مقایسه در خرید هیوندای النترا و میتسوبیشی لنسر

0 4,065

مقایسه هیوندا النترا و میتسوبیشی لنسر موضوع این مقاله از سری مقالات مقایسه ای می باشد در این مقاله قصد داریم ویژگی های فنی و آپشن های رفاهی این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم.

خودرویی که به واقع می توان آن را پرچمدار محصولات میتسوبیشی در سراسر جهان معرفی کرد که در تمامی کاربری‌های مختلف این خودرو موفق بیرون آمده و در مسابقات رالی همیشه نمونه های تقویت شده میتسوبیشی لنسر حرف‌های زیادی برای گفتن داشته اند. حال، در بازار ایران، این خودرو با یک رقیب از همسایه چشم بادامی خود روبه‌رو است. هیوندای النترا، خودروی سدان سایز متوسط کمپانی هیوندای کره جنوبی که یکی از تولیدات پرفروش و جذاب این خودروساز شرقی می باشد. خودرویی که در ترکیب لوکس بودن و المان های اسپرت موفق عمل کرده و یک خودروی قابل تحسین و چشم نواز با ابعادی مناسب و طراحی هیجان انگیز وارد بازار شده است. مقایسه هیوندای النترا و میتسوبیشی لنسر می تواند رقابتی هیجان انگیز و چالش برانگیز باشد. به نظر شما در این مقایسه کدام یک از دو رقیب همسایه به برتری دست می‌یابد؟

مقایسه طراحی : پا به سن گذاشته ژاپنی در برابر جوان امروزی کره ای!

طراحی و ظاهر خودرو همیشه یکی از ملاک‌های اصلی خریداران برای انتخاب و خرید خودرو است. برخی برندها با هزینه های بیشتر برای طراحی های مناسب تر و به منظور رسیدن به فروش بیشتر تلاش می‌کنند. هیوندای یکی از این برندهاست که طراحی محصولات این خودروساز همیشه جذاب هستند و از زیبایی های خاص خود بهره می برند.​

 هیوندای النترا در نسل جدید دارای یک ساختار مناسب در نمای کلی بدنه می باشد که با قرارگیری چراغ های بزرگ و کشیده با جلو پنجره ای با طرح جدید هیوندای و طراحی چشم نواز جانبی و رینگ های مناسب ظاهری بسیار شکیل و دلچسب را از این خودروی به­روز ارائه می دهد. با مقایسه هیوندای النترا و میتسوبیشی لنسر از نظر طراحی بیرونی شاید بتوان گفت طراحی میتسوبیشی لنسر آن جذابیت و شکیل بودن هیوندا النترا را نداشته باشد اما ظاهر کلی طراحی خودرو با سادگی خود نشانی از کیفیت و اصالت سازنده و برند می باشد که در دید کلی به دلیل القای حس با اصالت بودن خریداران را به خود جذب میکند. البته باید گفت که در بخش طراحی می توان برتری را به هیوندای النترا داد.

​با ورود به داخل کابین این دو خودرو و با مقایسه طراحی داخلی میتسوبیشی لنسر و هیوندای النترا، همچون نمای خارجی، باید گفت که در طراحی داخلی نیز برتری با هیوندای النترا است که با طراحی بسیار جالب و شکیل از ادوات داخلی و با کیفیت مناسب متریال استفاده شده هر بیننده ای را به خود جذب می کند. در مقابل میتسوبیشی لنسر نیز هرچند از طراحی ساده تری بهره می برد اما کیفیت متریال مورد استفاده در داخل کابین این خودرو بسیار مناسب بوده و از ارگونومی بالایی برخوردار می باشد.

مقایسه پیشرانه  هیوندا النترا و میتسوبیشی لنسر

کمپانی میتسوبیشی ژاپن همیشه به تولید موتورهای با راندمان بالا و استهلاک پایین شهرت داشته است. در اینجا نیز، لنسر، یکی از پرچمداران این برند ژاپنی قرار دارد که از موتوری با راندمان بالا و کم استهلاک بهره می برد. با مقایسه هیوندای النترا و میتسوبیشی لنسردر بخش قوای محرکه باید گفت که میتسوبیشی لنسر از یک موتور ۱۸۰۰ سی سی با توانایی تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه بهره مند است و در مقابل هیوندای  النترا از یک پیشرانه با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی و با قدرت تولیدی ۱۴۷ اسب بخاردر ۶۵۰۰ دور در دقیقه استفاده می کند. با بررسی مشخصات دو خودرو بر روی کاغذ می توان مشاهده کرد که پیشرانه قرار گرفته بر روی میتسوبیشی لنسر از راندمان بالاتری برخوردار است که به نسبت حجم موتور قدرت بالاتری را نسبت به هیوندای النترا تولید می کند. در مقام مقایسه سایر قسمت های فنی این دو خودرو هم باید گفت که لنسر خودرویی است که نسخه های تقویت شده آن همیشه در بسیاری از مسابقات رالی جزء خودروهای پیشتاز محسوب می شود. با این تفاسیر می‌توان گفت که لنسر در بخش فنی و شتاب و سرعت و هندلینگ مناسب و مانور پذیری و تعادل در پیچ ها یک سر و گردن از هیوندای النترا و سایر خودروهای همکلاس خود بالاتر است.

مدل خودرو

میتسوبیشی لنسر

هیوندای النترا

پیشرانه

۴ سیلندرتنفس طبیعی

۴ سیلندرتنفس طبیعی

حجم موتور

۱۸۰۰ سی سی

۲۰۰۰ سی سی

حداکثر قدرت

۱۴۰ اسب بخار

۱۴۷ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۱۷۶ نیوتن متر

۲۲۴ نیوتن‌متر

گیربکس

cvt با قابلیت تعویض دستی

۶ سرعته شیفت ترونیک

مصرف سوخت (ترکیبی)

۶٫۶ لیتر

۱۰٫۷ لیتر

شتاب صفر تا ۱۰۰

۱٫۵ثانیه

۹٫۸ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

۲۰۰ کیلومتر بر ساعت

مقایسه اپشن های رفاهی : ربودن گوی سبقت از لنسر توسط النترا در بخش تجهیزات!

هر چقدر که میتسوبیشی لنسر در بخش فنی قوی تر ظاهر می شود در حیطه امکانات و آپشن ها این هیوندای النترا است که دست برتر را دارد. با مقایسه هیوندای النترا و میتسوبیشی لنسراز لحاظ تجهیزات و امکانات موجود بر روی دو خودرو می توان با قاطعیت گفت که هیوندای النترا از سطح تجهیزات بالاتری نسبت به میتسوبیشی لنسر بهره مند است نه تنها لنسر،که از سایر خودروهای کلاس خود نیز امکانات بیشتری را در اختیار دارد.

 شاید به دلیل صرف وقت و هزینه های بیشتر میتسوبیشی بر روی طراحی ساختار لنسر و عملکرد فنی مناسب این خودرو اگر امکاناتی هم رده با النترا بر روی  این خودرو قرار میگرفت، قیمتی به مراتب بالاتر را برای این خودرو شاهد بودیم. هیوندای النترا دارای امکاناتی از قبیل:سیستم صوتی و تصویری اینفینیتی با صفحه نمایش ۵ اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فرمان برقی، ، سانروف برقی پانوراما، سرد کن صندلی های جلو و رادار نقاط کور است. در مقابل میتسوبیشی لنسر امکاناتی همچون: سیستم صوتی راکفورد با ۱۲ عدد بلندگو که از ویژگی های مثبت این خودرو است، سانروف برقی، آینه های الکتروکرومیک صندلی راننده با تنظیم ارتفاع، صفحه نمایش ۶ اینچی تهویه اتوماتیک بهره مند است.

 

تجهیزات

 

 

میتسوبیشی لنسر

 

 

هیوندای النترا

 

 

چراغ

 

 

چراغ های جلو زنون با قابلیت تطبیق نور سر پیچ جاده

 

 

چراغ های جلو LED/مه شکن جلو

 

 

سیستمهای مولتی مدیا

 

 

 

سیستم صوتی راکفورد با ۱۲ بلندگو/ مانیتور ۵ اینچی/ USB-Bluetooth

 

 

صفحه نمایش ۵ اینچی با سیستم صوتی Infinity

 

 

صفحه نمایش

 

 

۵ اینچی

 

 

۵ اینچی

 

 

رینگ ها

 

 

۱۸ اینچ

 

 

۱۷ اینچ

 

 

آینه

 

 

بالابرهای برقی- آینه های الکتروکرومیک

 

 

تنظیم برقی آینه ها به همراه جمع شونده

 

 

تهویه مطبوع

 

 

تهویه اتومات

 

 

دو گانه کنترل اتوماتیک

 

 

صندلی

 

 

تنظیم ارتفاع صندلی راننده/ پشت سری های فعال/ کمربندهای ۳ نقطه ای ELR

 

 

راننده برقی با تنظیم گودی کمر

 

 

شیشه

 

 

شیشه بالابر جلو و عقب برقی

 

 

شیشه بالابر جلو و عقب برقی

 

 

سیستم های هشدار دهنده

 

 

دوربین دید عقب/ کروز کنترل

 

 

سنسور نور و باران-رادار نقطه کور

 

 

سایر امکانات

 

 

گرم کن صندلی جلو-دوربین دید عقب- کروز کنترل-سیستم HFT بلوتوث تلفن-روکش چرم -گرم کن شیشه عقب

 

 

فرمان ۳ حالته -درایو مود -روکش چرمی-گرم کن صندلی جلو -کروز کنترل – سانروف پانارومیک – سنسور نور و باران -سرد کن صندلی جلو

 

مقایسه ایمنی : ایمن های شرقی!

هردو خودرو در آزمون های ایمنی توانسته اند که پنج ستاره کامل موسسه آزمون تصادفات اروپا به دست بیاورند هرچند هیوندای النترا از تجهیزات ایمنی بیشتر و تعداد کیسه هوای بیشتری برخوردار است اما با مقایسه هیوندای النترا و میتسوبیشی لنسرشاید بتوان گفت که النترا تا حدودی ایمنی بیشتری را ارائه می دهد.

تجهیزات

میتسوبیشی لنسر

هیوندای النترا

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

سیستم های VSA-ABS-EBD

سیستم های ABS-EBD-ESC-BAS

کیسه هوا

راننده/ سرنشین جلو

راننده-سرنشین جلو-جانبی -پرده ایی-زانویی

نتیجه گیری

 با توجه به اینکه هر دو خودرو از تولیدات ارزشمندی در صنعت خودرو محسوب می شوند، می‌توان گفت با توجه به مقایسه هیوندای النترا و میتسوبیشی لنسراگر به دنبال یک خودرو با هندلینگ مناسب، ارگونومی بسیار بالای داخل خودرو و استهلاک پایین هستید، میتسوبیشی لنسر برای شما مناسب تر است و اگر به دنبال خودرویی با ظاهر مدرن و طراحی داخلی شکیل تر و امکانات بیشتر هستید پیشنهاد ما هیوندای النترا است.

منبع: خـــودرو.تک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود