این شاسی بلند می‌باشد.

هوندا پایلوت قدرت فراوانی را فراهم می‌کند اما با این حال در پشت فرمان این خودرو می‌توان کندی حرکت خودرو را حس کرد و موتور آن نیز برخلاف نمونه‌های به کار رفته در رقبای این خودرو از اشتیاق لازم برخوردار نمی‌باشد.

قابلیت اطمینان

برنده: هوندا پایلوت ۲۰۱۹

هیچ یک از دو مدل هوندا پایلوت و مزدا ۲۰۱۹ CX-9 هنوز در زمینه‌ی قابلیت اطمینان امتیازی از سوی کمپانی J.D. Power دریافت نکرده‌اند.

با این حال مدل‌های تقریباً مشابه هوندا پایلوت ۲۰۱۸ و مزدا ۲۰۱۸ CX-9 به ترتیب موفق به کسب امتیازات ۳ و ۲٫۵ از پنج در رابطه با قابلیت اطمینان پیش بینی شده‌اند.

هر دو مدل به همراه یک گارانتی کامل سه ساله یا ۳۶٫۰۰۰ مایلی و یک گارانتی پیشرانه‌ی پنج ساله یا ۶۰٫۰۰۰ مایلی روانه‌ی بازار خواهند شد.

برنده …

مزدا ۲۰۱۹ CX-9

هر دوی این شاسی بلند‌ها خودرو‌های بسیار خوبی هستند اما با این حال در این مقایسه مزدا CX-9 نسبت به هوندا پایلوت برتری پیدا می‌کند.

با خرید مزدا ۲۰۱۹ CX-9 از اتاقی درجه یک،‌ تجربه‌ای جذاب‌تر در زمینه‌ی پرفورمنس، و راندمان سوخت بهتر بهره مند خواهید شد.

این خودرو همچنین به صورت پیش فرض به همراه سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز به یک صفحه نمایش ۷ اینچی عرضه شده و قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو نیز به عنوان یک آپشن در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

اما برای خانوار‌هایی که به یک ردیف سوم صندلی جادار، فضای حمل بار گسترده، یا شاسی بلندی با توانایی بکسل بالا نیاز دارند هوندا پایلوت ۲۰۱۹ گزینه‌ی مورد نظر شماست.

منبع: خـــودرو.تک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود