آئودی TT موجود در ایران چه مشکلاتی دارد؟

0 314

آئودی TT موجود در ایران چه مشکلاتی دارد؟

آئودی TT کوپه یکی از پرفروش‌ترین محصولات آئودی در سراسر جهان محسوب می‌شود. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر مشکلات آئودی TT کوپه که در بازار خودروهای دست دوم ایران وجود دارند.

به گزارش خودروتک ، خرید آئودی TT به دلیل طراحی زیبا و اسپرت همواره جزو گزینه‌های محبوب جوانان بوده است. در ایران نیز در یک دوره کوتاه تعدادی آئودی TT وارد شد و مورد استقبال خوبی نیز قرار گرفت.

آشنایی و بررسی مشکلات آئودی TT کوپه در ایران

هرچند قیمت بالا و عدم پشتیبانی مناسب رامک خودرو به عنوان وارد کننده، خیلی زود پرونده این خودرو را در ایران بست.

مشکلات آئودی TT کوپه

بعد از آن خرید و فروش آئودی TT در بازار خودروهای دست دوم ادامه پیدا کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به مشکلات آئودی TT کوپه در جمع اتومبیل های اسپرت دست دوم موجود در بازار ایران بپردازیم. اگر قصد خرید این خودرو را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از خرید این مقاله را مطالعه کنید.

آشنایی و بررسی مشکلات آئودی TT کوپه در ایران

مشکلات موتوری آئودی TT

یکی از مواردی که بسیاری از افراد را به فروش آئودی TT ترغیب کرده است مشکلات مربوط به موتور این خودرو است.

  • مشکل تسمه تایم و واتر پمپ

یکی دیگر از مشکلات آئودی TT کوپه که بسیاری از خریداران با آن رو به رو شده‌اند مشکل تسمه تایم و واترپمپ است. این مشکل در خودروهای نسل اول یعنی از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ بیشتر دیده می‌شود و معمولاً بعد از ۱۳۰ هزار کیلومتر رخ می‌دهد.

  • روغن ریزی موتور

روغن ریزی موتور هم در مدل‌ها نسل اول و نسل دوم تا سال ۲۰۰۸ زیاد دیده شده است. دلایل این مشکل مربوط به واشر سر سیلندر و بادامک آئودی TT است. این مشکل از سال ۲۰۰۸ به بعد بسیار کمتر دیده شده است. یکی از دلایل این که بسیاری از افراد اقدام به فروش آئودی TT نسل اول کرده‌اند وجود این مشکل است.

احتمال تجمع روغن استفاده شده در داخل موتور وجود دارد و معمولا توصیه می‌شود که فیلتر روغن زودتر از حد معمول چک شود.

آشنایی و بررسی مشکلات آئودی TT کوپه در ایران

مشکلات برقی و الکتریکی

همان‌طور که می‌دانید آئودی در واقع یکی از زیر مجموعه‌های شرکت فولکس واگن است. یکی از مشکلاتی که تا مدت‌ها خودروهای تولیدی فولکس واگن به آن دچار بودند، عیب‌های الکتریکی خودرو بود. این مسئله سبب شده بود که بارها برای رفع ایرادات الکتریکی فراخوان‌هایی برای مدل‌های مختلف فولکس واگن صادر شود. آئودی TT هم این مشکلات را از فولکس واگن به ارث برده بود. البته از سال ۲۰۱۰ به طور کلی مشکلات این چنینی حل شدند و همین مورد سبب شد که فروش خودروهای فولکس واگن نیز افزایش پیدا کند.

  • خراب شدن چراغ راهنما

یکی از مواردی که صاحبان این خودرو از مدل ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ با آن مواجه بودن ایجاد اشکال در چراغ راهنما و خراب شدن زود هنگام آن بود. رله مربوط به چراغ راهنما خیلی زود دچار مشکل می‌شد و بعد از آن یا چراغ راهنما به طور کامل خاموش می‌شد یا به جای فلش زدن نور ثابت داشت. در مواردی این مشکل منجر به تعویض چند باره چراغ راهنما می‌شد. با توجه به کمبود لوازم یدکی این خودرو در ایران این مورد می‌تواند به یک مشکل جدی برای افرادی که قصد خرید آئودی TT دارند تبدیل شود.

  • خراب شدن چراغ ترمز

یکی دیگر از مشکلات این خودرو، خراب شدن زود هنگام چراغ خطر ترمز است. البته این مورد به اندازه چراغ های راهنما معمول نیست. در اینجا نیز مدل های ۲۰۱۰ به بعد کمتر دچار چنین مشکلاتی می‌شوند.

  • خراب شدن بالابر شیشه ها

این مورد از مشکلات آئودی TT کوپه هم به شدت آزار دهنده است و بسیاری از افراد با آن رو به رو شده‌اند. این مورد نیز در مدل‌های بعد از ۲۰۱۰ کمتر شده است.

مشکلات پمپ ها و خروجی گاز ها در آئودی TT

مشکلی در آئودی TT مشاهده شده است که حتی تا مدل ۲۰۱۵ این خودرو نیز وجود داشت. در این مشکل در زمان استارت یا زمان کم کردن سرعت برای توقف کامل سر و صداهای بلندی از عقب خودرو به گوش می‌رسید. این مشکل به دلیل وجود نقص در پمپ تشخیص هوا درون باک است که منجر بروز مشکلاتی می‌شود. برای حل این مشکل معمولاً توصیه می‌شود تا ۳۰ ثانیه یا ۱ دقیقه بعد از سوخت گیری TT خود را روشن نکنید.

علاوه بر این مشکلاتی در سنسور اکسیژن و مبدل کاتالیست آئودی TT دیده شده است که مربوط به مدل‌های قبل از ۲۰۰۸ است و احتمال وقوع آن بعد از ۱۶۰ هزار کیلومتر بیشتر می‌شود.

جمع بندی

اگر قصد خرید آئودی TT دست دوم را داشته باشید باید به این مشکلات توجه کنید و حتماً در زمان خرید چک‌های الزامی را برای این خودرو در نظر بگیرید. از آنجایی که اکثر موارد خرید و فروش آئودی TT مربوط به مدل‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ این خودرو هستند احتمال وجود چنین مشکلاتی در این خودروها بسیار زیاد است.

منبع: تکراتو

منبع: خـــودرو.تک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود